Kiinan "pazzot" ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
43,57e makso kuluineen säädettävät stubby-kahvat (jarru&kytkin). Pari viikkoo kesti tulla. Hintaansa nähden hyvä viimeistely.
 
Kiinassa valmistettu, eli huonoa laatua oleva tuote, ja muutenkin täysi turhake.
033102ass_1_prv.gif
 
Itselleni saapui tänään tämmöiset shorty-malliset kiina-pazzot (varmaan samalta linjalta ku oikeatkin pazzot
smile_org.gif
):

img3855j.jpg


Vaikuttaa ihan laadukkailta näin yhtäkkisesti. 70€ toimituskuluineen tuli hintaa.
 
70e kuluineen...2 paria
wink.gif


Toisesta parista on jarrukahvasta alkanut auringosta (kahvan kärjestä mihin ei hanska edes osu) ilmeisesti eloksointi haalistua, en aio valittaa
biggrin.gif
 
Tuli kans ostettua tommoset shorty kahvat ja voin kyllä suositella. Asiallisen oloiset ja hintakaan ei päätä huimannu, 51e postikuluineen.

_small.jpg
 
Itselleni saapui tänään tämmöiset shorty-malliset kiina-pazzot (varmaan samalta linjalta ku oikeatkin pazzot
smile_org.gif
):

Vaikuttaa ihan laadukkailta näin yhtäkkisesti. 70€ toimituskuluineen tuli hintaa.
Täytyy kirjoitella kun kerran pääsin tänään vertaamaan kiinan "pazzoa" ja ehtaa Pazzoa toisiinsa. Aika selkeää on, ettei tule samalta linjalta. Työstöjälki on kiinalaisissa aika paljon karheampi ja rujompi. Ulkonäkö on muutoin täsmälleen sama, mutta kiinalaiset häviää kaikissa osissa viimeistelyn laadussa. Siinä missä oikeissa Pazzoissa on oikea puristettava lukkorengas pitämässä tappia paikallaan, on kiinalaisessa käytetty pelkkää lenkille käännettyä teräslankaa. Säätönipukka on vivuissa erilainen, mekanismi puolestaan aivan sama. Oikeissa pazzoissa pulttien viimeistelykun vastaa eurooppalaisia standardeja, kiinalaisissa on valupurskeita yms. virheitä. Molemmissa on A2-stanssit, joten niiden pitäisi olla ruostumattomia kumpienkin.

Itse kahvojen muodossa tai vahvuudessa ei ole mitään eroja, näkyy olevan molemmat kahvat tehty samojen CAD-kuvien perusteella.
biggrin.gif
Etäisyyssäädön asennon kertovien numeroiden fontti on erilainen ja kiinalaisissa on niissäkin huonompi työstöjälki.

Asennettuna tuntumassa on mielestäni eroa. Oikea pazzo tuntui jämäkämmältä ja väljä liike ylös-alas oli mielestäni aidossa pienempi. Kytrkinkahvana oli aiemmin orggis kahva, joka heilui sekin kuin hullun m*lkku, joten orggikselle noi ei häviä. Huolestuttavaa oli kuitenkin havaita ns valuvika/ohentuma kytkinkahvan sylinteritapin kiinnityksessä. Todennäköisesti kahva kestää kyllä, eikä osan murtuessa aiheudu muita ongelmia, kuin vaihtovirhe, mutta etenkin kisakuskeille sekin jo riittää syyksi jättää nuo kahvat hyllyyn. Ei ole mukava fiilis kun pitäisi taittaa mutkaan ja kytkimen takia laatikosta löytyy se välivapaa tai pienempi vaihde ei menekkään sisään. Itse laitoin kahvan kuitenkin paikalleen ja kokeilen sitä pari ratapäivää. Nyt kun vikapaikan löysi, niin sitä on helppoa seurata.

Pääasiallinen syy miksi aidon pazzon vaihdan pois, on se, että yksi kahvan säätömekanismin osista osoittaa murtumisen merkkejä. Todennäköisesti kahva on ottanut sen verran kipeää aiemman omistajan kaadossa että pysyviä muodonmuutoksia on alkanut tulemaan. Kahvan pää on myös hioutunut, mutta se on paikattu maalaamalla. Mulla toi menee vielä varakahvaksi, ja saatan vaihtaa tuon yksittäisen osan kiinalaisesta aitoon pazzoon, mikäli jossain vaiheessa jaksan alkaa säätämään.

Loppupäätelmä: Laadunhallinta heittelee kiinalaisissa, mutta ihan käypää tavaraa ne on. Hyvällä tuurilla saattaa osua käteen aivan loistava kahvapari, mutta toisaalta sieltä saattaa tulla se setti, mikä olisi mennyt kirkkaasti hylkyyn jos eurooppalaisia laatujärjestelmiä noudatettaisiin. Pitää kuitenkin muistaa, että yhden pazzo racingin kahvaparin hinnalla saa "Honkkarista" neljä paria kiinalaisia. Ei mun mielestä huono diili, jos pystyy/haluaa itse tarkistamaan laadun ennen asennusta.

Kuvia näpsin muutamia kännykällä, mutten niitä tähän hätään saa ladattua mihinkään, joten voin lisäillä ne joskus myöhemmin.
 
Stubby jarrukahvan sai säädettyy etusormelle täydellisen sopivaks, kun vaihto viel kiinakliparit joissa orkkista pitempi tanko jolloin jarrupääsylinterin etäisyyttä pysty hieman säätämään sivusuunnassa.
Kahvan etäisyyden säätö myös suurempi kuin esim orkkiksessa.
Nyt jarrukahva on just siinä paikassa, ja kulmassa, mihin etusormi osoittaa luonnollisessa asennossa.

Miinusta aavistuksenomaisesta kulmasta kahvan etu ja yläpinnan välisessä pyöristyksessä, ei siis pyöristetty ihan täysin. Mutta se hoitu viilalla ja vesihiomapaperilla.
Kytkinkahvasta putos pultista mutteri, pultti pysy paikoillaan kylläkin. Varikolta löytyi pitempi pultti ja lukkomutteri; kiitos lahjoittajalle.

Hintaansa nähden ihan ok.
 
Onko kellään kokemusta Brembon puristimeen sopivasta taittuvasta kahvasta <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brembo-Folding-Brake-Lever-19x18-19x20-FREE-Adjuster-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588baa048

0QQitemZ380300297344QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2951wt_1165" target="_blank">-linkki-</a>?

edit. lisätietoa kun vaikuttaa vaikealta kysymykseltä
smile_org.gif
 
Onko kellään kokemusta Brembon taittuvasta kahvasta <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brembo-Folding-Brake-Lever-19x18-19x20-FREE-Adjuster-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588baa048



0QQitemZ380300297344QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2951wt_1165" target="_blank">-linkki-</a>?

Eipä ole kokemuksia mutta myyjän websivuilla on maininta:

"Will fit on 19x18 & 19x20 Brembo Master"

Eli tuon mukaan pitäisi löytyä myös Brembon pääsylinteri jotta sopii.. alkuperäisen koosta ei havaintoa.
 
Onko kellään kokemusta Brembon taittuvasta kahvasta <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brembo-Folding-Brake-Lever-19x18-19x20-FREE-Adjuster-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588baa048







0QQitemZ380300297344QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2951wt_1165" target="_blank">-linkki-</a>?

Eipä ole kokemuksia mutta myyjän websivuilla on maininta:

"Will fit on 19x18 & 19x20 Brembo Master"

Eli tuon mukaan pitäisi löytyä myös Brembon pääsylinteri jotta sopii.. alkuperäisen koosta ei havaintoa.
Niinpä, löytyy 19x18 ja sen takia tässä kyselenkin
cool.gif
 
Onko kellään kokemusta Brembon taittuvasta kahvasta <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brembo-Folding-Brake-Lever-19x18-19x20-FREE-Adjuster-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588baa048









0QQitemZ380300297344QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2951wt_1165" target="_blank">-linkki-</a>?

Eipä ole kokemuksia mutta myyjän websivuilla on maininta:

"Will fit on 19x18 & 19x20 Brembo Master"

Eli tuon mukaan pitäisi löytyä myös Brembon pääsylinteri jotta sopii.. alkuperäisen koosta ei havaintoa.
Niinpä, löytyy 19x18 ja sen takia tässä kyselenkin
cool.gif
Hienoa. Toivottavasti saat runsaasti oikeita kokemuksia kyseisestä vipstaakelista. Tulipahan taas todettua että tänne on turha mitään kirjoitella. Näkemiin.
 
b-kingiin katselin kytkin&jarru kahvoja lyhkäsinä enkä löytänyt kuin aitoja..
withstupid.gif

pelkkää jarru kahvaa kyllä sais mut tahtoo molemmat ja halvalla
biggrin.gif
 
b-kingiin katselin kytkin&jarru kahvoja lyhkäsinä enkä löytänyt kuin aitoja..
withstupid.gif

pelkkää jarru kahvaa kyllä sais mut tahtoo molemmat ja halvalla  
biggrin.gif

Vaikkei nyt kyseessä olekkaan Kiinan "pazzot", niin omaan puimuriin tilasin keväällä Titaxin kahvat tuolta.

Silloisella puntakursilla nuo tuli maksamaan 138 euroa kotiin kannettuna, tiedä sitten onko tuo halpaa vai ei mutta tyytyväinen noihin olen ollut.

Tuolta näyttäisi löytyvän kaikkia sortteja (kytkin/jarru sekä lyhyttä/pitkää) myös B-Kingiin.
 
Back
Ylös