Kisapyörien istuinmateriaali?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jukepoksi

New member
Mistähän liikkeestä löytyis suomesta matskua jota käytetään kisapyörien istuimissa? Tarvis takakatteeseen saada hieman pehmustetta, näyttää paljaalta ilman.

Itsehän leikkasin vanhasta telttapatjasta palan. Toimii kuin junan vessa ennen Pendolinojen aikaa

Puolen neliömetrin, 10mm paksua neopreeniä (kait), sai n 20e hintaan www.redracingparts.com :lta viime vuonna. Etolasta sama tavara 129e/neliöm, tosin se taisi olla 20mm paksua, mutta semmoinenkin puolet halvempi tilattuna. Telttapatjaa en ole kokeillut penkkinä, mutta väittäisin että aika paljon pitävämpää, siis suurikitkaisempaa sekä kestävämpää materiaalia on linkittämäni tuote.

10mm on sit aika kova istuin, jos mukavan sohvan haluat niin tilaa paksumpaa. Tommonen pala riittää hyvin kahdelle istuimelle.

Puolen neliömetrin, 10mm paksua neopreeniä (kait), sai n 20e hintaan www.redracingparts.com :lta viime vuonna. Etolasta sama tavara 129e/neliöm, tosin se taisi olla 20mm paksua, mutta semmoinenkin puolet halvempi tilattuna. Telttapatjaa en ole kokeillut penkkinä, mutta väittäisin että aika paljon pitävämpää, siis suurikitkaisempaa sekä kestävämpää materiaalia on linkittämäni tuote.

10mm on sit aika kova istuin, jos mukavan sohvan haluat niin tilaa paksumpaa. Tommonen pala riittää hyvin kahdelle istuimelle.
Itseasiassa tarvin palan vain tuohon takakatteeseen "selkänojaksi" joten materiaalin laadulla ei sinänsä ole väliä, pääasia että näyttää hyvältä
tounge.gif

2006%5C04%5C30%5Cbikepics-575934-800.jpg

Noita bump padeja saa ostaa ihan valmiinakin.. Materiaalinhan soisi olevan useamman sentin paksua, jotta siitä olisi jotain hyötyäkin.

Noita bump padeja saa ostaa ihan valmiinakin.. Materiaalinhan soisi olevan useamman sentin paksua, jotta siitä olisi jotain hyötyäkin.
Aivan, mielessä olikin että noita foamin/telttapatjan/whatever paloja liimaisi useamman päällekkäin ja siitä veistäisi sopivan mallisen, onnistuukohan? Valmiina noita bum padeja ei kai löydy suomesta, eikä tollasta viittis alkaa ulkomailta asti tilaileen jos saa itsekin patentoitua.

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että mitä hyötyä tuosta padista on? Tankissa kiinniolevan tuen ymmärrän, koska se auttaa painon pidossa takana jarrutettaessa. Tuo kai sitten auttaa kiihdytyksissä, mutta aika jolloin keula pyrkii ylös on kuitenkin niin lyhyt, että itselläni ei ole radalla ollut ongelmia takamuksen luistamisesta taakse. Sen aikaa olen jaksanut pitää käsillä vastaan. Kuvittelisin, että jos laitan tuollaisen pyörääni niin en saa painoa riittävän taakse jarruissa.

Onko tuonn ikäisessä pyörässä niin väljä tila kuljettajalle, että se tarvitsee tuollaista vai mikä? Pitäisikö minullakin olla tuollainen syystä jota en tiedä? Viestin tarkoitus ei ole päänaukominen vaan tiedonjano.

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että mitä hyötyä tuosta padista on? Tankissa kiinniolevan tuen ymmärrän, koska se auttaa painon pidossa takana jarrutettaessa. Tuo kai sitten auttaa kiihdytyksissä, mutta aika jolloin keula pyrkii ylös on kuitenkin niin lyhyt, että itselläni ei ole radalla ollut ongelmia takamuksen luistamisesta taakse. Sen aikaa olen jaksanut pitää käsillä vastaan. Kuvittelisin, että jos laitan tuollaisen pyörääni niin en saa painoa riittävän taakse jarruissa.

Onko tuonn ikäisessä pyörässä niin väljä tila kuljettajalle, että se tarvitsee tuollaista vai mikä? Pitäisikö minullakin olla tuollainen syystä jota en tiedä? Viestin tarkoitus ei ole päänaukominen vaan tiedonjano.
Itse olen sen ajatellut niin että se toimii jakkaran selustana ja sen avulla saa mutkassa hahmotettua oman paikkansa paremmin. Ts. painojakauma keulan ja perän suhteen on joka kerta sama vs. se että penaali on milloin milläkin kohtaa satulaa mutkassa.

Muuta syytä en tuolle keksi. Kyllä hanuri penkissä pysyy kiihdytyksien aikana.

Noitahan näkee ihan gp-pyörissäkin.. joskus aivan hillittömiäkin fyllejä. Oisko sitten niin että noissa rivakammissa pyörissä on aiheellista pehmustaa katteen reuna ettei persus hakkaa katteeseen kovassa kiihdytyksessä.. Itse en moista ongelmaa ole koskaan kokenut.. saattaa olla pyörän ja kuskin mitoista kiinni.

Jos siis minun pyörää tarkoitat niin ihan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä. Takakate näyttää jotenkin orvolta ilman kun siinä on paikkakin tuolle padille ja alkuperäisessä RR:n katteessakin on sellainen.

Back