Kohtalokas kaahaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Paso

New member
Ylen Inhimillinen tekijä ohjelma tuli TV2 Keskiviikko klo 22.05 11.2.2009.

Kohtalokas kaahaus. Vauhti huumaa, mutta se voi myös tappaa. Anne Flinkkilän vieraina kaahauskolareissa pahasti loukkaantuneet Krista Lihvonen ja Anna Pasanen sekä kaahariksi tunnustautuva Toni Laitala.

Yle areena

Ajatuksia herättävä ohjelma!

Eihän se vauhti tapa vaan se äkkipysäys. Mutta asiaan, varmaan ihan asiallinen ohjelma, ja tottahan se on että liikaa vauhtia väärään aikaan väärässä paikassa voi koitua kohtaloksi. Sekin tulisi ottaa huomioon, että kovaa ajamisen kera pitäisi oppia myös jarruttamaan niistä kovista nopeuksista. Eli harjoitellaan sitä oikeaa jarrutusta säännöllisesti myös kovemmista nopeuksista. On hyvä oppia tuntemaan se oma pyörä ja mihin se kykenee.

Jep, mä ootin että tuossa ois ollu mopotti hommia vaan eipä ollukkaan ku jotain kotilo meininkiä.
pftroest.gif

Myös tämän päivän Hesarissa oli taivasteltu kolaria: lievästi päihtynyt seurue, jonka yksi jäsen matkusti sammumisen vuoksi tavaratilassa, ajeli kesäyössä vanhalla autolla. Nelostien ylitys kolmion takaa 100 km/h nopeudella päättyi tierumpuun, mistä seurauksena kuhmuja päähän, etenkin tavaratilassa pyörineelle.

Johtopäätökset -> Nopeusrajoitus pitää alentaa 40 km/h 30 km/h:iin, nopeusvalvontaa on lisättävä ja sakkoja nostettava.

Jokaisen arvioitavaksi jää, kuinka tehokas tämä keino on.

Hipoo tuo TV-ohjelma montaa meistä. Ohjelman alussa onnettomuudesta kertovan Kristan serkku, joka kuoli samassa autossa, oli orgilainen, Motorg ry:n jäsen ja harrastuksestaan hyvin innostunut motoristi. Eräänä päivänä hän ei enää saapunut kurssille jolle oli ilmoittautunut. Oli vaan niin surullista kuulla, mitä 3 päivää aikaisemmin oli tapahtunut.

Myös tämän päivän Hesarissa oli taivasteltu kolaria: lievästi päihtynyt seurue, jonka yksi jäsen matkusti sammumisen vuoksi tavaratilassa, ajeli kesäyössä vanhalla autolla. Nelostien ylitys kolmion takaa 100 km/h nopeudella päättyi tierumpuun, mistä seurauksena kuhmuja päähän, etenkin tavaratilassa pyörineelle.

Johtopäätökset -> Nopeusrajoitus pitää alentaa 40 km/h 30 km/h:iin, nopeusvalvontaa on lisättävä ja sakkoja nostettava.

Jokaisen arvioitavaksi jää, kuinka tehokas tämä keino on.
Siis eikös siinä ollut, että kaikki muut kuolivat, paitsi takapaksissa ollut?

^^ Tulimme kaverin kanssa Norjasta,ajoimme vuorotellen toisen nukkuessa takapenkillä. Koukussa vedimme asuntovaunua, oli kaunis kevätaamu vapun tienoilla. Kuskin vaihto tapahtui jonkin motellin pihalla jossa molemmat nukuttiin,minä siirryin takapenkille ja kaveri rattiin. Heräsin kiroiluun ja raapivaan ääneen,pesukone-efektissä olin minä,pari kassia,useampi c-kasetti ja joitain limupulloja. Erilaisten äänien ja kolahdusten jälkeen irroitin jalkateräni kauhukahvan puristuksesta,potkin oven auki ja astuin ruotsalaiselle sammalikolle. Asuntovaunu 200m takanamme kyljellään ojassa,rellu nokan kautta katolleen pyörähtäneenä,katto alas painuneena,mutta uudelleen pyörilleen kääntyneenä päästeli viimeisiä nitinöitä pelleistään ja puhalteli konehuoneesta viimeisiä höyryjänsä edessämme.
Syynä huono tuuri,kokemattomuus asuntovaunun lastaamisessa(liian takapainoinen),kaarre,kaide,väsymys,kiire lautalle jne.

Itse olen menettänyt kaksi hyvää tuttua kaahauksen uhrina, toinen ajoi autonsa liukkaalla tiellä katon kautta ympäri puiden sekaan ja toinen joutui kotinsa edustalla kaaharin yliajamaksi...

Ja molemmat vielä samalla tieosuudella. Lähes samassa paikassa kaverin kolaroidessa ajoi reilun parin vuoden päästä juuri kortin saanut kaveri isänsä saksantuontibemarin n. 150 km/h vauhdeista melkein samoihin mäntyihin sillä seurauksella, että vieressä istuneelta bestikseltä lähti henki, kuskille ei käynyt mitään...

Back