• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Keulaöljyn määrä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikaael
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miikaael

MotOrg ry
Keulaöljyn määrä

Keulaöljyjen vaihtoa tuossa aloin suunnitella. Haynes ilmoittaa Suzukin keulaöljyn määräksi 573cc. Onko tuo ilmoitettu määrä yhteen putkeen, vai yhteensä? Eli pärjäänkö litran purkilla, vai haenko kaks?

Olen 85% varma että tuo määrä on kahden putken vetämä määrä yhteensä.

Emännän pikkukawa söi muistaakseni tasan 250ml+250ml ja oman keulan määrät mittasin pinnan tason perusteella mutta reilu puoli litraa kului öljyä siihenkin.

edit: meitä Mikaeleita on täällä jo hälyttävän paljon! joutuu keksimään kaikenlaisia pitkiä nickejä.. :right:

Mulla meni hondaan 0.546l-/tolppa ja 67mm oli oil level. Nämä hondan manuaalista tarkistettu

Keulaöljyjen vaihtoa tuossa aloin suunnitella. Haynes ilmoittaa Suzukin keulaöljyn määräksi 573cc. Onko tuo ilmoitettu määrä yhteen putkeen, vai yhteensä? Eli pärjäänkö litran purkilla, vai haenko kaks?

Hae kaks, tuo on 100% varmasti yhden putken määrä.

Mikähän sutsuki sulla on? just omaan isoon bandiittiin vaihdoin myös ölpät tolppiin ja kyllä se on yhden tolpan vetoisuus tuo, sitten siinä tosiaan pitäis olla lukema millimetreinä vielä putken yläpinnasta mikä on öljyn korkeus, mä tein itelle tyhjästä puolen litran pullosta ja kahdesta letkusta "työkalun" millä saa sen pinnankorkeuden helpohkosti ja tarkasti mitattua....

Kaikissa suskissa johon olen öljyjä vaihdellut on etutolppien yhteismäärä ollut litran paikkeilla joten melko varmaan kyseessä yhden tolpan määrä.

Kysysmyshän on vähän saman lainen kuin soittaisi palokuntaan että tulkaa äkkiä täällä palaa.
Tai lappu kaupan ovella: olen poissa ja palaan tunnin päästä.

Kiitos pikasista ja pääosin asiallisista vastauksista. Pointtina ei ollu, että mihin suzukiin menee minkäkin verran, vaan että ilmoitetaanko tuo määrä yleensä yhdelle putkelle, vai yhteismääränä. Haen kaks litraa.

Kyllä se ilmoitettu määrä oli yhen putken määrä. Nyt on öljyt vaihdettu ja taas jämäkämpi keula.

Back