Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kultaisella 80-luvulla tein Tynkä-Datsun 100A:n Sisun, puoliperävaunun ja lankkukuorman voimalla Helsingissä Koskelantiellä, täti veti valoristeyksessä vihreiden palaessa liinat kiinni ja aamunorttia askista kaivanut allekirjoittanut perään. Paikalle tullut poliisipartio totesi, jotta elukan väistö riittää syyksi, oli sitten kissa tai orava. Täti onneksi myönsi "joutuneensa paniikkiin kun luuli olevansa eksyksissä" (Porvoontie hukassa...) ja vetäneensä liinat lukkoon ilman syytä. Datsunin vakuutus maksoi Sisun sumuvalon, tätille sakot ja minulle huomautus.Duuni kaverini pysähtyi kissa eteen (autolla) ja takana tullut konttiin kiinni. Poliisit sano että perään tulleella oli liian pieni turvaväli joten "selvä tapaus". Perään ajajakin myönsi liian lähellä ajonsa ja peräänajon omaksi syykseen. Vakuutusyhtiö olikin eri mieltä. Duuni kaverini olisi pitänyt ajaa (hämärässä) edessä olleen möykyn yli sen enempää kysymättä mikä se mahtaisi olla...Jos autolla vedät liinat kiinni kurren takia ja joku vetää konttiin, ei ole automatic peräänajajan syy. Vaikka nyt ei ollutkaan tälläinen tapaus.
Ja minä en kyllä varmasti aja yhdenkään elikon päälle, saa siihen nähden tapahtua ihan mitä vaan. Eläimen järjellä kun ei aina pysty ymmärtämään mistä tiellä on kyse, mutta takana perseessä roikkujan se pitäisi älytä kun (jos) on kortti taskussa. Jos ei osata välejä pitää niin tervetuloa vaan perään. Sitäpähän kerjäävät.nämä tekstit luettuani taidan olla väistämättä..
No voi elämän kevät...Jarruta vaan jonkun sammakon takia täysiä mopolla edessäni, niin jyrään sun yli puolentoistatonnin diisselijyrälläni.Ja minä en kyllä varmasti aja yhdenkään elikon päälle, saa siihen nähden tapahtua ihan mitä vaan. Eläimen järjellä kun ei aina pysty ymmärtämään mistä tiellä on kyse, mutta takana perseessä roikkujan se pitäisi älytä kun (jos) on kortti taskussa. Jos ei osata välejä pitää niin tervetuloa vaan perään. Sitäpähän kerjäävät.nämä tekstit luettuani taidan olla väistämättä..
Oppimiskysymys, tassa hullun liikennekulttuurin maassa jopa jos meinaa pysahtya jo keltaisen palaessa, eika vasta punaiselle, jarrun kanssa yhta-aikaisen huomion saa taustapeiliEi kettutytöt ajele diisselijyrällä.....ne työntää sitä.Saaste...You know.
Mut tuossa kun juttua lueskelin, niin tuli mieleen, et on se jarruttaminen vaan niin automatic.
Jos jotain vilahtaa tienpäällä, niin jalka iskeytyy jarrulle ja toinen kytkimelle.
Ei siinä oikeastaan kerkeä ajattelemaan, että vitsi, mul on rekka seläntakana.Sillä saattaahan se vahinko olla peruuttamaton jarruttajallekin...
Mopolla, henkilöautolla, kuormurilla... Sama se millä ajan ja millä jyräät. Sitähän ne perseenlipojat haluavat tehdä, mitäs muuten roikkuisivat kiinni.täysiä mopolla edessäni, niin jyrään sun yli puolentoistatonnin diisselijyrälläni.
Et sitten tainnut tajuta tai et lukenut aiempia kirjoituksia, eli kun väistät sitä sammakkoa ja joku tulee konttiin, niin sinä joudut maksumieheksi, kenties loukkaannut jne...Ja minä en kyllä varmasti aja yhdenkään elikon päälle, saa siihen nähden tapahtua ihan mitä vaan. Eläimen järjellä kun ei aina pysty ymmärtämään mistä tiellä on kyse, mutta takana perseessä roikkujan se pitäisi älytä kun (jos) on kortti taskussa. Jos ei osata välejä pitää niin tervetuloa vaan perään. Sitäpähän kerjäävät.nämä tekstit luettuani taidan olla väistämättä..
Huoh. Tajusin eikä tuohon mitään kirjoituksia tarvitse lukea, on minulla ajokorttikin. Ja se on muuten peräänajaja se syyllinen lähes poikkeuksetta. Jos muunlaisia "ohjeita" annetaan esim. poliisin toimesta, niin ne ovat vaan sen takia että vältettäisiin turhia tilanteita, mutta syyllinen on silti eri asia. Laiha lohtu tietysti jos itse kuolee, mutta such is life.Et sitten tainnut tajuta tai et lukenut aiempia kirjoituksia,
Miksi ei väisteltäisi ?? Jos nyt ei oteta esimerkkinä, sitä että sudenkorennon takia täräytät betoniautolla bussipysäkkiä päin. Minä ainakin jarrutan jokaisen oravan kohdalla, samoin siilin. Näin teen myös kissojen, koirien ja lastenkin kohdalla ? En aja edes sammakoiden päälle jos niitä nyt on mahdollista ajoissa nähdä ja en liikennettä toimillani sotke ja vaaranna. Jos satun eläimeen törmäämään - varmistan, että ne eivät jää kitumaan.Eihän noita pieniä ötököitä pitäisi kotilolla väistellä/jarrutella... Voi sattua itellekkin huonosti... Mopolla sammakkoakin väistetään, mutta pikkasen eri juttu... Kotilokuski joka jarrutti oravaa oli varmasti joku viherpiiperö...