• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitos varoituksesta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nro:13
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihmetystä vähän herättää kun lukee näitä foorumeja. Autot kun kääntyy ilman vilkkua, tulee kolmion takaa eteen tai tekevät muuta liikennesääntöjen vastaista niin saavat suunnilleen täällä tappotuomion. Silti osin nuo samat ketkä autoilijoille noita tuomioita jakavat ovat sitä mieltä, että motoristit saa ajella ylinopeutta. Päättäkää nyt jo pitääkö niitä liikennesääntöjä noudattaa vai ei??

Mikä on Teijo Taalintehdas tie. Siis varmaankin tää oli siinä Perniö - Kemiö tai Kemiö - Taalintehdas välillä. Eikai nyt Teijon tiellä skouppareita oo. Siellä on ainakin tähän asti voinut ajella ihan "rauhassa".

Kyllä itse varoittelen jos vaan on syytä ei ole vielä kertaakaan tullut tilannetta eteen.
Se on ihan oikkee jakaa muille sitä hyvää parikertaa mua on varoitettu ja voin kertoa että hyvältä tuntuu. Sanokoot noi muut ihan mitä tahansa..

hahha pelastaa rattijuopon tutkalta ja seuraavassa mutkassa ajaa motoristin yli haiskahtais vähä marginaali tapaukselta ja jokseenkin kaukaa haetulta.

Onko täälllä muuten aina ollut täälläistä vääntöä joka pikku asiasta? Jotenkin itse tuntuu että muutamassa vuodessa tää on menny täälläiseksi ja tänä vuonna tää on vaan yltynyt?
nixweiss.gif

Eikö porukka pääse ajeleen vai miks monella tuntuu olevan tuo "tiukka peppu"-geeni.
tounge.gif

Onko täälllä muuten aina ollut täälläistä vääntöä joka pikku asiasta? Jotenkin itse tuntuu että muutamassa vuodessa tää on menny täälläiseksi ja tänä vuonna tää on vaan yltynyt?
nixweiss.gif

Eikö porukka pääse ajeleen vai miks monella tuntuu olevan tuo "tiukka peppu"-geeni.  
tounge.gif
Veikkaisin että johtuu tähtien sun muitten taivaankappaleiden epäsuotuisasta asennosta tellukseemme nähden..
tounge.gif

tounge.gif
En uskalla enaa antaa vaimon ajaa jos se peppu siita loystyy...    
crazy.gif
En sitten tiiä minkälaisesta ajelusta oli kyse?? Yhden tiiän ja se kyllä saattaa levittää persettä ja jopa aiheuttaa väliaikaisen pullistuman.. ei siitä sen enempää..

enkä sitten muuten puhu mistään peräpukamista
biggrin.gif

Jep jep... Toivottavasti et eksy tai ole jotain apua vaille...
Osa poliiseista on OK, osa kusipäisiä "nöyryyttäjiä", jotka saavat sadistista mielihyvää asiakastilanteissa määrätessään. Suurin osa on "sinä mokasit, minä teen vain työtäni" -paskanjauhajia, jotka ovat poliisikoulussa aivopesty liikenneturhan mantralle tai sitten opetetut sitä mantraa asiakkaille toistamaan. Ihan turha lässyttää sitä teoreettista liikenneturvallisuuspaskaa aikuiselle ihmiselle. Kusette pojat omille lahkeille sakottamalla kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta ja perustelemalla sen tyhjillä sanoilla. Luuletteko vatipäät, että sakotettavat uskovat paskapuheenne ja arvostavat pätkääkään työtänne nipottaa ja rahastaa tyhjästä - EI!

Metsään eksyminen on taas hyvä juttu, se kun sitoo poliisit pois sakottamasta ei minkään tai kenenkään vaarantamisesta. Muutenkin voisitte keskittyä noiden rannoilla roikkuvien densojen ja muiden työttömien häiriköiden siivoamiseen rehellisten veronmaksajien tutkaamisen sijaan. Mutta onhan se kivempi istua ilmastoidussa autossa ja kirjoitella sakkoja nöyrille asiakkaille kuin taluttaa vastahankaan panevaa paskahousua putkaan...
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kiitokset 30.7. Rengossa, Turku-Hämeenlinna -tiellä valoja väläyttäneelle rekkakuskille! Arvasin (oikein) että käsimerkkisi (käsi nyrkkiin ja auki) tarkoitti vilkkuvaloa :-) ... tarkoittihan? Parin kilometrin päässä olikin sitten pari MP-poliisia liikennettä valvomassa.

Kyllä itse aina ilmoitan vastaan tuleville mahdollisesta melkein tästä rikoksen täyttävästä "ansasta". On näemmä poliisivoimista tullut liikelaitos, joka yrittää aikaan saada jo voittoa toimilleen. Tästä kertoo suuret investoinnit liikennevalvontaan, mm. uudet moottoripyörät heidän koulutus sekä lukuisat liikkuvat kamera autot. Mikäli tämä raha sijoitettaisiin kansalaisten suojeluun maksaisin mielihyvin pieniä sakkoja. Näin ei kuitenkaan ole. Oma kohtaisia kokemuksia:
1. olin puistossa (Helsinki), jossa on paljon lapsia. Paikalle tuli 4 henkilöä vetämään kokkelia nenään keskellä kirkasta päivää! Soitin hätänumeroon, kesti reilu 8 min kunnes pääsin läpi. Poliisin tulo kesti reilu 3 tuntia. Ei mitään rajaa.
2. Ajoin Firmamme pakulla pientä ylinopeutta liikkuvaan kameraan. Vajaa viikko niin tippui kirjelmä postiluukusta. Aika nopeaa sanoisin, itse en aina kerkiä laittaa laskua omille asiakkaille ikinä näin nopeasti. En sitten viitsinyt laittaa vastinetta määräaikaan mennessä postiin. Ei mennyt kuin viikko kun tuli vaade saada selitys tälle.
Ei kentällä olevissa poliiseissa ole kovin usein vikaa. Vika on ylemmissä tahoissa. Olen miettinyt miten tämän herran pelossa olevan kansan saa reagoimaan tähän poliisi johdon äärimmäisen voiton tavoitteluun. Yksi keino on varoittaa kanssa liikkuvia tutka"ansoista". Ja ylpeänä aion jatkaa sitä

Suomalaisen poliisin toiminta on todella ihmeellistä. Tiistaina oli tutka kehä kolmosella itäänpäin mentäessä, heti sen jälkeen kun rajoitus muuttuu 100 -> 80. Paikka tutkaamiselle on aivan järjetön liikenneturvallisuuden kannalta, mutta loistava sakkokertymää ajatellen. Samaan aikaan keskustassa ajetaan päin punaisia ja jos pysäytät laskeaksesi jalakulkijan valottaman suojatien yli, niin kaksi kolmesta ajaa viereistä kaistaa pysähtymättä. Poliisi ei viitsi näitä ratsata, vaikka henkilövahinkojen todennäköisyys on huomattavasti suurempi kuin pieni ylinopeus isoilla teillä. Sen ymmärrän, että itänaapurissa tutka on sijoitettu sakkokertymää ajatellen, kun ne pitävät rahat itse, mutta tietääkseni suomessa poliisit eivät edes saa rahoja itselleen, vaikka ihan varma ei toiminna perusteella voi olla.

1. olin puistossa (Helsinki), jossa on paljon lapsia. Paikalle tuli 4 henkilöä vetämään kokkelia nenään keskellä kirkasta päivää! Soitin hätänumeroon, kesti reilu 8 min kunnes pääsin läpi. Poliisin tulo kesti reilu 3 tuntia. Ei mitään rajaa.
2. Ajoin Firmamme pakulla pientä ylinopeutta liikkuvaan kameraan. Vajaa viikko niin tippui kirjelmä postiluukusta. Aika nopeaa sanoisin, itse en aina kerkiä laittaa laskua omille asiakkaille ikinä näin nopeasti.
Varsin kouriintuva esimerkki tämän päivän poliisitoiminnasta.
Jos joku ajaa tuntuvaa ylinopeutta ja loukkaantuu, siitä saadaan iso otsikko. Jos lapset tallaavat huumeruiskuihin puistossa ja vieressä toiset vetävät jauhot nenäänsä ja raiskaavat jonkun puskaan, ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta - ei ylitä uutiskynnystä.

2. Ajoin Firmamme pakulla pientä ylinopeutta liikkuvaan kameraan. Vajaa viikko niin tippui kirjelmä postiluukusta. Aika nopeaa sanoisin, itse en aina kerkiä laittaa laskua omille asiakkaille ikinä näin nopeasti.
Varsin kouriintuva esimerkki tämän päivän poliisitoiminnasta.
Jos joku ajaa tuntuvaa ylinopeutta ja loukkaantuu, siitä saadaan iso otsikko. Jos lapset tallaavat huumeruiskuihin puistossa ja vieressä toiset vetävät jauhot nenäänsä ja raiskaavat jonkun puskaan, ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta - ei ylitä uutiskynnystä.
Meitsi on kuvitellu että lehtiin kirjoittaminen on toimittajan hommaa, mutta olen ollut väärässä. Ilmeisesti se onkin poliisitoimintaa.

Meitsi on kuvitellu että lehtiin kirjoittaminen on toimittajan hommaa, mutta olen ollut väärässä. Ilmeisesti se onkin poliisitoimintaa.

Lehdet julkaisevat poliisitiedotteita omina ylinopeusuutisinaan suunnilleen lyhentämättöminä, käyttämättä asiaan juurikaan lähdekritiikkiä tms. Näissä uutisoitavissa tapauksissa ei muuten todellakaan tarvitse kenenkään edes loukkaantua.

Varoittelussa ärsyttää lähinnä se, että yhdestä ansasta ei ehdi varoittaa riittävän montaa. Liian monen kilometrin päässä jos varoittaa, niin saattaa varoitettu vahingossa jo ehtiä väärästä hälytyksestä harmistuneena kiihdyttää takaisin, ja jopa kovempaan, ylinopeuteen.

Ehdotankin näin: Tästä eteenpäin kunnon kansalaiset varoittaisivat kanssa liikkujia näistä törkeistä "ansoista". Näin saamme ns. vaaralliset tieosuudet jälleen turvallisiksi nopeuden laskiessa.

Kiitos vastaan tulleelle moottoripyörälle (mahdollisesti RS 955) varoituksesta seiska tiellä siltakylän kohdalla tänään!
Tällä kertaa ei ollut ylinopeutta, mutta hyvä näin!

Ottakaamme tavaksi ilmoittaa ikävistä kyttääjistä!
062802moto_prv.gif

Ausseissa joskus aikanaan varoittivat tutkista paikallisradiossa.

Se oli musta aika nastaa ja nopeudet laskivat.

Niin ja se varoittaminen tehtiin ihan normi proseduurina ei ollut kiellettyä.

Tietty valtio ei saanut mitään boonuksia.

Kiitos vastaan tulleelle moottoripyörälle (mahdollisesti RS 955) varoituksesta seiska tiellä siltakylän kohdalla tänään!
Tällä kertaa ei ollut ylinopeutta, mutta hyvä näin!

Ottakaamme tavaksi ilmoittaa ikävistä kyttääjistä!  
062802moto_prv.gif
Se olin mie, täytyyhän sitä omankylän miestä jätskikauppiaista varoitella.
thumbs-up.gif

Sitä en kyllä tajuu, että mua vastaantulleella motoristilla vähän aiemmin oli vaan käsi rennosti lanteella, eikä varoituksen häivääkään antanut.

meitä löytyy joka lähtöön.
Toisethan ei jaksa handuu nostaa oli kyse tervehtimisestä tai muusta vaarasta. Se heille suotakoon.
Osa sitten jättää ilmoittamatta tutkasta lainkuuliaisuutensa vuoksi (vaikka se ei oo ees laitoonta), eli toivoo, että vetomies kaahaa korttinsa pois.

Ite ku tuol ajelee, ni ei kyllä uskalla lähtee luottamaan "vapaaseen" tiehen jonku motoristin tullessa vastaan, jos tulee vaan normi hanskan heilautus.

Back