• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kippaamisen jälkeen...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa97
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kawa97

ex litle green.now red bic
katso liitettä 2692sanonta on niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan....
kaatumisen jälkeen vammojen sekkaus,mopon kunto,yleisen vi.....sen laantuminen.
aina pitää muistaa ei ole halpaa se kippaaminen,osat maksaa,sairaala,lääkeet,sairaslomat
vakuutusasiat,ja se että on sen 9kk odottanut että pääsee pörrää ja sitten se katkee,sille vi,,,,selle ei voi laittaa edes hintaa,tietenkin jälkipyykki itsetutkiskelu,missä meni väärin,mikä ois pitäny tehdä toisin
tietenkin se helpottaa mitä nopeemin pääsee mopon päälle ettei tule kammoa.
syvässä harkinassa on ostaa apupyörät mopediin....katso liitettä 2691:vi**ttaa:
lisäys 1 kuva ennen tikkausta.
mopon vauriot,vasen alakate,vasen vilkku/peili.vasen kate vilkku,etukate,tuplakupla,vasen jalkatapin/vaihteensiirtäjän tukikiinike
taka kate vasen halki ja naarmuilla,tankki naarmuilla lommo.:tyhmäminä:onneks magnetokoppa ehjä ei tullu öljyt pihalle,
 
Viimeksi muokattu:
No melkein apparit: Piaggion MP3 LT 500i ja saa ajaa jopa B-kortilla :thumbup:

11722-piaggio-mp3-lt-250_1920x1080.jpg
 
itellä vähän sama startti tähäkauteen... Piti liian aikasi lähtee "vähän kokeilee" ja kahensadan metrin jälkeen nutulleen. solisluu murtu ja meni poikki -> leikkaus ja metallia luunympärille. tapaturma sattu siis 3.4 ja nyt on päässy jo onneks takas baanalle :) pyörän korjasin ite ykskätisenä kun ei muutakaan tekemistä ollu ja nyt alkaa pikkuhiljaa olla kuskikin kunnossa. :orgmp:
 
tietenkin se helpottaa mitä nopeemin pääsee mopon päälle ettei tule kammoa.

Jep. Itsekkin lähdin jo heti seuraavana päivänä ja sitä seuraavana ajelemaan mopedilla. Asiaa tosin autto se, että ei jäänyt mitään haavereita. Huomannut tosin, kuten tuo RoRokin kahvilla kertoi, että ekat tuhannet kilometrit lipan jälkeen menee siinä kun katse on tipahtanut siihen pyörän eteen, eikä kauas kaikaisuuteen, eteenpäin.

PS. Suosittelen VAHVASTI nahkakuteita, pitkävartisia tukevia ja kovia nilkkatukia sisältävät kengät, hyvät hanskat, hyvä potta (tietysti), selkäpanssari ja rintapanssari. Itsellä loisti suuressa roolissa noi racing bootsit, mitkä suojas jalkoja tosi hyvin ja tukevasti. Selkäapanssarin ansiosta liukuminen asvaltilla selällä/hieman kyljellä ei tuntunut selässä miltään ja matka meni kuin pulkkamäessä.
 
No melkein apparit: Piaggion MP3 LT 500i ja saa ajaa jopa B-kortilla :thumbup:

11722-piaggio-mp3-lt-250_1920x1080.jpg

prkeles tää oiski kiva vehe......no ei sentään,kädestä meni ranne poikki laittovat apulastan,2 vk
poistavat kipsin ja tikit,sitten uus kipsi 3 vk ajot ajettu tälle kesälle.
jalasta lähtee 2 vk päästä tikit ei onneks paha.Täytynee sanoa että peiliin saa kattoa,siellä se syyllinen on.
Kiva huomata että tälläsessä orgin hengessä homma toimii,mopokin pääs kotia ei tarttenu olla tuntemattomilla seuduilla yötä....:p veturille suuret kiitokset kyllä anu hoitaa hommat kotiin,,,,siinä anu oli väärässä
että ois ollu veturin syy,,ei pidä paikaansa veturi veti koko homman täydellä ammatisella kokemuksella,
oma arvio,nopee mutka ei liikennemerkkiä että sivutie,mutka loppuu äkkiä,edellisestä pyörästä jäi
pöly leijjumaan,tiessä se patti,paniikki jarrutus mopo heittelehti,kippas vasenmalle.
liuku afaltilla vasenmalla puolella (perästä katsottuna)ite menin mahallaan (ajovarusteissa ei jälkiä takapuolella,kypärässä visiriissä naarmut halki kypärän) tökkäsin jonkinlaisen voltin koska ns heräsin ojasta seisomassa vesilammikossa ja ajattelin mitä vi.....a saapas ei pidä vettä....se olikin verta....
katsoin mopo makas oikealla kyljellään ojan pientarella osat vasenmalla vierellä,kumma kaikki vammat oikealla puolella mopossa vasenmalla....että olkaahan varovaisia siellä liikenteessä ja varokaa niitä pimeitä mutkiä....
ja sorkke letkalle kun katkes sillä lailla....täydet pisteet ja kiitokset anulle.
 
Onneksi noinkin vähällä itse selvisit, mopoja on lisää mutta kun itse on kuitenkin kävely kunnossa niin
Silloin on kaikki suurinpiirtein edes ok.
 
katso liitettä 2692sanonta on niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan....
kaatumisen jälkeen vammojen sekkaus,mopon kunto,yleisen vi.....sen laantuminen.
aina pitää muistaa ei ole halpaa se kippaaminen,osat maksaa,sairaala,lääkeet,sairaslomat
vakuutusasiat,ja se että on sen 9kk odottanut että pääsee pörrää ja sitten se katkee,sille vi,,,,selle ei voi laittaa edes hintaa,tietenkin jälkipyykki itsetutkiskelu,missä meni väärin,mikä ois pitäny tehdä toisin
tietenkin se helpottaa mitä nopeemin pääsee mopon päälle ettei tule kammoa.
syvässä harkinassa on ostaa apupyörät mopediin....katso liitettä 2691:vi**ttaa:
lisäys 1 kuva ennen tikkausta.
mopon vauriot,vasen alakate,vasen vilkku/peili.vasen kate vilkku,etukate,tuplakupla,vasen jalkatapin/vaihteensiirtäjän tukikiinike
taka kate vasen halki ja naarmuilla,tankki naarmuilla lommo.:tyhmäminä:onneks magnetokoppa ehjä ei tullu öljyt pihalle,

On se karua kun se osuu kohdalle... Tsemppiä kuitenkin!
 
Ittellä oli aika vastaavan näköiset vaan hiukan laajemmat haavat 2009 lipasta Italiassa....tsemppiä toipumiseen, kyllä se tervepäiväkin vielä koittaa..:)
 
Minkälaiset oli nuo ajokamat, oli tekstiiliasu? On kyllä muikeahkon näköinen tuo haava… :no: Mietin että olisko nahkavarusteet voineet estää tuollaisen (viilto?) haavan? Samalla sitä miettii että ehkä tänä kesänä onkin jo ajettu tarpeeksi, että vois hankkia ajorahoilla ne nahat… :sad:
 
Kyllä ottaa kaverin puolesta päähän, että kausi loppuu näin lyhyeen. Mutta onneksi uusia kausia tulee ja vanhoista kolhuista vain vahvistuu. Jaksamista. :thumbup:
 
Melko karun näköinen haava! :kääk:

Onko mitään hajua mihin jalka osui?

Kuten joku jo mainitsi, millaiset varusteet sulla oli?
 
Melko karun näköinen haava! :kääk:

Onko mitään hajua mihin jalka osui?

Kuten joku jo mainitsi, millaiset varusteet sulla oli?

ei löydä mistään mikä sen jalan haavan aiheutti,epäilen oiskos siellä ojassa kun oli niitä terävästi leikattuja risuja,moposta ei löydy sellasta mikä ois sen tehny.
ajokamat tekstiiliä,kyllä ne suojas kun mahalaan meni,tota ranetta ei oikeen ois mikään suojannu,
kamoissa ei mitään jälkiä takapuolella,kaikki edessä,sekä potassa,
ehkä jokut kovat ajohanskat ois suojannu kättä.
 
On siinä niitti poikineen... mutta nätimpi se on niiteillä kuin ilman. Oikein nopiaa toipumista :polonen:
 
ajokamat tekstiiliä

Tekstiiliä löytyy tuulipuvuista kestävään corduraan joten voisitko täsmentää mitkä kamppeet oli päällä. Vahinko on jo sattunut ja siitä voi jatkossa oppia, varsinkin jos tiedetään mitä kamppeita pitää välttää ettei tuu tollasta jälkeä:;):
 
Tekstiiliä löytyy tuulipuvuista kestävään corduraan joten voisitko täsmentää mitkä kamppeet oli päällä. Vahinko on jo sattunut ja siitä voi jatkossa oppia, varsinkin jos tiedetään mitä kamppeita pitää välttää ettei tuu tollasta jälkeä:;):

takki oli sweep roxx vedenpitävä ajotakki,housut sweep rival,saapaat blytz t3,oiskos nekin ollu sweepin tuotteita,ajohanskat hanxin nahkahanskat,marraskuussa hankittu,potta shubertin c3,
mysteeriönä mikä teki jalan haavan ei ois pitkätkään saapaat auttanu sen veran pahassa paikassa haava on
 
Itse liityin kaatuneiden kerhoon eilen ja nyt aikaa kirjoitella kun pyörä pajalla ja kylki kipeänä. Olin kääntymässä Merkkipuuntieltä Itäsielle Valkoisenlähteentielle oikealle, kun molemmat renkaat lähti alta, pyörä ja kuski oikealle kyljelle turvalleen. Kyseisessä kohtaa hiekkaa koko risteyksen alueella ja vielä suojatien päällä. Onneksi todella hiljainen vauhti ja ei muita autoja törmäysetäisyydellä. Pyörän vaurioina naarmuja katteissa, pakoputkessa ja katkennut jarrukahva.

Kyynärsuojan, polvisuojan ja lonkkasuojan kohdalta varusteet rikki, eli suojista varmasti hyötyä. Kypärässä visiirissä ja etupuolella asfaltti-ihottumaa ja kengässä kärjessä ja sivulla nahka vaurioitunut. Oikeassa hanskassa rystypuolella vauriot. Ainoa suoja, mikä puuttui oli rintapanssari.

Kuvasta voi päätellä missä katse on ollut, pahoittelut ajotaito 1 kouluttajille, ei ollut vielä selkärangassa :;):. Ei tosin olisi ollut mitään tehtävissä, sen verran äkäseen lähti renkaat.

Edit: Viestiä editoitu, kun ketju vaihtui :)
 

Liitetiedostot

  • 20130521_111037.jpg
    20130521_111037.jpg
    91,9 KB · Katselut: 626
takki oli sweep roxx vedenpitävä ajotakki,housut sweep rival,saapaat blytz t3,oiskos nekin ollu sweepin tuotteita,ajohanskat hanxin nahkahanskat,marraskuussa hankittu,potta shubertin c3,
mysteeriönä mikä teki jalan haavan ei ois pitkätkään saapaat auttanu sen veran pahassa paikassa haava on

Ensisilmäyksellä siinä paikan päällä senäytti siltä että jos vain ois ollu ns ratasaappat niin... Mutta tuo kuva kyllä kertois että nekin olis ollu liika lyhyet. Krossisaapas ois ehkä pelastanu... Samoin pohdin että oisko nahasta menny läpi, mikä ikinä sen jalan sitten on repinyt. Jossittelua tämä tietty on.

Kerro kawa97 kuulumisia että miten paraneminen ja pyörän korjaus edistyy.
 
Ja kiitos. Tuo ei tuo haku-toiminto aina oikein rokkaa, ainakaan mulla, ei edes ihan oikeella koneella. Tosin mä olen "technically challenged" niinkuin sanotaan :grin:

Kiitoksia, eiköhän tuo samaan kategoriaan mene jos uskaltaa ketjua varastaa että tulisi useampien kokemuksia pannuista :)

Saankohan itse siirrettyä kopioimalla ja poistamalla tämän vai tarviiko modejen apua :) Taidan itsekin kuulua samaan kategoriaan "tc"

Edit: täällähän tapahtukin taikoja jo :)
 
Back
Ylös