• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KLE 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

teemu

New member
Onkos tosta kawan katuenskasta kellään mitään kokemuksia? On loppumetreillä mitsin baghiran kanssa seuraavaa mopottia hommatessa........

Keväällä ostin vm.95 KLE:n ja näin kymmenentuhatta kilometriä viisaampana voin sanoa että on ihan mukava ja luotettava peli.
smile_org.gif
Väännöt löytyy heti ala kierroksilla ja tarvittaessa vauhtiakin löytyy. On yllättävän pirteä viis sataseks. Ei jää kuussatasil yks pyttysil enduroil pahasti ja taitaa voittaa ne huipuis. Sopiva vaihtoehto myös ensimmäiseksi pyöräksi.

Ei jää kuussatasil yks pyttysil enduroil pahasti
No onhan ne 1pyttysen äänet avaralla pöntöllä komeammat
wink.gif
Ja onhan siinä jo jonkunlaista katetta aerodynamiikkaa parantamassa, isolla tiellä kivempi.
Eikäs tuo sama moottori ollut jossakin sportimmassa mallissa, gpz500??
Onkos kellään tietoa millainen laitos se KLR/KLX ja se "tengai" olis?

Baghirassa taitaa olla XT:n moottori.

Moro!
Mulla oli -97 KLE ja olin tosi tyytyväinen pyörään. Se oli sopivan kevyt, että meikäläisen ajotaidoillakin sillä pysty vetään hiekkatiellä komeesti sladissa.
Moottori on kestävä ja yksinkertainen huoltaa jne. Tehoa löytyy yksin ajeltaessa ihan riittävästi, mutta kun ottaa kyytiläisen mukaan niin lisähevoset ei ois pahitteeks.
Ajettavuus oli mun mielestä kohallaan niin maantiellä kun pikkuteilläkin. Motarilla ei ollu kiva ajaa, mutta se ei liene mikään suuri yllätys.
Reissujakin sillä tuli heitettyä, joista pisin oli Nordkappiin. Tuli viikossa ajeltua melkein 4000 km, ja hyvin jakso. Niin mies kuin pyöräkin.
En tiedä onko tyyppivika, mutta nopeusmittarin pyörittäjä leikkas mulla kiinni ja mursi vanteen navan. Onneks saatiin koneistamolla holkitettua vanne ja säästyttiin pienillä tappioilla. Jos ko. pyörän hankit niin pidä siis pyörittäjä hyvässä rasvassa
wink.gif

Mut kaikenkaikkiaan järkipyörä ja fiksu ostos... Suosittelen!
-Ilkka-

Eikäs tuo sama moottori ollut jossakin sportimmassa mallissa, gpz500??
Sama Kawan twini eri viritysasteella löytyy ainakin KLE:stä, ER-5:stä, GPz-S:stä ja EN:stä. Ensiesittely taisi olla juuri GPz-S:ssä 60hp tehoin 80-luvun puolivälissä. Hyvä ja kestävä peruskone.

Back