• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kikkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.

Pitkiin valoihin; niin itseäni selkeästi kokeneempi motoristi koitti neuvoa että pidä pitkät aina päällä vaan en suostunut koska sitten kun joku tulee itteä pitkät päällä vastaan niin V**uttaa... ja pahasti, nyttemmin on tosin xenonit niin pitkissä kun lyhkäsissäkin muutamasta syystä; 1. Hyosungissa et pysty vaihtamaan sitä polttimoa tien päällä, ihan totta et pysty, ja mun mielestä parasta on kun ohjekirjassa lukee polttimon vaihdon kohdalla että ota yhteyttä valtuutettuun huoltoon,,,
crazy.gif
crazy.gif
2.ovat kirkkaammat ja näyttävät paremmin koska ajan liikaa valaisemattomia teitä. 3. kun autoilija tulee vastaan/sivulta/mist' vaan niin kattoo ekana että mikä ihme toi on, miettii että jaa sehän on mopo = sinut on huomattu
biggrin.gif

yksi mitä en voi suositella kenellekkään on siniset ledit ja eritoten vilkkuvat
tounge.gif
toki toimii siihen perus mondeon kuskiin mutta pärr jos sillä onkin hihamerkki......

Sitten vielä autoilijoista niin seuraavan kerran kun näette "turvattoman" autoilijan niin kiinnittäkää huomiota autoon hieman sillä Pelottavan usein se on oikeasti Pieni ja Punainen.
sitten ihan suositeltavaa on että jos laittaa esim jälkiasennus xenonit, lediä yms. yms. niin kannattaa jonkinlainen perus volttimittari kytkeä akkuun on oikeasti ihan tarpeen, ja sitten jos jotain aftermarket ledejä tai muita laittaa niin kannattaa kytkeä virrat virtalukkoon, estää tämmöiset "hupiveikot" ja unohtamisen aika pitkälle ja jos haluaa hifistellä niinkuin minulla ex mopoautossa oli niin sitten kun kääntää virrat pois
niin on semmon 15sek tms. viive ennen kuin sammuu...
buttrock.gif

Tuommonen kaasulärpäke mikä onkaan on ihan kätevä ja kaupunkiajoon vinkki niille joilla on pitkä kaasukahvan liike;
laittaa se lärpäke ihan tuohon katkasinpaneeliin kiinni peukalon alle ja käyttää sitä lärpäkettä tavallaan puolipeukkukaasuna tai jtn. mutta toimii, kaasu on yhtä nopea käyttää kuin ilman lärppää ja silti pystyy lepuuttamaan.

Yksi asia kaatumisessa on hyvä muistaa; irti pyörästä jollei käy itsestään ( juu kaksmarkkaa taulussa voi irrota muutenkin)
koska jos tarraa pyörään kiinni käy todennäköisesti pahemmin kuin silloin kun irroittaa...

Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
Ei hitto. Ekan prätkän taisin ostaa -83 enkä tuota ollut hoksannut tähän päivään mennessä vaan aina ollut ote pyörässä tai ajotakin sille soveltuvassa taskussa... nyt tuntee itsensä tavallistakin hölmömmäksi! Kiitos!
biggrin.gif

Ei hitto. Ekan prätkän taisin ostaa -83 enkä tuota ollut hoksannut tähän päivään mennessä vaan aina ollut ote pyörässä tai ajotakin sille soveltuvassa taskussa... nyt tuntee itsensä tavallistakin hölmömmäksi! Kiitos!  
biggrin.gif
Toisaalta ajokorttia vois säilyttää satulan alla.
idea3.gif

Tosta rek.otteen kopion mukana pitämisestä kyt.. anteex poliisilla on näkemys että se ei kelpaa. Syy on se että jos rekisteriotteeseen tarvitsee tehdä merkintöjä niin kopioon kirjoittaminen on yhtä tyhjän kanssa.
Samoin jo merkityt korjausmerkinnät ei näy jos kuljettaa mukana kopiota.

Että sellasta..

062802moto_prv.gif

Minulla rekisteriote on minigripissä, joka on sellaisen kaupan muovipussin sisällä ja tuo mytty satulan alla. Muovipussi tarjoaa lisäsuojan ja estää ettei pääse vaikka jostain rakosesta tippumaan pois.

Rekisteriotteen välissä on 40 eur rahaa "pahan hetken varalle"

Enempää ei viitti laittaa jos häviää, mut sillä summalla pitäis päästä kotiin, ainakin eteläsuomessa.

Sitten kun poliisi pyytää jokorttia ja rekisteriotetta, älä unohda sitä neljää kymppiä sinne rekisteriotteen väliin... Paitsi ehkä jossain Liettuassa voi vielä sitäkin kokeilla.

Taiteltuna housujen reisi taskussahan tuo ote on aina ollu, tosiaan, ilman housujakaan en ole useasti lähdetty ajelemaan. Anoa huonopuoli siinä on se että ku taskussa on 3-4 pyörän otteet, alkaa kissalan pojat ihmettelemään ku pyytävät otetta ja: "ei se ole toi, ei se ole tuokaan, eikä tuo...."

Rekisteriotteen välissä on 40 eur rahaa "pahan hetken varalle"

Enempää ei viitti laittaa jos häviää, mut sillä summalla pitäis päästä kotiin, ainakin eteläsuomessa.

Toi on muuten hyvä, täytyypä itekin laittaa...eihän sitä koskaan tiiä jos vaikka lompakko hukkuu tai sit meikäläiselle tyypilliseen tapaan unohdan sen kotiin ja huomaan sit vasta 300km kotoa kun tankata pitäs... :D

Itse kun pidän rekisteriotetta kokoajan ajotakin rintataskussa muovitaskussa niin siinähän ne rahatkin kulkis mukavasti mukana...
Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..:(

Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..:(

Mulla kävi tollai, tutkin rekisteriotteen elämäntilannetta satulan alla ja löysin sieltä homeisesta minigrip.pussista kakskymppiä! :WAZAAP:

Mut sitten, mulla on ajotakin hihassa kyynärpääsuojan vetskarin kautta tallennettu parikymppiä kolikoina. Tuorekelmuun kiedottuna, niin ei kilise. Ja kolikoita siks että ei lahoa vedessä.

Toi on muuten hyvä, täytyypä itekin laittaa...eihän sitä koskaan tiiä jos vaikka lompakko hukkuu tai sit meikäläiselle tyypilliseen tapaan unohdan sen kotiin ja huomaan sit vasta 300km kotoa kun tankata pitäs... :D

Itse kun pidän rekisteriotetta kokoajan ajotakin rintataskussa muovitaskussa niin siinähän ne rahatkin kulkis mukavasti mukana...

Keväällä ku laittaa sen rahan ja tietää niiden olemassa olon (tarvittaessa laittaa lisää, jos on käynyt jostain syystä ottamassa sieltä) niin ei tule ylläreitä. Syksyllä ku mopo menee talviunille ni rahat pois.

Rekisteriote on teipattu minigrippi pussiin satulan alle.

Back