Kierrokset ei nouse tasaisesti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tjarvi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tjarvi

New member
Kertokaas onko joku tukos vai mikä kun kahvasta kääntää tasaisesti niin kierrokset hyytyy 4000 kohdalla hetkellisesti ennenkuin lähtevät nousemaan .. joskus nousi suoraan 5000een ja sitten putos takasin 4000een vaikka kokoajan avas kaasua tasaisesti ja sit taas harppaus kohti isoja kierroksia..
Pyörä on gsx f 750 ja vuosimallia 04 .. bensan seassa ei ole ollut mitään säilöntäainetta ja tila on ollut lämmin n+10 astetta
 
Oisko ollut stabilaattori paikallaan kuiteskin.. ???polttoaineensuodattimessa jotain...?
 
Kertokaas onko joku tukos vai mikä kun kahvasta kääntää tasaisesti niin kierrokset hyytyy 4000 kohdalla hetkellisesti ennenkuin lähtevät nousemaan .. joskus nousi suoraan 5000een ja sitten putos takasin 4000een vaikka kokoajan avas kaasua tasaisesti ja sit taas harppaus kohti isoja kierroksia..
Pyörä on gsx f 750 ja vuosimallia 04 .. bensan seassa ei ole ollut mitään säilöntäainetta ja tila on ollut lämmin n+10 astetta
Kandee varmaan availla kaasarit ja putsailla kaikki suuttimet yms. paineilmalla tms. Bensa on varmaan talven aikana sakkaantunut kohokammioihin ja ne sakat on lähteny liikenteeseen ja tukkinu paikkoja. Sen takia kannattais käydä käyttelemässä sitä n. kuukauden välein kunnolla lämpimäksi, että siellä olis aina kohtuu tuoretta gasoa kohokammioissa.
 
No ensimmäisenä kuiten kannattaa kokeilla uusilla bensoilla, ettei tarvi alkaa turhaan mopoa purkamaan
 
Joo mä oon pari kertaa sitä käyttäny talven aikana mutta ehkä vaan parin kuukauden välein .. koitetaan uusilla bensoilla ens kerralla ja jos ei auta ni remonttiin
biggrin.gif


Niin ja siitä stabilisaattorista .. ois varmaan ollut paikallaan mutta en löytänyt sitä mistään liikkeestä missä kävin .. ehkä vääriä liikkeitä .. no ensi talveksi pitää etsiä..
 
Ei niissä tankin bensoissa pitäisi mitään vikaa olla, vaan kaasereihin jääneissä pikku tilkoissa, jotka ovat haihtuneet ja jättäneet kökköä suuttimiin. Jostain suuttimien putsausaineesta saattaisi ehkä olla hyötyä, jos ei huvita alkaa purkamaan. Toisaalta, kyllä sen pitäisi alkaa muutenkin pelittämään, kun aikansa sillä ajelee ja antaa hanaa.
 
Ei niissä tankin bensoissa pitäisi mitään vikaa olla, vaan kaasereihin jääneissä pikku tilkoissa, jotka ovat haihtuneet ja jättäneet kökköä suuttimiin. Jostain suuttimien putsausaineesta saattaisi ehkä olla hyötyä, jos ei huvita alkaa purkamaan. Toisaalta, kyllä sen pitäisi alkaa muutenkin pelittämään, kun aikansa sillä ajelee ja antaa hanaa.
Näin on. Voi joutuu ajelee esim kolmella pytyllä aika pitkään ennen kuin ne aukeaa. Ehkä kuitenkin helpompaa ois avata ne kaasarit, ei pitäs olla suuri homma.
 
Kertokaas onko joku tukos vai mikä kun kahvasta kääntää tasaisesti niin kierrokset hyytyy 4000 kohdalla hetkellisesti ennenkuin lähtevät nousemaan .. joskus nousi suoraan 5000een ja sitten putos takasin 4000een vaikka kokoajan avas kaasua tasaisesti ja sit taas harppaus kohti isoja kierroksia..
Pyörä on gsx f 750 ja vuosimallia 04 .. bensan seassa ei ole ollut mitään säilöntäainetta ja tila on ollut lämmin n+10 astetta
Pyörä siis jo ajossa ? Vai paikallaanko kaasuttelit ? Itellä oli samanlaisella -03 pyörällä vuosi sitten vastaavanlaisia ongelmia vaikka oli stabilaattorit tankissa, saattoi olla etten antanu käydä tarpeeksi pitkään edellisenä syksynä tankkiin laiton jälkeen, jotta olis kaasareihin asti yltäny litkut.
Herättelin pyörää huhtikuussa seisonnan jälkeen paikallaan huudatellen ja aika tukkosta oli. Annoin sitten seistä vielä toukokuun alkuun ja sitten ajoon ja ei ollu mitään ongelmia, hyvin pelas alusta lähtien.
Viime syksynä tulikin sitten tyhjättyä kaasarit suutinsarjan laiton vuoksi ja kun viime viikolla kävin huudattelemassa, niin paljon paremmin toimi kuin viime vuonna.

Äänikin kuulosti eri munakkaalta, pönttö vaihtu nääs laaseriin...
062802moto_prv.gif
 
Joo mä oon pari kertaa sitä käyttäny talven aikana mutta ehkä vaan parin kuukauden välein .. koitetaan uusilla bensoilla ens kerralla ja jos ei auta ni remonttiin
biggrin.gif


Niin ja siitä stabilisaattorista .. ois varmaan ollut paikallaan mutta en löytänyt sitä mistään liikkeestä missä kävin .. ehkä vääriä liikkeitä .. no ensi talveksi pitää etsiä..
Et sä mitään stabilointi ainetta tartte !!!

Neste FuturaGreen Bensaa talveksi tankki täyteen!!
saa tilaamalla ainakin 5 l kannuissa.... ei sakkaannu ei hartsiinnu saa myös 200 litran erissä...
 
Ei muutaku baanalle, kyllä se siellä "kurkku" aukee.
Pikku lenkki ja sit tuoretta bensaa tilalle.
Piitkän talven jälkeen on hetken tukkosta...
biggrin.gif

Turhaa lähet heti mitään purkaan
 
En ottanut pyörää vielä ajoon vaan käyttelin vasta pihassa. Josko viikon kahden päästä sen sitte ottaisi.

Melkeinpä voisi puhdistaa kaasarit ihan vaan opinkin vuoksi kun se ei lienee mahdoton homma .. paineilmallako ne kannattaisi puhallella puhtaiksi? .. niin ja mistäs paineilmaa kun en omista kompressoria .. oisko vaihtoehtoisia keinoja?
 
Stabilointia tankkiin syksyllä ja kerran kuussa käyttää lämpimäksi ( kunnolla ) niin ei tuu näitä ongelmia.
Jos ei tätä tee niin ei muuta kun lusikka kauniseen käteen ja kaasareita putsaamaan, nykybensa kun on sellaista
wink.gif
 
En ymmärrä miks niitä kaasareita ei vois äkkiä putsailla. Aikaa voi mennä jopa tunti-pari...
Kele.. meni 3 tuntia äsken yhen kaasarin tarkistuksessa. Vaikuttaako se oikeasti jos on vähän kakkaa seinämissä ja pölyä? Ei mee kauaakaan kun on taas paskaa siellä täällä. Uskon että mun käyntihäiriöt on monen ongelman summa. Oli viimekesänä kaikkee muuta kuin nautittava ajaa..
nimim. todella pahoja käyntihäiriöitä.
 
En ymmärrä miks niitä kaasareita ei vois äkkiä putsailla. Aikaa voi mennä jopa tunti-pari...
Kele.. meni 3 tuntia äsken yhen kaasarin tarkistuksessa. Vaikuttaako se oikeasti jos on vähän kakkaa seinämissä ja pölyä? Ei mee kauaakaan kun on taas paskaa siellä täällä. Uskon että mun käyntihäiriöt on monen ongelman summa. Oli viimekesänä kaikkee muuta kuin nautittava ajaa..
nimim. todella pahoja käyntihäiriöitä.
Ainakin mulla auttoi kaasareitten puhdistus tyhjäkäyntiin, ja kyllähän siellä sitä kökköä näytti olevan. Tietysti se synkronointikin vaikuttaa... Pakokaasujen väri muuttui ruskeasta lähes värittömäksi, eli varmaan joku ilmakanava / suutin oli tukkeessa. Ajokäyttäytymisestä ei ole vielä tietoa, viikonloppuna testiajoa. Viime kaudella oli pientä nykimistä alhaisilla kierrostaajuuksilla.
 
No mulla oli tyhjäkäynti ihan "ookoo" mutta ei kestäny osakaasua sitten ollenkaan. Eli kun käänsi kaasua vähän enemmän tyhjäkäynniltä niin rupee takertelee ja tukehtuu kone samantien. Sama esim motarilla: ajan "tasa" kaasua, päästän kytkimen irti ja samalla kaasun = sammuu kone. Toimi vaan kun käytti kunnolla kaasua. Täys kiihdytys ja on semmonen musta savupilvi perässä että.. Jotain on pahasti pielessä mutta en tajua mikä.
Takas
033102beer_1_prv.gif
 
En ymmärrä miks niitä kaasareita ei vois äkkiä putsailla. Aikaa voi mennä jopa tunti-pari...
Enskertalaisella tuon ajan voipi sitten ainakin tuplata...
Ellei ole aikasemmin pyöriä aukonu, niin tuon äffän katteiden irrotteluun saa jo menemään aikaa kohtalaisen kauan.
Haynesin manuaali kannattaa hommata, ellei sitä jo omista. Säästyy monelta turhalta pähkäilyltä.

Ja ne kohokammion kiinnitysruuvit oli ainakin meikäläisen härvelissä sen verran tiukassa, että kannattaa ottaa varovasti niiden kanssa, ettei nylppäänny paskaks...
 
Mistäs noita Haynesin manuaaleja saisi hankittua. Tarkoitus kun on pitää pyörää pidemmänkin aikaa ja jossain vaiheessa ruveta tekemään enemmänkin töitä itse.
 
Back
Ylös