• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiihtyvyys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sumppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kunpa vaan kulkis 250 kun on välityksiä rukattu
confused_orig.gif

Liikenneministeriön antaman ajoneuvojen rakennetta koskevan asetuksen mukaan vaadittava moottorin teho on 11kW jokaista kokonaismassan tonnia kohden. Jos tämän oleellisesti ylittää, syyllistyy bomberointiin, ja häiriköintiin.

Myös keskustelu ajoneuvon kiihtyvyydestä on tarpeetonta, koska se pääasiassa määräytyy ko tehopainosuhteen perusteella. Lisäksi on korostettava, että nopea, alle 30s kiihdytys 100 km/h nopeuteen voi aiheuttaa takarenkaan lepokitkatason ylittymisen ja vakavan vaaratilanteen tai onnettomuuden!

Tuo 0 - 100km/h on itse asiassa aika turha tieto...
Aivan! Huomattavasti tärkeämpää on 50 - 250km/h.
Olisit nyt lainannut kirjoitukseni loppuosaakin, eli "ei edes kerro kumpi on edellä"...

Jos keskenään kisaavat kuskit/mopot samalta viivalta lähtevät, mun käsityksen mukaan se voittaa kumpi on edellä, eli häviäjä katselee toisen takaosaa...0 - 100km/h kiihdytys ei kerro sitä, vaan paremmin sitä kuvaa matkaan perustuva esim 0 - 100m, taikka 0 - 200m (400m mä unohdan tässä tapauksessa, koska silloin ollaan jo niin kovissa loppunopeuksissa).

Back