• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No, olen rasvannu sen n. tuhannen km välein, usein vähä yli sen.
Eipä oo sitte ihme jos ketjuja menee...
No on se. Tuota useammin itsekään rasvaile jos kuivalla ajelee, siellä kun näyttää olevan aivan riittämiin sitä tavaraa. Ei niitä ketjuja tarvitse uittaa siellä rasvassa. Mullakin ketjut kestää sporttipyörässä 30-40 tuhatta kepeesti. Vaikka polttelen kumia, keulin, ajan radalla jne.
En muutenkaan ole mikään intoilija ketjujen rasvauksen suhteen tai paskan pesemisen suhteen niistä pois ja silti kestää. Kyllä vika on jossain muualla kuin rasvaamisessa!!!

Ketjujen kireys vaikuttaa myös kulumiseen. Jos on oikealla kireydellä niin kestää paremmin
smile_org.gif
.
Itse rasvaan n. 500 km välein ja aina sateen jälkeen.

Tää kuulostaa jo aika ristiriitaiselta....  
biggrin.gif
Osa voitelee kerran kaks 30 000km välein ja osa taas joka 500km ja molemmilla kestää ketjut kunnossa....Hyvät teille  
thumbs-up.gif

No, tästä päätellään että rasvauksessa ei oo vikaa. Löytynee vika sitte säädöistä, eli ketjulinjasta tai kireydestä.

No jos te sanotte 20mm heitto on liian kireä nii se saattaa sanoa jo jtn...? linja on minun mielestäni suorassa.... Mietityttää kuitenkin sitten toi kuluvaisuuden nopeus. En ole vaihtanut sitä eturatasta, joten sekin saattaa vaikuttaa. Alkuperäisessä ne hampaat oli hyvässä kunnossa, mutta meno suuntaan ne oli vähän taipuneet tehden siihen sellaisen "kolon" hampaaseen. Jouduin kuitenkin vaihtamaan siihen uuden "pienten vahinkojen" takia. Eli tällä hetkellä pyörässä on täysin uusi sarja, mutta ketjuissa on vähän ruostepilkkui huoltamattomuudesta johtuen. Loppu kestästä tallissa se spray purkki tippui ja kylki hajosi poistaen öljyn ja paineet ulos siitä. Ei tullut uutta hankittua, kun syksy oli jo aika pitkällä, vaikka kuitenkin oisi pitänyt kuitenkin. Pitää kuitenkin keväämmällä tärpättiin upottaa ne tai sitten siihen paloöljyyn. Tietääkseni ne poistaa ruosteet.

Ja tosta kaatumisesta nii se ei ollut sellainen *GRÄÄSCH*, vaan se oli sellainen "vahinko", että olin kuitenkin satulassa ja siinä jotenkin pääsi keikahtamaan. Yritin kovasti ettei kaatuis mut kuitenki meni....  
tounge.gif

sanoi:
Pitää kuitenkin keväämmällä tärpättiin upottaa ne tai sitten siihen paloöljyyn. Tietääkseni ne poistaa ruosteet.

En tiedä mitä nuo aineet ketjuille tekee, mutta hienolla öljyllä kun rasvaat ne niin kyllä se ruostepilkkukin irtoaa.
smile_org.gif

Varsinkin jos peset ne ketjut harjalla ja polttoöljyllä niin johan tulee
nätit!
062802moto_prv.gif
Ja öljyt tietenki perään..

Back