• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kevyempää varustusta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alusasu ei auta kuin siihen, että kosteus siirtyy alkuvaiheessa iholta pois, mutta gorekalvo estää sen kosteuden siirtymisen takin sisältä ulos -> Sauna. Jossain malleissa saattaa tietenkin olla tuuletusaukkoja, mutta tehokkuudesta en tiedä.
Eikös goren idea ole juuri se, että se päästää sen kosteuden pois?
withstupid.gif
Ja siihen pystyäkseen sen pitäisi päästä iholta pois -> alusasu. Mutku ei viitsi..
lookaround_orig.gif
No, ongelma mulla oli se, että takki oli yksinkertaisesti paksu ja vähän ilmastoitavissa.

A-starsin stuntissa on reitys ilmeisesti punaisessa laajempikin, tuossa omassani on reilun kokoiset reitykset kainaloidein tienoilla, hyvin jäähdyttää. Kuka tietää miten Stuntin selkäsuojaa kannattaisi kehittää, pehmeä pois ja a-starsin oma kova tilaukseen vai joku toinen merkki tilalle?

JoeRocketilla on verkkotakki ja -housut joissa on tietysti suojat. En tiedä myylö niitä enää kukaan Suomessa... Vaikutti tosi hyviltä ja kaikki käyttäjät ovat kehuneet.

Mä en kyllä sanoisi AlpineStarsin takeissa olevaa pehmeää läpyskää selkäsuojaksi... Niillä on se oma ihan oikea suojakin olemassa.

Onkos näitä venttiilitakkeja kenelläkään muulla valmistajalla? Muutama päivä nyt hikoiltu mp-asun advancessa, prkl

Kukaan testannut näitä sweep-halpatakkeja, joissa ilmastointaskut? Toimiiko?

Onkos näitä venttiilitakkeja kenelläkään muulla valmistajalla? Muutama päivä nyt hikoiltu mp-asun advancessa, prkl
Eikös siinä tosiaan ole.. mulla on hyllyssä MP-Asun Radial takki, ja siinä on rintapielessä pienet tuuletustaskut ja selässä vähän isompi. Ei oo kylläkään tietoa miten toimii, kun en tekstiilejä oo käyttänyt nahkojen oston jälkeen
tounge.gif

Eikös siinä tosiaan ole.. mulla on hyllyssä MP-Asun Radial takki, ja siinä on rintapielessä pienet tuuletustaskut ja selässä vähän isompi. Ei oo kylläkään tietoa miten toimii, kun en tekstiilejä oo käyttänyt nahkojen oston jälkeen
tounge.gif
Mitenkäs nahka pitää vettä, siis en tarkoita tuntien ajeluita vesisateessa, mutta sanotaan kaupunkiajossa 30-60 min. Pysyykö vesi ulkona?

Mitenkäs nahka pitää vettä, siis en tarkoita tuntien ajeluita vesisateessa, mutta sanotaan kaupunkiajossa 30-60 min. Pysyykö vesi ulkona?
Onhan noilla kaatosateessakin ajettu, ja vesi pysyi ulkona. Tekstiilipaikat vuotaa kyllä hetkessä läpi, mutta T-Agessa niitä ei ole. Pikkusateet ei tunnu missään, joskaan tietentahtoen en sateella niillä aja, ihan nahan kunnossapysymisen takia. Nahan kuivuminen kestääkin vähän kauemmin kuin tekstiilien.. Sadeasu on sit kaatosateita varten, jos sellaista jaksaa raahata mukana
lookaround_orig.gif

Jos tarkoitat Sweepin perussettiä, niin toimii...

... ei vaivaa reumatismi, luuvalo ei haittaa, lämpökin puvun sisällä on ihan sopiva...

... jos ulkoilma on alle + 10 C, ja aurinko ei paista!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Aloitin kauden 6.4 (Helsinki). Kaksi kertaa jäi prätkä työpaikalle (jäätä). Muuten olen (lähes) joka päivä ajellut, kertaakaan en vielä ole kaivannut tikkivuorta housuihin tai takkiin (tikkivuoret odottavat komerossa kotona), tosin mun ajomatkat on lyhyitä, 30 min. kerrallaan.

Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta toi lämpö ->
olen kierrellyt kyselemässä liikkeistä kevyitä ajohousuja, joissa olisi sekä lonkkasuojat että polvisuojat, muttei ole vielä tärpännyt...
wink.gif

Ystävällisin terveisin Antti

Jos tarkoitat Sweepin perussettiä, niin toimii...

... ei vaivaa reumatismi, luuvalo ei haittaa, lämpökin puvun sisällä on ihan sopiva...

... jos ulkoilma on alle + 10 C, ja aurinko ei paista!  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Aloitin kauden 6.4 (Helsinki). Kaksi kertaa jäi prätkä työpaikalle (jäätä). Muuten olen (lähes) joka päivä ajellut, kertaakaan en vielä ole kaivannut tikkivuorta housuihin tai takkiin (tikkivuoret odottavat komerossa kotona), tosin mun ajomatkat on lyhyitä, 30 min. kerrallaan.

Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta toi lämpö ->
olen kierrellyt kyselemässä liikkeistä kevyitä ajohousuja, joissa olisi sekä lonkkasuojat että polvisuojat, muttei ole vielä tärpännyt...  
wink.gif

Juu, itselläni on ne magna-housut. Hyvät housut max. +10 asteeseen saakka, sen jälkeen ne takertuu nahkaan kiinni, siis kun sika hikoaa
biggrin.gif

Eurobikerin sivuilla oli tekstiilitakkeja, joissa oli erikseen mainitut 3 tai 5 ilmastointitaskua. En tiedä onko näitä tuossa setissä, jota käytät.

Heillä oli myös semmoiset nahkafarkut, olisihan niistä paremmin suojaa kuin tavallisista farkuista. Tosin keveydestä en tiedä, pitää käydä kokeilemassa.

Itsellä on semmonen sweepin takki, jossa rintataskut on ilmastointikäytössä. Kyllä niistä jonkun verran tuulee, parempi kuumalla kuin ei mitn, se yokon verkkotakki on kyllä eri divisioonasta, jopa eri liigasta
biggrin.gif

edit. yhdys sana virhe

Eurobikerin sivuilla oli tekstiilitakkeja, joissa oli erikseen mainitut 3 tai 5 ilmastointitaskua. En tiedä onko näitä tuossa setissä, jota käytät.
Joo, eli toi mun setti on Sweep Mercury ja siinä pitäisi olla kolme ilmastointitaskua. Sitä kolmatta en ole vielä löytänyt, ne kaksi pientä ilmastointitaskua on rintakehän kohdalla.
Missäköhän se kolmas luuraa?

Muuten olen siis ollut tyytyväinen, mutta tähän Kehä 1:n sisäpuolella ajamiseen (+90 % ajokerroistani) haluaisin kesäkäyttöön viileämmät housut. Toi Mercury-takki ei ole niin paha lämmön suhteen kuin noi housut.

Mun Sweepissä (mallia joku) se kolmas ilmastointitasku (kukahan on keksinyt noin hienon nimen vetoketjulle) on selässä.

Alusasu ei auta kuin siihen, että kosteus siirtyy alkuvaiheessa iholta pois, mutta gorekalvo estää sen kosteuden siirtymisen takin sisältä ulos -> Sauna.
Eikös goren idea ole juuri se, että se päästää sen kosteuden pois?
withstupid.gif
Ja siihen pystyäkseen sen pitäisi päästä iholta pois -> alusasu.
Goren (ja kopioiden) idea on, että se siirtää kosteutta kalvon läpi lämpimämmältä puolelta viileämmälle. Tuo loppuosa fysikaalisesta totuudesta jää usein mainosnikkareilta unholaan hienoja kaaviokuvia piirrellessä.

Gore kyllä toimii niin kauan kuin kalvon sisäpuolinen kostea ilma on lämpimämpää kuin kalvon ulkopuolinen. Kesäkeleillä aurinko kuitenkin lämmittää asun ulkopinnan niin lämpimäksi, että kosteus pysyy sisällä tai läpäisy hidastuu selvästi. Teoreettisessa, mutta mahdollisessa tapauksessa että ulkona olisi järjettömän kuuma ja kostea keli Gore-kalvo saattaa myös kuljettaa kosteutta "väärään suuntaan" eli asun sisälle.

Joo, eli toi mun setti on Sweep Mercury ja siinä pitäisi olla kolme ilmastointitaskua. Sitä kolmatta en ole vielä löytänyt, ne kaksi pientä ilmastointitaskua on rintakehän kohdalla.
Missäköhän se kolmas luuraa?

Muuten olen siis ollut tyytyväinen, mutta tähän Kehä 1:n sisäpuolella ajamiseen (+90 % ajokerroistani) haluaisin kesäkäyttöön viileämmät housut. Toi Mercury-takki ei ole niin paha lämmön suhteen kuin noi housut.

Itsellä on musta mercury ja siinä on kaksi ilmastointitaskua rinnassa ja kaksi muuta n. lapaluiden kohdalla / alapuolella selässä molemmin puolin.. mistä löysin kolmannen/viidennen?
biggrin.gif

Tuommoisesta firmasta Motoport löytyypi housuja ja takkeja lämpimään ilmastoon. Näytti olevan myös farkut 1000 denierin cordurasta tai kevlarista. Cordura farkut 189$.

Pitäisköhän tilata nuo cordura farkut??

sanoi:
Mites sitten hanskat? Mistä ilmavemmista hanskoista on hyviä kokemuksia?

Itse olen käyttänyt Richan Supermoto hanskoja. Ei näytä olevan enää valikoimassa, mutta hyvin samantapaiset kuin nämä.

Eli ohuet, lyhytvartiset, mutta kuitenkin suojatut. Varmaan ohuilla nahkahanskoilla pärjää myös.

Edit: Linkki kuntoon.

Jay

Back