• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kierroksien palautuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasiiba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pasiiba

New member
kysymys olisi seuraavanlainen... ajaessa hieman pidenpää tasaisilla kierroksilla, esim. 100km/h muutaman minuutin, ja alkaa hiljentämään vauhtia, eivät kierrokset meinaa tippua normaaliin tyhjäkäyntilukemiiin, vaan jäävät sinne 3000-2500 paikkeille. Kylmällä koneella useammin esiintyvä ilmiö kuin lämpimäksi ajettuna.Mikäköhän mahtaa moista aiheuttaa?

Mikäs pyörä mahtaa olla kyseessä? Kaasari vai suihku? Helpottais arvailuja.
wink.gif

En tunne tota, mutta mutua ainakin auton ruiskuissa oli joskus näitä joissa ei heti tiputtaneet rundeja joku ympäristöteko pakokaasujen puhatuden ylläpitämiseks. Joskus sitä kysyin ja tollasen vastauksen sain enkä jäänyt väittämään vastaan. Nyky vehkeet on kyllä ihan toisenlaisia ja mopossa on kaasari niin en ruiskuista tiedä ;)

Käsikaasu eli ryyppyvipu. Paitsi ettei ruiskuvehkeessä rikasta vaan nimenomaan toimii käsikaasuna nostaen kierroksia.
Jos oot niinku esim traktoria ikinä ajanut
smile_org.gif

mulloli diisselirekordisa aikanaan käsikaasu. samanlainen on tusinakawassa. ihan kätsä. sitä ei vain voi säätää mitenkään. ois meinaan hyvä aihio cruisekontrolliksi se.

oon tässä ajatellu tota bensiinin laatua, että voisikohan se vaikuttaa kierroksien palautumiseen? Olen ajellut 95E laadulla, mut seuraavaksi ajattelin tyrkätä 98E tankkiin, jos vaikka auttaisi, kunhan saan taas pyörän ajoon.Onko kukaan huomannut eroja 95E ja 98E vaikutuksesta pyörään

vakio 12r:ssä en ole huomannut mitään eroa bensiinin oktaaviasteikkojen välillä. ajan nykyisin 95:llä.

ei eroa bensoissa, ainut ero mikä niissä on, et nakutuskestävyys on parempi 98E:ssä... tehot on täysin samat.

Käsikaasu eli ryyppyvipu. Paitsi ettei ruiskuvehkeessä rikasta vaan nimenomaan toimii käsikaasuna nostaen kierroksia.
smile_org.gif
Ryyppy eli rikastin. Käsikaasu (oikeassa kahvassa, kierrettävä)ollut jokaisessa motossa, millä minä olen ajanut. Ja ruiskuvehkeissä rikastaa seosta kylmänä sekä nostaa hiukan kierroksia ja on yleensä automaattinen. Ainakaan en ole ajanut yhdelläkään ruiskupelillä, jossa olisi ollut erillinen ryyppyvipu.

smile_org.gif
Ryyppy eli rikastin. Käsikaasu (oikeassa kahvassa, kierrettävä)ollut jokaisessa motossa, millä minä olen ajanut. Ja ruiskuvehkeissä rikastaa seosta kylmänä sekä nostaa hiukan kierroksia ja on yleensä automaattinen. Ainakaan en ole ajanut yhdelläkään ruiskupelillä, jossa olisi ollut erillinen ryyppyvipu.
-03 6R:ssä on erillinen "ryyppyvipu", joka avaa läppiä snadisti. Ja taitaa olla monessa muussakin ruiskukwakassa, ainakin Z 750:stä moinen löytyy. Tarviitko vielä kuvan systeemistä?

Jossain tyyppivikalistalla oli mainittu kaasuläppien jumiutuminen jos käytetään huonoa ilmanputsaria ja sinne pääsee paskaa kanaviin.

Painun kohta talliin enkä palaa ennenkuin olen totaalisesti avannut ruisku 24r.ni kylmäkäynnistys systeemin ettei paljon arvailuja tule.Käsikaasua siinä ei kyllä ainoastaan ns.rikastin(kuristin,ryyppy)vivussa ole,jalkakaasuakaan ei myöskään ainakaan vakiona tullut.Saattaa toki kuulua lisävarusteisiin.
Olen ajanut traktorilla ja Volvolla eli työkone kokemusta on.

Back