Kokemuksia Thunderacesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tallukka

New member
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa kyseisestä moposta. Lisäksi kysyisin onko vuosimalleissa mitään eroavaisuuksia? Ilmeisesti kun tarvikkeita selailin niin jotain eroavaisuuksia on vuosimallejen -96 ja -97 välillä?

18000km ajoa viimekesänä ja ainut mikä tulee mieleen niin korkea plexi ei toimi siinä. Vakiona liian hiljainen muuten ihan kelpo mopotin. Toimii tiellä pitkilä matkoilla ja toimii myös radalla.. ja niin se mun on -00 malli

Korkea plexi ei ole ongelma. Itellä katteeton mopotin ollut tähän mennessä, joten pienikin tuulenohjain toimii minun mielestäni.

Miten tuon putken kanssa? Olen kuullut huhuja ettei putken vaihto "tunturi ässään" tuo muuta kuin paremmat äänet. Onko tässä perää?

Miten tuon putken kanssa? Olen kuullut huhuja ettei putken vaihto "tunturi ässään" tuo muuta kuin paremmat äänet. Onko tässä perää?
huhu ei ole totta
biggrin.gif

kokoputkea ei aceen suositella varauksetta samoista syistä kuin ei r1seenkään. jos laitat kokoputken, menetät exupin ja samalla osan keskialueen väännöstä. (ehkä ja sekin riippuu putkesta)
varma ratkaisu on esim acrapovic slipari. tehoa tulee lisää.

Noin minäkin asiaa olin ajatellut. Kyllähän se on selvää että EXUPpia ei kannata mäkeen nakata. Eli Slipari paikoilleen ja menoksi.
062802moto_prv.gif

Lisäksi jos on tarinoita lisää tuosta "tunturista", niin mielelläni lueskelen sellaisia.
Mitenkä onko kellään tietoa noista eroavaisuuksista kahden ekan vuosimallin välillä?

Koko putkiston vaihtoo en osaa kommentoida mut omaan Aceen tuli vaan pari heppaa takapyörälle lisää Factoryn suuttimilla ja Yoshimuran Slip-Onilla.
130>132.
Äänethän luonnollisesti parani reippaasti.

Pyörähän on tosi helmi yleispeli.Ajaa pidempääkin matkaa tai räppää mutkatiellä.Radallakin aivan mukava ajettava.

Eipä ole huonoa sanottavaa, toimii joka paikassa.  
062802moto_prv.gif
Suht taloudellinen ja rengas ystävällinen "tavallisessa" ajossa, mutta kyllä sitä on muiden matkassa hyvin kerinnyt tarvittaessa  
biggrin.gif
Matka taittuu mukavasti ainakin mun kokosella (~175), 5000km/3vko Suomi-Norja-Ruotsi akselilla ei tuottanut koti-ikävää.
smile_org.gif

Ainoa "ongelma" jonka olen huomannut verrattuna esim. Cattiin, on että jotkut kyytiläiset ovat valitelleet lyhyttä penkin ja jalkatappien väliä. Kuluvat osat tuntuu kestävän hyvin, ainoastaan mittariston valot tuntuvat olevan kulutustavaraa ainakin Ässissä/kissoissa. Sanotaanhan sitä kankeaksi ja painavaksi verrattuna uusiin sportteihin, mutta eri luokissa ne nykyään painiikin.

Tohon parin ekan vuoden mallien eroon en osaa mitään sanoa, ihmeempiä ei pitäisi olla, jotain pientä ehkä muutettu ekan vuoden jälkeen. Uusin Suomeen virallisesti maahantuotu vm. oli 2002. Eli jos sopuhintainen kohdalle sattuu, niin osta pois. Niin ja oma on -01, joten siihen perustuu kokemukset.
buttrock.gif

Koko putkiston vaihtoo en osaa kommentoida mut omaan Aceen tuli vaan pari heppaa takapyörälle lisää Factoryn suuttimilla ja Yoshimuran Slip-Onilla.
130>132.

Pyörähän on tosi helmi yleispeli.Ajaa pidempääkin matkaa tai räppää mutkatiellä.Radallakin aivan mukava ajettava.
Minkä vuotinen sulla on se Ace?? Omassa tuli vakiona 122.4 takaselle joka vastaa tehtaan lupaamaa tehoa ja vuosimalli on -00...

130>132.

Minkä vuotinen sulla on se Ace?? Omassa tuli vakiona 122.4 takaselle joka vastaa tehtaan lupaamaa tehoa ja vuosimalli on -00...
No penkki, jossa me ollaan tehot mitattautettu mittaa oikeita hevosvoimia. Ei mitään essonbaari/markkinamiesten hevosvoimia.

Terveisin nimim. "se tehokkaampi"
tounge.gif

Eipä ole pahaa sanottavaa Acesta. Mulla oli vm. -02 ja tykkäsin kun hullu puurosta. Tosiaan taipuu radalla, ja ajaa vieläpä tielläkin suht pitkiä siirtymiä. Mulla on/oli siinä Remuksen "tehari" lähinnä äänien vuoksi, ja sitten sai sen maitotonkan pois siitä sivulta  
smile_org.gif
. Ei tarvinnut suuttimia eikä säätöjä. Tehot kyllä riitti. Se tehon tarve on niin baari kohtainen asia etten ota kantaa, mulle riitti se mitä tehtaan versiosta tulee. Ihan täysin "sinkku" mopo, vaikka onkin sport/touring.
Suosittelen jos...

130>132.

Mopotin on vm 99.
Toissa kesänä ajoivat penkissä Motokeitaassa.
Kilsoja oli silloin mittarissa jotain 40000

Moi!

Mulla oli -00 ace ja ajelin sillä reilut 30 tkm(uutena ostin)
peli oli mielestäni mitä mainioin yleispeli
smile_org.gif
. Ajoin paljon kaksipäällä ja kummatkin nauttivat kyydistä sekä kuski, että matkustaja.
Mulla oli pyörässä tupla-kupla, slipari ja vain ulkonäöllisistä syistä takana mini-vilkut
buttrock.gif

Luovuin hyvin toimivasta ja huippukuntoisesta pyörästä marraskuun viimeisillä päivillä kun sanottiin kyllä uudelle R1:lle
Sitä tässä vieläkin odotellen ja viimeisin lupaus oli, että saapuu huhtikuun puolessa välissä.

Mulla on muuten myynnissä käyttämätön paketissa oleva K&N:n putsari Thunderaceen.

Moron vaan!

Itellä on 2000 vm. ace.Ei mitään pahaa sanottavaa 10tkm ajoin viime kesänä ja hyvin pelasi,ei mitään vikaa...

Tehoputki oli mutta merkist en tiedä mikä se oli...
nixweiss.gif

Nyt laitoin siihen Micronin hiilikuitu sliparin...asiaa!!
062802jumpie_prv.gif

Ei muuta kuin kovaa ajoa!!!!

Tuolla Viaber-kiemura omasta 98-mallisesta vakio- (pl. yoshi) Thunderacesta. ~127 hp / 98 Nm

Kiva pyörä prymm prym

Erinomainen pyörä. Oli kaksi kappaletta: vm -97 ja vm -00, eikä kummassakaan moitteen sijaa. Toimii matka-ajossa (heitin yhden 8000 km reissun 6 kuukaudella raskaana olevan emäntäni kanssa, ei moitteita) sekä radalla.
Ensimmäisessä oli V&H SS2R, K&N +Dynojet, paketti toimi ok, äänet aika raa´at.
Toisessa Yoshimura RS-3 race Titan, K&N + Dynojet, Bikefox sääti, takarenkaalta 132 hp ja vääntö 122Nm. Äänet aika matalat, tosin laulaa sitten kierroksilla kovaa. Ei paha. Todella mukava yksilö ajaa väännön ollessa tuota luokkaa. Keulii aika herkästi kaasulla
wink.gif

Molemmissa pyörissä oli Bolt-on vaimentimet koska halusin säästää Exup:in.

Nyt on pyörä odottamassa Saksassa tarkastustani. Eli torstaina lennän Saksaan kattoon pelin läpi ja jos on hyvä sen ostan. Kyseessä on vuoden -97 yksilö, joka on varustettuna mm. nostetulla perällä ja Scottoilerilla. Perässä on ilmeisesti sellainen jousen kiinnitystä muuttava palanen. Väritys olisi sellainen sini/musta.

Kovasti odottavan aika meinaa pitkäksi käydä. Mutta jos kaikki on ok niin sillä saa sitten päristelläkkin heti 700km Saksan hitaita teitä  
biggrin.gif

Nyt on pyörä odottamassa Saksassa tarkastustani. Eli torstaina lennän Saksaan kattoon pelin läpi ja jos on hyvä sen ostan. Kyseessä on vuoden -97 yksilö, joka on varustettuna mm. nostetulla perällä ja Scottoilerilla. Perässä on ilmeisesti sellainen jousen kiinnitystä muuttava palanen. Väritys olisi sellainen sini/musta.

Kovasti odottavan aika meinaa pitkäksi käydä. Mutta jos kaikki on ok niin sillä saa sitten päristelläkkin heti 700km Saksan hitaita teitä  
biggrin.gif
teeppä seuraava tarkistus. ennen ajoon lähtöä katso ja merkitse öljyikkunaan öljynpinnan korkeus. sitten vetelet oikein perkeleesti reilun lenkin (50km), sen kyllä kehtaa motaria vedellä. sitten tarkistat pinnan. jos on vajetta, älä osta. vaikkei mopossa ole mitään vikaa vaikka öljyä menisikin niin se tulee harmittamaan pidemmillä matkoilla.
tosin se että tuossa on scottoileri tukisi sitä että mopo on matkakelpoinen. öljynvienti on tuurikohtaista. eikä siis kovin haitallista.

Back