• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Keulinta ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KUIKKIS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KUIKKIS

New member
Kertokaa kuinka olette aloittaneet keulimisen harjoittelun... Minkälaisilla säädöillä iskarit kannattaa olla/onko ees väliä, Rengaspaineet???
Olen varovasti kokeillut keulintaa, pelkällä kaasulla ei tahdo nousta ja kun kytkimellä auttaa niin ykkösellä ja kakkosella tahtoo ruveta takamunkki sutii. Jalka on ollut takajarrun lähettyvillä,ettei tulis vedettyä ympäri. Kyllä nokka on ollu ilmassa, mutta ei vielä kauheen pitkään on vähän epävarma olo
confused_orig.gif

Laitelkaa kommentteja/neuvoja....
baaa.gif
 
Mikä pyörä? Riipuu aika paljon siitäkin.. Toisia ei meinaa saada ylös edes ykkösellä, toiset taas nousee kutosellakin pelkällä kaasun avauksella..
wink.gif


edit2: typot
 
Taitaa olla helpoin tapa aloitella silleen, että pumppaat kaasua auki, kiinni ja taas auki ja silloin keulii..
 
Kertokaa kuinka olette aloittaneet keulimisen harjoittelun... Minkälaisilla säädöillä iskarit kannattaa olla/onko ees väliä, Rengaspaineet???
Olen varovasti kokeillut keulintaa, pelkällä kaasulla ei tahdo nousta ja kun kytkimellä auttaa niin ykkösellä ja kakkosella tahtoo ruveta takamunkki sutii. Jalka on ollut takajarrun lähettyvillä,ettei tulis vedettyä ympäri. Kyllä nokka on ollu ilmassa, mutta ei vielä kauheen pitkään on vähän epävarma olo
confused_orig.gif

Laitelkaa kommentteja/neuvoja....
baaa.gif
Alota rauhassa omaan tahtiin. Kyllä kehitystä tapahtuu koko ajan sen mukaan miten paljon treenaat. Yleispäteviä vihjeitä on paha antaa, mutta jos keula on jo ollu ylhäällä niin nosta vaan pikkuhiljaa ylemmäs niin se alkaa viihtyä ilmassa pidempään.

Tohon sutimiseen saattaa auttaa ku lasket takarenkaan paineita reilusti (jätä esim 1,5 bar) ja lämmität renkaan kunnolla ennen keulimista. Toisaalta se lämpenee kyllä kun muutaman kerran sutasee keulimista yrittäessä. Iskarin säätöjä en välttämättä rupeis pelkkää keulimista varten säätelemään, jousituksen on parempi toimia normaaliajossa. Keula tosin nousee vähän helpommin kun jousi on jäykkä, mutta toisaalta silloin sutiikin helpommin.

Harjotusta vaan turvallisissa paikoissa niin kyllä se onnistuu.
 
Pari kesää pikkuhiljaa opetellu keulimista..pikkuhiljaa, ainakin välillä, onnistuu jo jotenkin..mitää paineen pudotuksia en o tehny, kunhan nakki o vaa lämpönen.
Tosin edelleenkään en leiki kytkimellä..pelkällä kaasulla vaan ja ykkösellä..Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa!!

Jousitustakaan en o säätäny, paitsi jos alan leikkiin pe*seen nostamista; etupäätä kireemmälle..muuten mulla ainaki alkaa etunakki usein vaa luistaan..joo,en vaan osaa!
tounge.gif
 
Musta tuntuis siltä, että keulimisen harjottelu kannattaa heti alkuun alottaa kytkimen kera, on se niin paljon helpompaa ja hallitumpaa sillee.
 
samaa manööveriä olen yritellyt SV:llä mutta ei se oo noussu vaikka kuinka rykii... pitäis vissiin ostaa jostain 50hv lisää... saakohan sitä Siwasta?
 
Mummucebarilla oli pakko opetella keulimaan kytkimen kanssa, koska kaasulla en saanut sitä pystyyn (vakiovälitykset). Parempi niin, onhan se turvallisempaa nostaa keulaa kytkintä nyppäämällä kuin repiä sarvista kuin viimeistä päivää. Lisäksi ei tarvitse huudattaa konetta eikä alkuvauhtiakaan juuri tarvita.

Ilmanpaineita en jaksanut muutellut, joten kylmällä ilmalla saattoi välillä vain sutaista. Sitten kun syksyn sateet tulivat jäädäkseen niin piti opetella keulimaan seisaaltaan, niin sai jatkettua harjoittelua. Kuivia päiviä ei sinä syksynä juurikaan ollut.

Nykyään ajan aina nätisti molemmat renkaat asvaltissa kiinni.  
lookaround_orig.gif
 
YZF750 ei kestä keulimista, menee kampura pitemmän päälle
Mikä sen kampuran rikkoo? Kytkimen päästä ilmeisesti hajoo vai? Mistä tieto on kotoisin?
useemmasta lähteestä kuullut, että YZF750 koneet ottaa oiretta pitemmästä keulinnasta.

Performance bikekin hajotti koeajopyöränsä silloin kun tuo yzf tuli markkinoille.

Öljypumppu ottaa öljyä keskeltä ja öljyt on perällä keuliessa.

monet hondat taas ja uudet kawat ottaa öljyt hyvin takaa ja syvältä kaivomaisesta öljypohjasta, joten ne kestää melko hyvin vaikka keulis rovaniemelle,
 
useemmasta lähteestä kuullut, että YZF750 koneet ottaa oiretta pitemmästä keulinnasta.

Performance bikekin hajotti koeajopyöränsä silloin kun tuo yzf tuli markkinoille.

Öljypumppu ottaa öljyä keskeltä ja öljyt on perällä keuliessa.
Aivan, eli tää normaali voiteluongelma kampuran laakerien suhteen. Mä meinasin, että eikö se kampura kestä sitä mekaanista rasitusta, mikä ois ollu aika kummallista, mutta täähän on ihan looginen selitys. Kiitos lisäinfosta, hyvä muistaa.
 
kytkimen kanssa on hyvä aloitel,sit pelkän kaasun kanssa,ite ainakin opin noin,mut täytyy ottaa järki silti mukaa,vaiks onkin kivaa keulia kotilo jonon ohi
biggrin.gif
 
Back
Ylös