Ketjuvaha on syvältä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juicci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juicci

New member
Nyt tuli kokeiltua ketjuvahaa reippaat 10 000km. Kokemukset oli kyl äärimmäisen negatiiviset. Oon tässä puhdistellut perusteellisesti pyörää pari päivää. "Koko" pyörä on hirveässä tahmassa, vahasta on tullut varsinaista hiomatahnaa. Se ei meinaa lähteä millään katteista, leviää vain.
033102ass_1_prv.gif

Ja oon käyttänyt jos mitä kemikaalia.

Tästä lähdin pysyn vain öljyissä, ne saa pienellä vaivalla pois mm. vanteesta.
withstupid.gif

Olen käyttänyt Castrolin ketjuvahaa ja mielestäni ei sotke sen enempää kuin muutkaan rasvat. Itse olen suihkuttamisen jälkeen antanut vahan kuivua kunnolla ennen ajamista, ketjut olen pessyt 5 tkm välein löpöllä. Katteet / takavanne paras putsata edelleen löpöllä ja lähtee helposti puhtaaksi; ei tarvitse hangata "otsa hiessä".
wink.gif

No joo ite käyttäny nyt tos uudes mopos 5thkm vahaa,leviihän se joka paikkaan,mut ku laittaa vaikka rättiin pikkusen vahaa"kiillotus" ja pyyhkäsee nii avot!Ei tarvi mitää ihme liuottimia,leviää vaan niillä entistä enemmän...

edit.nii ja lamppuöljy sit parasta ketjun puhistusta
biggrin.gif

Olen käyttänyt Castrolin ketjuvahaa ja mielestäni ei sotke sen enempää kuin muutkaan rasvat. Itse olen suihkuttamisen jälkeen antanut vahan kuivua kunnolla ennen ajamista, ketjut olen pessyt 5 tkm välein löpöllä. Katteet / takavanne paras putsata edelleen löpöllä ja lähtee helposti puhtaaksi; ei tarvitse hangata "otsa hiessä".
wink.gif
eipä tarvitse pestä otsa "hiessä" ketjuja kun käytän peräöljyä,
eilen juuri kaveri tuumasi että olet sitten ostanut uudet ketjut,mutta kun en olekkaan,niillä on ajettu 7tkm.eikä ole tarttunut
mitään kiinni,kuten on ennenkin todettu jokainen käyttää juuri sitä miltä itsestä hyvältä tuntuu.
Tarkennatko millasta peräöljyä...niitäkin kun tuntuu olevan monenlaisia moneen eri käyttötarkoitukseen  
nixweiss.gif

Tarkennatko millasta peräöljyä...niitäkin kun tuntuu olevan monenlaisia moneen eri käyttötarkoitukseen  
nixweiss.gif
Pääasia että viskositeetti on jotain 80W-90 tai sinnepäin. API GL luokituksella sitten niin väliä mutta GL 5 saattaapi vähän tuoksahtaa nenuun.

Niin ja vahat on syvältä, varsinkin Castrol, sotkee pyörän ja ketjut helvetillisessä kökössä. Maximaa tuli käytettyä pari purkkia. Pyörä pysyi siistinä mutta aine kuivui ketjuissa jotenkin liian kuivaksi eikä paljon voidellut, ketjut oli 200 km jälkeen aivan kuivat. Parhaimmaksi oon todennut kun pyyhkäsee ketjyt öljyisellä rätillä niin ketjut pysyy puhtaina eikä pyöräkään juuri sotkeennu.

kaverin isä rasvaa ketjurasvalla noin 500 km välein ketjut ja kilometrejä on tullut kuulemma noin 11 000 km... Ja aivan rehellisesti ketjut näyttivät kuin uusilta... Pyörää ei kuitenkaan ole helvetisti revitty...ei ole kaiken aikaa käytetty radalla... matka-ajoa suurimmaksi osaksi... Joten öljyssä pysytään...

Jos ompi vaikeaa saada ketjuvahan aiheuttamat tahrat pois pyörästä, niin koetapa Autoglymin Intensive tar remover-ainetta. Tahrat lähtee takuulla ja helposti.

Nimim.kokemusta oli ketjuvahasta entisessä elämässä

Olen käyttänyt Louisin Procycle "vahaa" tai jotain sitkeää rasvaa jo vuosia ja se ei todellakaan lennä yhtään minnekään. Onni ja autuus verrattuna rää'n lailla viruviin ketjuöljyihin. Vitjat tuntuvat kestävän todella pitkään.

Valopetroolille antautuu takuulla rasva kuin rasva.

Mielestäni vahaa ainoastaan kunnon raswan päälle!!!
Ei se vaha oikeastaan voitele, jämähtää vain kiinni ja on sitten työlästä saada irti.

Joskus vahaa ruiskutellut kunnon raswan päälle, mutta ei pelkästään vaha mitään voitele!!!

Hämärästi vielä muistan aikaa, jolloin ketjujen kanssa räpläsin...

Ah tuo siunattu hihnavedon vaivattomuus...vrruumvruum...

cool.gif

Scottoiler Touring Kit ja voi unohtaa ketjunvoitelun vuodeksi pariksi, kunnes täytät öljysäiliön...

Tämä alkaa kanssa pikku hiljaa kallistumaan pelkien öljyjen (itse asiassa tuo oiler kiinnostaa) puolelle. Vaikka kokemusta ei olekkaan kuin parilta kesältä, niin sanoisin että jos yhtään paskasemmilla teillä ajelee, niin vahasta löytää kaikki ne paskat potenssiin 2, ja niiden putsaaminen ketjuista vasta vittumaista onkin verrattuna öljyisen takavanteen (vs ketju-öljy) putsaamiseen.

Vaha varmasti toimii hyvin, jos ajelee vain puhtailla pinnoilla.

edit: pari typoo lisää

Tämä alkaa kanssa pikku hiljaa kallistumaan pelkien öljyjen (itse asiassa tuo oiler kiinnostaa) puolelle. Vaikka kokemusta ei olekkaan kuin parilta kesältä, niin sanoisin että jos yhtään paskasemmilla teillä ajelee, niin vahasta löytää kaikki ne paskat potenssiin 2, ja niiden putsaaminen ketjuista vasta vittumaista onkin verrattuna öljyisen takavanteen (vs ketju-öljy) putsaamiseen.
Taitaa olla enemmänkin tekniikkalaji. Itse laitan veden/öljynkestävät hanskat käteen ja rättiin vähän petroolia. Takapyörä ilmassa sitten puristan ketjun rätin sisään ja hinkkailen ketjun puhtaaksi. Aikaa menee pari minuuttia ja tuloksena on likainen rätti, eikä minkäänlaisia roiskeita. Pensselillä tai hammasharjalla hinkkaaminen on hullun hommaa ja roiskii rasvaa ja pesuainetta ympäri pyörää ja tonttia.

Vaihteistoöljy on poikaa. Voitelee hyvin eikä sotke ketjua ja jos vanteelle räpisee niin helppo homma pestä pois.

wink.gif
eipä tarvitse pestä otsa "hiessä" ketjuja kun käytän peräöljyä,
eilen juuri kaveri tuumasi että olet sitten ostanut uudet ketjut,mutta kun en olekkaan,niillä on ajettu 7tkm.eikä ole tarttunut
mitään kiinni,kuten on ennenkin todettu jokainen käyttää juuri sitä miltä itsestä hyvältä tuntuu.
nixweiss.gif
Perämoottorin vaihteistö öljy on riittävän paksua, saa pienissä purkeissa joka mahtuu penkin alle eikä maksa hunajaa......

Back