Räpätin-tin
New member
Olen hankkimassa custom-pyörää tai vastaavaa sopusuhtaista, mutta ajatonta ajokkia kesäksi. Kilometrejä tulee todella vähän, joten mietin tarkasti, kallistuisinko kuitenkin vanhemman museoklassikon puolelle. Mitään älyttömän kallista pyörää tuskin tulen hankkimaan ja siksi olisi kaikki hyvät vinkit tervetulleita. Vaihtoehtona voisi olla sellainen pyörä jonka museointi lähestyy ja sen voin itse suorittaa esimerkiksi vuoden parin sisällä, kunhan pyörä on alkuperäiskuntoinen, sen historia on hyvin tiedossa, sekä huollot ja remontit hankintahetkellä myyjän puolelta mahdollisimman hyvin näytettävissä.
En vaan vielä tiedä mikä se olisi merkiltään, jos museopyörään kallistun. Mieli tietenkin tekee vanhaa kunnon Möhköä, 1300 kuutioista Kawasaki Zetaa, joka ei kuitenkaan ole enää halpa, mutta miksei myös LTD tai vastaava olisi nätinnäköinen vaihtoehto. Kawasakeja on paljon myynnissä, mutta tahtoisinkin varteenotettavaa tietoa eri merkkien kestävyydestä.
Olen aina henkilökohtaisesti pitänyt kaikkia japsipyöriä tasavertaisena kestävyydeltään, mutta kuitenkin monissa merkeissä on ilmeisesti vuosimallikohtaisia heikkouksia, joista eri lähteistä saa lukea. Se sitten, miten luotettavia nuo mielipiteet on, onkin taas eri juttu ja tällä foorumilla uskon kokemuksen ja tietotaidon kohtaavan sen verran hyvin, että rohkenen mielipiteitä kysyä kaikilta museoikäisten pyörien omistajilta ja niiltä jotka niillä on jo vuosikymmenet ajaneet.
Kaikista museoiduista ja museoikäisistä, Honda, Kawasaki, Suzuki ja Yamaha-pyöristä olisi hyvä saada mahdollisimman paljon tietoa ja omakohtaisia ajatuksia tätä kautta. Muiden vanhojen klassikkoajokkien harrastajana itselleni on tärkeää ainoastaan se, että moottoripyörä on ajattoman näköinen ja palvelee isäntäänsä hyvin nyt ja toivottavasti vielä vuosikymmenet tästä eteenpäin.
En vaan vielä tiedä mikä se olisi merkiltään, jos museopyörään kallistun. Mieli tietenkin tekee vanhaa kunnon Möhköä, 1300 kuutioista Kawasaki Zetaa, joka ei kuitenkaan ole enää halpa, mutta miksei myös LTD tai vastaava olisi nätinnäköinen vaihtoehto. Kawasakeja on paljon myynnissä, mutta tahtoisinkin varteenotettavaa tietoa eri merkkien kestävyydestä.
Olen aina henkilökohtaisesti pitänyt kaikkia japsipyöriä tasavertaisena kestävyydeltään, mutta kuitenkin monissa merkeissä on ilmeisesti vuosimallikohtaisia heikkouksia, joista eri lähteistä saa lukea. Se sitten, miten luotettavia nuo mielipiteet on, onkin taas eri juttu ja tällä foorumilla uskon kokemuksen ja tietotaidon kohtaavan sen verran hyvin, että rohkenen mielipiteitä kysyä kaikilta museoikäisten pyörien omistajilta ja niiltä jotka niillä on jo vuosikymmenet ajaneet.
Kaikista museoiduista ja museoikäisistä, Honda, Kawasaki, Suzuki ja Yamaha-pyöristä olisi hyvä saada mahdollisimman paljon tietoa ja omakohtaisia ajatuksia tätä kautta. Muiden vanhojen klassikkoajokkien harrastajana itselleni on tärkeää ainoastaan se, että moottoripyörä on ajattoman näköinen ja palvelee isäntäänsä hyvin nyt ja toivottavasti vielä vuosikymmenet tästä eteenpäin.