Kokemuksia Bandit SA 1250

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allroad
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on vähän alle 30 tkm takana alkuperäisillä ketjuilla. Ensi kesän jälkeen pitää varmaan vaihtaa, vaikka ongelmia ei olisikaan.
 
Juuri saman 18000 km ketjut kestivät.
Ei tosin vielä loppuunajetut,mutta pientä kireyttä joissakin
lenkeissä.
 
Ajoin jo viitisentoista vuotta sitten CBR1000F:llä 45 tonnia ketjurataspaketilla.. sekin on nelipyttyinen, suht samanpainoinen, mutta tehokkaampi. En muista, onko ketjujen tyyppi näissä ihan vertailukelpoinen, mutta joka tapauksessa ketjut+rattaat on varmasti myös kehittyneet tässä välissä, ja paljon.
 
Ketjun saa helposti pilalle kiristämällä sen liikaa.Hyvin hoidettu, voideltu ja oikein kiristetty ketju kestää varmasti yli 30tkm..
wink.gif
 
Saisko keneltäkään koeajoon hetkeksi "Suzuki GSF1250 SA Bandit ABS Facelift", vastaavaa mopoa. Itsellä M1500 Intruder ja haluais kokeilla jos vaihtais.
 
Kaffasuojaa jos tähän mainioon kulkuneuvoon joku kaipailee, niin aivan suoraan "Bolt-on" setti löytyy 2014 ja siitä uudempien V-Storm 1000 prätkien suojapaketista https://www.mp-varaosat.fi/index.php?productID=3994

Pahoittelut pimeistä tallikuvista, mutta tässä pieni sikermä asennuksen jäljiltä:
Paffilaatikossa tarvittavat osat ja vaihe vaiheelta asennusopas
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Istuu muodoltaan kuin hanska Bandiitin katteeseen tanko äärilaitaan käännettynä:
4.jpg

5.jpg
 
Pikakyssäri; piisaako 1250SA Bandiitissa letkuissa mitta, jos ostaa 10-20mm korottavat tangonkiinnikkeet?
 
Pikakyssäri; piisaako 1250SA Bandiitissa letkuissa mitta, jos ostaa 10-20mm korottavat tangonkiinnikkeet?

2008 mallissa siimaa on kyllä tuon verran. 10mm menee luultavasti varmasti ( ja ehkä 20mm ) . Tosin en pysty mittaamaan noilla korotuksilla joten vastaus on vähän hakuessa :p .
 
Kokemuksia on nyt tästä otsakkeen ajokista tasan vuoden verran.

Varsin monikäyttöinen laite; on kierretty parin viikon retki keskieurossa kaksipäällä täysissä pakaaseissa (3kpl kovat laukut + pehmoinen tankin päällä), lukuisa määrä viikonloppuretkiä liki ja ei niin liki, korttelipyöritystä, hurvittelua yksin mutkateillä sekä todella kevyesti sujunut SS1000 Rautaperse.

Kulutus pyörii karvan alle 5 litran, kuorma ei juuri janoa kasvata. Koneen maltillinen puhtiluku on juuri oikeassa kierrosalueessa, tuntuen käytännössä paljon nimellistehoaan isommalta - laiskan vaihtajan unelma (itse asiassa ihmettelen, miksi tässä laatikossa on 6 pykälää).

Ostettaessa on varusteiltaan kovin spartalainen, mutta puolivalmisteitahan nämä harrastelaitteet ovat:
Lisävarusteena ostettu alakate ei paljoa suojaa tarjoa, mutta tekee enemmän matkapyörän oloiseksi ja säästää pesuaikaa.
Kahvanlämppäreitä ei minulla ennen tätä ole ollut, mutta aivan huikea lisävaruste - ei jää enää asentamatta, jos seuraavassa pyörässä ei satu valmiina olemaan.
Lisävirtaa jakelee kosteussuojattu USB pistoke, kytketty saman releen taakse kuin kahvakuumat.
Kahvasuojat hiukan niin ja näin, ehkä sateen sattuessa pahinta vesisuihkua leikkaa, siinä ne nyt kuitenkin ovat.
Pleksi on myös paremmin alakatteen tuomaan ulkonäköön valittu Touring.
Vitjoja voitelee hyväksi osoittautunut Cobrra Nemo 2.

Talvella pärrä palasiksi, niin pääsee taas ensikautena huoletta suorittamaan.

Parannusta matkustamiseen kaipaisi kipeimmin takapenkkiläinen. Jalkatapit pirun korkealla 172 senttiselle pitkäjalkaiselle, joten niihin pitäisi lisäkalikka luoda talven aikana antamaan lisätilaa. Jotta homma ei menisi liian helpoksi, on tässä vakiona lämminvesivaraajan kokoinen pakoputki, joka plokkaa kaiken tilan tältä operaatiolta.
Pitää siis vaihtaa äänenvaimennin ja minä kun olen niin tykästynyt hiljaiseen käyntiääneen. Auttakaas hyvillä ideoilla.

Yamaha FJR olisi minun pyöräni, mutta kun Suzuki ei sellaista valmista :( Outoa sinänsä, kun tuntuu jokaisella Jaappanilaisella olevan keskenään versiot eri segmenteillä, mutta pystyssä ajettavaa Touringpyörää ei sutsukilla ole (DL1000 tähän tarjotaan, mutta hiukan eri laite). Yamahalla FJR, Hondalla PanEuro, Kawasaki GTR, Suzuki ???

Bandit.jpg
 
Kysymys, joka on kaiketi validi muillekin merkeille; kun nämä laitteet pakotetaan alakiepeille pirun laihalle, niin kaiketi O2-anturilla on tuossa säätämisessä oma funktionsa. Huomaako bensan kulutuksessa, kun anturin tilalle vaihdetaan Lambda O2 bypass-plugi? Käyttäjillä kovin paljon hyvää kokemusta ainakin tässä mallissa tuon plugin jälkeen, alakierroksia vaivannut "nypytys, epätarkkuus yms" poistunut.
 
Tuohon aiemman viestisi jalkatappihommaan: Meillä mentiin pari vuotta siten, että kyytiläisen tapeista oli kumitassut otettu pois. Ovat varmaan 2cm korkeat tms. Märällä tietty pitää tallata vähän varovaisemmin, mutta muutoin ei menoa haitannut. Mitään häiritseviä värinöitä ei kuulemma tullut. Vielä jos haluaa lisää luksusta niin hanurin alle airhawk-istuintyyny niin taas kasvaa hieman matka jalkatappeihin.
 
Kokemuksia on nyt tästä otsakkeen ajokista tasan vuoden verran.

Varsin monikäyttöinen laite; on kierretty parin viikon retki keskieurossa kaksipäällä täysissä pakaaseissa (3kpl kovat laukut + pehmoinen tankin päällä), lukuisa määrä viikonloppuretkiä liki ja ei niin liki, korttelipyöritystä, hurvittelua yksin mutkateillä sekä todella kevyesti sujunut SS1000 Rautaperse.

Kulutus pyörii karvan alle 5 litran, kuorma ei juuri janoa kasvata. Koneen maltillinen puhtiluku on juuri oikeassa kierrosalueessa, tuntuen käytännössä paljon nimellistehoaan isommalta - laiskan vaihtajan unelma (itse asiassa ihmettelen, miksi tässä laatikossa on 6 pykälää).

Ostettaessa on varusteiltaan kovin spartalainen, mutta puolivalmisteitahan nämä harrastelaitteet ovat:
Lisävarusteena ostettu alakate ei paljoa suojaa tarjoa, mutta tekee enemmän matkapyörän oloiseksi ja säästää pesuaikaa.
Kahvanlämppäreitä ei minulla ennen tätä ole ollut, mutta aivan huikea lisävaruste - ei jää enää asentamatta, jos seuraavassa pyörässä ei satu valmiina olemaan.
Lisävirtaa jakelee kosteussuojattu USB pistoke, kytketty saman releen taakse kuin kahvakuumat.
Kahvasuojat hiukan niin ja näin, ehkä sateen sattuessa pahinta vesisuihkua leikkaa, siinä ne nyt kuitenkin ovat.
Pleksi on myös paremmin alakatteen tuomaan ulkonäköön valittu Touring.
Vitjoja voitelee hyväksi osoittautunut Cobrra Nemo 2.

Talvella pärrä palasiksi, niin pääsee taas ensikautena huoletta suorittamaan.

Parannusta matkustamiseen kaipaisi kipeimmin takapenkkiläinen. Jalkatapit pirun korkealla 172 senttiselle pitkäjalkaiselle, joten niihin pitäisi lisäkalikka luoda talven aikana antamaan lisätilaa. Jotta homma ei menisi liian helpoksi, on tässä vakiona lämminvesivaraajan kokoinen pakoputki, joka plokkaa kaiken tilan tältä operaatiolta.
Pitää siis vaihtaa äänenvaimennin ja minä kun olen niin tykästynyt hiljaiseen käyntiääneen. Auttakaas hyvillä ideoilla.

Yamaha FJR olisi minun pyöräni, mutta kun Suzuki ei sellaista valmista :( Outoa sinänsä, kun tuntuu jokaisella Jaappanilaisella olevan keskenään versiot eri segmenteillä, mutta pystyssä ajettavaa Touringpyörää ei sutsukilla ole (DL1000 tähän tarjotaan, mutta hiukan eri laite). Yamahalla FJR, Hondalla PanEuro, Kawasaki GTR, Suzuki ???

katso liitettä 15065

Yoshimuran putki on killerin kanssa melkein yhtä hijainen kuin vakio ( luulisin ). se toki taitaa viedä yhtä paljon tilaa kuin vakiokin. . Putken kääntö alaspäin vaatii sitten enemmän harrastus hommia :blink:

Tästä taitaa nähdä mittasuhteet paremmmin
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös