Kokemuksia PayPalista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Boxeri

New member
No niin, "Tyynet ja Taunot"...........

No jotenkin tämäkin liittyy kaupankäyntiin. Olisko jollakin kokemuksia
moisesta maksutavasta?
Tarvittaneeko PayPalissa välttämättä mitään korttia, vai tapahtuuko maksu ns. tililtä?

withstupid.gif

Ihan luotettavaa maksuahan toi on, itse pulannut kortin kanssa siellä eilä mitään ongelmia ole ollut.

Vuodesta 2002 olen järjestelmää käyttänyt ja hyvin on toiminut yhtä rahojen palautusta lukuunottamatta. Roikkuivat jossain kuukauden ennen kuin palautuivat ja yhteydenotto oli työn ja tuskan takana. Luottokorttia olen systeemissä käyttänyt ja en ole edes varma voiko pelkästään pankkihommina hoitaakaan, siihen vastatkoon joku viisaampi.
Suosittelen järjestelmää sen helpouden ja varmuuden johdosta.

Pitää olla luottokortti. Kuulemma jotkut electronitkin toimii, mutta osuuspankin electroni ei toimi. Käsittääkseni tuo tililtä rahan siirto paypaliin ei toimi kuin jenkeissä
confused_orig.gif

siis kyllä tuo nykyään pitäisi saada kytkettyä pankki tiliin suoraan.

paypall sivuilta

Use Your Bank Account
With PayPal, you can fund your purchases directly from any of your bank accounts. It's easy!

Onko kukaan saanut palautettua tuolta rahoja tilille? Mulla ei hyväksynyt tilinumeroa ainakaan. Ostan Paypalin avulla kyllä melko usein, joten asia ei niin haittaa, pian ne rahat on käytetty.

Pari kertaa käyttänyt, ei mitään onkelmia. Ite suosin luottokorttia aina ku tilaan ulkomailta, on huolettomampi ku siirtää rahaa suoraan omalta käyttötililtä.

No niin, "Tyynet ja Taunot"...........

No jotenkin tämäkin liittyy kaupankäyntiin. Olisko jollakin kokemuksia
moisesta maksutavasta?
Tarvittaneeko PayPalissa välttämättä mitään korttia, vai tapahtuuko maksu ns. tililtä?

withstupid.gif
Juu, ei mitààn ongelmaa käytössä, mut aika suolanen on heidän "välityspalkkio"....(riippuu tietysti summasta, nehän ottaa prosentit myydyn esineen loppusummasta)

Sehän tietysti koskee vain myyjàà, eli jos ostat jotain ja käytät PayPalii nii ei kuluja.
smile_org.gif

Luottokortin kans homma on pelannu.

Juu, ei mitààn ongelmaa käytössä, mut aika suolanen on heidän "välityspalkkio"....(riippuu tietysti summasta, nehän ottaa prosentit myydyn esineen loppusummasta)

Sehän tietysti koskee vain myyjàà, eli jos ostat jotain ja käytät PayPalii nii ei kuluja.
smile_org.gif

Ostin, mutta toimitusta ei sitten kuulunutkaan, joten pyysin ja sain rahat takaisin. Tällöin Paypal veloitti multa kulut, koska olin "saamapuolella", vaikka olikin omia rahoja.
sad_orig.gif

smile_org.gif

Ostin, mutta toimitusta ei sitten kuulunutkaan, joten pyysin ja sain rahat takaisin. Tällöin Paypal veloitti multa kulut, koska olin "saamapuolella", vaikka olikin omia rahoja.  
sad_orig.gif
juu..vähän sama homma, myin , sain rahat PayPal tilille, siirsin ne sit pankkitilille...tuli bumerangina takas, koska ei hyväksyny tilinumeroo (veloittivat 6 ege). Menin sit pankkiin, pankkitäti laittoi jonku numerokoodin mun tilinumeron eteen...ja alkoi pelittään! ei ole ollut sen jälkeen ongelmia tilillesiirron kans..
smile_org.gif

smile_org.gif

sad_orig.gif
Olen käsitttänyt niin, ettei luottokunnan lähettämää laskua tarvitse maksaa, ellei tavaraa ole toimitettu.Olenko hyväuskoinen hölmö
sad_orig.gif

Hyvin on PayPal pelannut, ei ongelmia. Luottokorttia olen käyttänyt maksamiseen.

sanoi:
mut aika suolanen on heidän "välityspalkkio"....
smile_org.gif

Paypalin käyttämä EUR/USD kurssi on jonkin verran huonompi mitä todellinen, mutta eipä tuo paljoa vaikuta. Muutamia euroja kuitenkin riippuen ostoksen suuruudesta joten kyllä siinä ostajakin hiukan maksaa järjestelmästä ainakin jos jenkeistä tilaa.

Mutta helppoa ja turvallista.

Hyvin toimi UK:sta ostettaessa luottokortilla. Yhden kerran olen käyttänyt, joten ei ole suurempia kokemuksia.

No,niin. Tilasin tavaraa jenkeistä. (ebay) Maksoin paypallilla, ja tuli heti vastaus maksusta. Pari päivän päästä tuli tieto myyjältä, (liike) että tavara liikenteessä. Kohta kulunut kuukausi, ja tavaraa EI kuulu. Myyjä sanoo lähettäneensä, muttei "meren yli" toimitukseen tietenkään ole seurantanumeroa sillä! Myyjä käskee pommittaa tullia, koska epäilee tavaran jääneen sinne. Mailia tullille laitettu, ei vastausta kuulunut. Paypallissahan on joku (45päivää?) aika, jolloin rahojaan voi vaatia takasin. Kuinka toimin asian kanssa, jos tavaraa ei ala kuulua. Paypallin sivuja en ole vielä "tarkemmin" syynännyt rahan palautuksen tiimolta, kun ei toi englannin kieli vahvin osaamiseni. Jos sinne Paypallin "tilille" pitää laitella jotain tilinumeroita, johon palautuksen haluaa, ja sitten ei edes sitten hyväksy, EI hyvä... Kiitti neuvoista jo etukäteen.

No,niin. Tilasin tavaraa jenkeistä. (ebay) Maksoin paypallilla, ja tuli heti vastaus maksusta. Pari päivän päästä tuli tieto myyjältä, (liike) että tavara liikenteessä. Kohta kulunut kuukausi, ja tavaraa EI kuulu. Myyjä sanoo lähettäneensä, muttei "meren yli" toimitukseen tietenkään ole seurantanumeroa sillä! Myyjä käskee pommittaa tullia, koska epäilee tavaran jääneen sinne. Mailia tullille laitettu, ei vastausta kuulunut. Paypallissahan on joku (45päivää?) aika, jolloin rahojaan voi vaatia takasin. Kuinka toimin asian kanssa, jos tavaraa ei ala kuulua. Paypallin sivuja en ole vielä "tarkemmin" syynännyt rahan palautuksen tiimolta, kun ei toi englannin kieli vahvin osaamiseni. Jos sinne Paypallin "tilille" pitää laitella jotain tilinumeroita, johon palautuksen haluaa, ja sitten ei edes sitten hyväksy, EI hyvä... Kiitti neuvoista jo etukäteen.
Ekax ehkä kandeis ottaa tulliin yhteyttä ihan puhelimella, jotta saadaan varmuus onko kama tullut suomeen.

Sitte pommittamaan myyjää ja jos ei auta ilmoitus asiasta paypallille...

Ei tietoa koskeeko tuo palautushomma kaikkea paypall maksuja vai pelkästään tossa ebayssa paypallin turvalliseksi luokiteltuja myyjiä...siinä oikeessa reunassa on jokin takuumaksu paypallin puolesta...max...

Joku osaa varppina neuvoa asissa paremmin.

ps...jos kamat tulee esim. kontissa niin muistaakseni koko ketjun normaali käsittelyaika on noin 6 vko jenkkilästä suomeen.

Back