Kevariscootterin rajoittimet??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
50 cc mopedeissa on kierrosrajotin sytkäboksissa. Mulla oli rajotettu 7000 rpm kohille. Kierrosrajoitin ohitettiin katkasemalla signaalipiuha, jolloin CDI:n kyseinen piuha sai aina nollatietoa, eikä näin ymmärtänyt rajoittaa.
Laskettelin menemään jollain 9000 rpm nopeuksilla yleensä. Kerran vetäsin 11000 rpm yhdessä alamäessä, mutta se jo hieman hirvitti, kun ei ollut faktatietoa miten kestää :D

Sitten variaattoriin laitoin kevyempää osaa kiinni, ni kulki ihan hyvin.

Jos sun vehkeessä on joku tommonen piuha CDI-boksissa, niin äkkiäkös sen napsasee poikki ja testaa. Kolvaa sitten takas, jos ei ollut vaikutusta.
Jos se vakiona on 5,6 kW, ni täytyy sanoa, ei se mikään kisamoottori oo alunperinkään.

Pitäs vähän tietää mistä poikkasee piuhan,jostain oon lukenut joskus että olis juurikin näin rajoitettu kulkua ks.mallissa.
Ei kai näissä oo enää luulis olevan mitään kuriprikkoja variaattorissa.

Tässä laitteessa taitaa olla gy6-moottori niinku kaikissa "kiinaskoottereissa", se toimii jo itsessään rajoittimena. Viripalikkaa saa kyllä eikä maksa paljoa jos haluaa vähän piristää, mutta ei sillä silti kuuhun mennä. Paria 125 kiinaskootteria kokeillu ja huiput näissä ollu vakiona siinä 90 pintaan, mittari tais kummassakin näyttää n.20 ylimäärästä siinä vaiheessa. Ne 2t 50cc skootterit vastaa virittämiseen(tai kuristusten poistamiseen) paljon paremmin kun nämä 4t kiinavehkeet. Vakiokunnossa ja vaikka viritettynäkin jos lähtee gsxr:n mukaan ajelemaan niin täytyy olla kärsivällinen gsxr kuski:D

Mä oon kärsivällinen:)
Easypartsilla olis halpaa palikkaa ku vaan tietää mikä menee cpi,mopocooteriin tilasin sieltä 70cc pytyn,piti sopii heittämällä mut joutu pinnapultin reikii suurentamaan reilusti että meni paikalleen:/

Back