• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiviä putkessa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jadexia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ihan täysränni on mutta kivetkin ilmeisen isoja
biggrin.gif

Tuli mieleen että joskus oon nähnyt sellaisen korjaamotyökalun mikä on niinkuin pitkä keppi jonka päässä on pienet pinsetit. "Kahvassa" on joku liipasin millä ne pinsetit saa puristumaan yhteen. Se on kai tarkoitettu siihen että voi noukkia auton konetilaan tippuneita ruuveja ja muttereita ahtaista paikoista. Oliskohan sellaisesta apua. Voi olla kyllä liian paksu työkalu.

Tuosta modaamalla?
http://www.biltema.fi/osteri....6_h.jpg

osa 20346

Onko jollain ideoita kivien poistamiseen putkesta,...
Omastani lähtivät peukalonpäänkokoiset ihan kaasua antamalla, kops kops tallin seinään.

Jos vaimennin lähtee irti kohtuu työllä niin kaasuttele siten, tai sitten imuria peliin.

-J-
Tuossa on vielä näppärä lisä, jos kivet eivät ihan hirveitä murikoita ole, niin teippaa imurin letkun päähän vielä halkaisijaltaa pienemmän letkun. Sopivan pitkä pätkä teipauttuna, niin voikin sitten kurotella kollektorille asti.

- P

Edit: jos ei mitään kattihässäköitä ole putkeen viritettynä.
Onks kattihässäkässä kuin iso "silmäkoko"?
Mulla oli tuossa ysissä ns. "esikatti" putken sisällä ennen vaimenninta (jossa varsinainen katti). Putki käytännössä täysin ummessa. Hyvä kun kaasut pääsi läpi.
wink.gif
Tuohon hyvänä apuna oli rälläkkä, eli 1,5 senttia putkestä pois ja sitten katinpätkä väkivaltaa apuna käyttäen veks.

Tätä nykyä on kyllä Yoshin putkisto, mutta pitihän tuokin vakioon joskus aiemmin tehdä
biggrin.gif

- P

Kyllähän nuo keksivät,, aikoinaan sai videonauhuri leikkiä leivänpaahdinta, kun luukusta sai kinkkuleivän kivasti piiloon.
biggrin.gif

Meillä mukulat leikki "pankkiautomaattia". Tunki mun lompakosta kaikki kortit tietokoneen korppuasemaan....

biggrin.gif

Hienoo! Pojat on poikii!!  
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
buttrock.gif
lookaround_orig.gif
033102bebe_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
! Pitää Vissii äkkii vaihtaa ixil Ja jättää ritilät päähä, ku on iso reikä hontassa! enne ku noi omat ja emännän hoidokit keksii ton!! Hieno lähtee liikenevaloist ku takana joku luxus mese ja karvalakki  
033102bebe_1_prv.gif

nyt tuli huippu ketju aloitettua, lisää näitä metkuja kiitos. itse olen ainakin nyt sitte nauraa hörötellyt itsekseni täällä hetken.
062802jumpie_prv.gif

lapset on lapsia varsinki hyvällä mielikuvituksella varustetut.
tounge.gif

Meidän himassa video oli erittäin suosittu pikkuautojen autotalli.

Aina olis pitäny muistaa pitää kasetita sisässä mut parin unohduskerran jälkeen sen voi jo unohtaa...

Melko iso talli se oli, siellä oli pirusti autoja aina kun sen purin...

Mun pikkuveli, nyt jo parikybänen tämän teki. Faija vei tuliterän Toshiba 3200sx työsuhde "läppärin" mikrotukeen huoltoon, kun korppuasema ei toiminut. Noh, tämä korjaaja sitten kiskoi sieltä reilun annoksen hapankorppua.

Ei siinä oikeen voi vaahtosammutinta syyllistää, kun aikuiset keksii hölmöjä nimityksiä asiolle.

lapseni käytti alttonokkahuilua rumpukapulana.
Huilu otti käsittelystä nokkiinsa ja päätti katketa...
Musikaalinen lapsi, totesi kaveri - ei joudu kuuntelemaan isukin ns. soittoa
wink.gif

Kaverin muksu laittoi aikanaan 3 pikkuautoa
äänenvaimentimeen. Yllätys, yllätys..se on
vissiin sitä lapsen logiikkaa.

Meillä oli pikkukaveri survaissut rautahenkarin PS3:sen kitusiin.  Vielä tuo lukee levyjä, joten eipä hätää. Edelleen mietinnässä, mihin katonrajaan tuon saisi jemmattua pois vaaravyöhykkeeltä.

LCD-telkkariin oli myös miekkailtu kauniit jäljet muoviongella. No, nuokin lähtivät pois pienellä pyyhinnällä.

Autosta löytyy erinäisiä naarmuja kivipesujen jäljiltä.

Viet muksun naaman ihan kiinni siihen putken päähän.
Ainakin meillä kivet menevät maasta "ihan itsestään" sieraimeen, luulisi toimivan myös jos kyseessä on pakoputki (eihän se kivi tiedä missä se on).
Sitten otat pinsetit, ja yrität ottaa kiven pois sieltä nenästä. Helvetinmoisen itkun ja rimpuilun jälkeen menet käymään terveyskeskuksessa poistattamassa sen kiven.

Aika yksinkertaista mun mielestä.

Onko jollain ideoita kivien poistamiseen putkesta,...
Omastani lähtivät peukalonpäänkokoiset ihan kaasua antamalla, kops kops tallin seinään.

Jos vaimennin lähtee irti kohtuu työllä niin kaasuttele siten, tai sitten imuria peliin.

-J-
Samoin lähti mulla sellainen sormenpään kokoinen kivi. Onneksi tenava ei ehtinyt työntää sinne niitä enempää. Ehdin kuitenikin jo ruveta suunnittelemaan putken irroitusta. Nyt on putken päässä pesutulppa muistuttamassa asiasta, jos pääsee pojalta "unohtumaan" ettei sinne työnnellä niitä kiviä...  
wink.gif

E: On se tulppakin lähtenyt siitä ihan kivasti, kun muutaman kerran on unohtunut putkeen startatessa...
tounge.gif

ei liene kovin iso työmaa irrottaa pakoputkea...
tai no, kaikki on tietysti suhteellista.

Back