• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia Thunderacesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on pyörä odottamassa Saksassa tarkastustani. Eli torstaina lennän Saksaan kattoon pelin läpi ja jos on hyvä sen ostan. Kyseessä on vuoden -97 yksilö, joka on varustettuna mm. nostetulla perällä ja Scottoilerilla. Perässä on ilmeisesti sellainen jousen kiinnitystä muuttava palanen. Väritys olisi sellainen sini/musta.

Kovasti odottavan aika meinaa pitkäksi käydä. Mutta jos kaikki on ok niin sillä saa sitten päristelläkkin heti 700km Saksan hitaita teitä  
biggrin.gif
teeppä seuraava tarkistus. ennen ajoon lähtöä katso ja merkitse öljyikkunaan öljynpinnan korkeus. sitten vetelet oikein perkeleesti reilun lenkin (50km), sen kyllä kehtaa motaria vedellä. sitten tarkistat pinnan. jos on vajetta, älä osta. vaikkei mopossa ole mitään vikaa vaikka öljyä menisikin niin se tulee harmittamaan pidemmillä matkoilla.
tosin se että tuossa on scottoileri tukisi sitä että mopo on matkakelpoinen. öljynvienti on tuurikohtaista. eikä siis kovin haitallista.
Cterror puhuu asiaa.seurailin tätä juttua eikä kukaan maininnut mahd. öljyn syönnistä.En ainakaan huomannut.Olen 3 ace hemmon kanssa jutellut ja heidän mopot syö öljyä kunten mun fzr vei .Ehkä me olimme niitä huono tuurisia joiden mopot söi öljyä.Eihän se öljyn syönti vakavaa ole,öljyä saa hyllyltä ei muuta kuin lisätään ettei valo vilku,sanottiin.Itsellä tuli öljyn täyttö kiintiöt täyteen viime kesänä kun pari päivää aikaisemmin lisäsin jälleen öljyä ja lähdin sitten  illalla ajelemaan n.300km lenkki, aikomuksena ajella reippaasti,no 200km meni hyvin sitten se saat..... valo alkoi palamaan eikä öljy kanisteria mukana v..tu.No sitten pudotettiin kierrokset 6000 meni jonkun aikaa ,pudotettiin kierrokset 5000 ja taas mentiin sitten enää 4000 , sitten meni autot edelle kyllä v....ti.No pääsin kuitenkin kotiin ajamalla seuraavana päivä soitin vakuutusyhtiölle,mopo seisontaan ei tuolla viitti enää ajaa.kone osiksi  ja uusien osien ostelu alkoi. Tais siihen rempaan 1000 e upota
veryangry.gif

Itsellä tuli öljyn täyttö kiintiöt täyteen viime kesänä kun pari päivää aikaisemmin lisäsin jälleen öljyä ja lähdin sitten  illalla ajelemaan n.300km lenkki, aikomuksena ajella reippaasti,no 200km meni hyvin sitten se saat..... valo alkoi palamaan eikä öljy kanisteria mukana v..tu.No sitten pudotettiin kierrokset 6000 meni jonkun aikaa ,pudotettiin kierrokset 5000 ja taas mentiin sitten enää 4000 , sitten meni autot edelle kyllä v....ti.No pääsin kuitenkin kotiin ajamalla seuraavana päivä soitin vakuutusyhtiölle,mopo seisontaan ei tuolla viitti enää ajaa.kone osiksi  ja uusien osien ostelu alkoi. Tais siihen rempaan 1000 e upota
veryangry.gif
mulla tuli öljyntäyttökiintiö täyteen viimesyksynä. rautaperseessä oli 5litran kanisteri öljyä tankkilaukussa ja voi _vittu_ että ärsytti tankata. ps. se meni kaikki 1800kmmällä
biggrin.gif

nyt keväällä otin koneen osiksi ja siellä se odottaa kellarissa surullisen näköisenä ilman sylintereitä ja odottelee wisecoiden saapumista. samala tietenkin kaikkea muutakin pientä joten 1000e tulee palamaan

Joskus riittää pelkkä kovettuneiden venttiilivarrenkumien uusinta. (mikäli mopossa on sellaiset...)

Mulla on varmaan sitten sellanen hyvä kone koska öljyä menee vaihtovälillä se loppunoro mikä 4 litran kannuun vaihdon jäljiltä jää. Enkä todellakaan aja aina 0-5000 kierroksilla...

Mulla on varmaan sitten sellanen hyvä kone koska öljyä menee vaihtovälillä se loppunoro mikä 4 litran kannuun vaihdon jäljiltä jää. Enkä todellakaan aja aina 0-5000 kierroksilla...
Jep.Eihän se voi kaikilla olla huonoa tuuria koneen kanssa.Paljonkohan suomessakin  Fzr/Aceja on. Ja jos näissä malleissa olis  huonosti tehty kone niin ei kai näitä kukaan ostais vai?No ,nyt olen ajannut uudella koneella jo 700km! eikä valo ole vielä syttynyt palamaan ajon aikana!Jospa se nyt iloksi muutuu tämä ajeleminen vai onkohan jäännyt johto irti.........
062802moto_prv.gif
muuten paljonko sun acella on ajettu, mun fzr mittarilukema näytti 53tkm kun piti kone uusia?

mulla ei varsinaisesti tuota mittarilukemaa ole. muistaakseni mittarissa lukee 23th km. koneen kilometreistä ei ole senkäänvertaa tietoa mutta veikkaus voisi olla jossain 50-60th paikkeilla. omat ajelut + aikanaan myyjän väittämä.
peruskone on omine omituisuuksineen ihan ok. tarvitsee exupin toimiakseen ja uuden kytkimen. lisäksi wisecon setin jos haluaa öljynkulutuksesta eroon.
yamahan porauksissa on ollut sanomista. ne kaikki öljyimurit ovat kuluttaneet sylinterit ovaalin mallisiksi eikä niitä pääasiassa saa toimimaan pelkällä renkaiden vaihdolla ja hoonauksella. päinvastoin kuin usein kuulee sanottavan niin ei noissa 20v koneissa huono kansi ole. kansi on ihan hyvä mutta vähän kallis korjata jos on huonosti pidetty pyörä.

Nyt on TunturiÄssä ostettu ja ajettu kotiin.
062802moto_prv.gif

Kaikki toimii niinkuin pitää ja on muutenkin erittäin hyvä. Omaahan pitää aina kehua, mutta kyllä nyt uskaltaa. Oli kyllä hintahaitarin yläpäästä, joten kaiken piti ollakkin niin kuin pitää. Öljyä aei ole syönyt ensimmäisen 1600km nopeatempoisen ajon jälkeen (800km Saksan baanaa ja 790km Suomessa) eli luulis viat tulevan esiin jo tuolla käytöllä.

Nyt on TunturiÄssä ostettu ja ajettu kotiin.
062802moto_prv.gif

Kaikki toimii niinkuin pitää ja on muutenkin erittäin hyvä. Omaahan pitää aina kehua, mutta kyllä nyt uskaltaa. Oli kyllä hintahaitarin yläpäästä, joten kaiken piti ollakkin niin kuin pitää. Öljyä aei ole syönyt ensimmäisen 1600km nopeatempoisen ajon jälkeen (800km Saksan baanaa ja 790km Suomessa) eli luulis viat tulevan esiin jo tuolla käytöllä.
olisi tullut ehdottomasti esiin! ... eli paljon onnea loistavan pyörän ostosta!
biggrin.gif

Onko kellään myytävänä Acen alkuperäistä äänenvaimenninta?
Nykyinen hiilikuitu pytty parkuu vähän liikaa yli 6000 rundin jälkeen.jos löytyy lähetä e-mail jarves@jippii.fi

Jep, mullakin tainnu olla "hyvä" yksilö, nyt oli ennen öljynvaihtoa ~5000km mittarissa, ja melkein kaikki öljyt pysyny (kerran vissiin ~2dl lisäsin). Pari kertaa tosin valo vilkku, kun vahingossa eturengas etti Otavaa....
blush.gif

Miten tuon putken kanssa? Olen kuullut huhuja ettei putken vaihto "tunturi ässään" tuo muuta kuin paremmat äänet. Onko tässä perää?
huhu ei ole totta
biggrin.gif

kokoputkea ei aceen suositella varauksetta samoista syistä kuin ei r1seenkään. jos laitat kokoputken, menetät exupin ja samalla osan keskialueen väännöstä. (ehkä ja sekin riippuu putkesta)
varma ratkaisu on esim acrapovic slipari. tehoa tulee lisää.
Tuo tuskin pitää paikkansa koska tuskin tuo ässän kone niin paljon fasun koneesta poikkeaa että exupilla jotain ihmeellistä aikaan saisi. Taitaa olla kyse siitä, että on säädetty oikein. Itselläni fasussa Yoshin TRS race kokoputkella, K&N:llä ja suuttimilla lisää tehoa n. 12hv ja vääntöä n. 10Nm takapyörältä ja molemmat n. 500rpm alkuperäistä matalammilla kierroksilla. Siis kaikilla normaaleilla käyttökierroksilla 4000 ylöspäin sekä vääntöä että tehoa lisää ilman mitään monttuja, huippuvääntö 7000rpm ja huipputeho 10000rpm joten siinä välissä on aikas hauskat ajelut...
tounge.gif

Joku kun on joskus "netissä" kirjoittanut että exupin poisto on haitallista niin sitä pidetään sen jälkeen absoluuttisena totuutena kuten montaa muutakin asiaa
kaboom.gif
. Kumma kun muut ei "exuppia" käytä jos se niin autuaaksi tekevä on...

Tämä siis vain henkilökohtainen kokemukseen perustuva mielipide eikä ehdoton absoluuttinen totuus
cool.gif
.

otin omasta pyörästä exupin pois käytöstä testimielessä,vaijerit irti ja lukitsin auki asentoon.kyllä mulla ainaskin katos vääntö aikas totaalisesti alle 6000 rpm:än sen jälkeen meno olikin aikas mukaavaa,tuli mieleen 80:nen rossipyörä.koko putken vaihdosta ei ole kokemusta voipi vaikka toimia

laitoin viime talvena omaan thunderaceen wisecot,dynojetin suutinsarjan,k&n-filsun ja akran kokoputkiston.en kyllä huomannut että väännöt olis hävinnyt.säädätin ip-dynossa,takaselta 148hv ja väännöt 115.itse olen tyytyväinen pyörään.

Miten tuon putken kanssa? Olen kuullut huhuja ettei putken vaihto "tunturi ässään" tuo muuta kuin paremmat äänet. Onko tässä perää?
huhu ei ole totta
biggrin.gif

kokoputkea ei aceen suositella varauksetta samoista syistä kuin ei r1seenkään. jos laitat kokoputken, menetät exupin ja samalla osan keskialueen väännöstä. (ehkä ja sekin riippuu putkesta)
varma ratkaisu on esim acrapovic slipari. tehoa tulee lisää.
Tuo tuskin pitää paikkansa koska tuskin tuo ässän kone niin paljon fasun koneesta poikkeaa että exupilla jotain ihmeellistä aikaan saisi. Taitaa olla kyse siitä, että on säädetty oikein. Itselläni fasussa Yoshin TRS race kokoputkella, K&N:llä ja suuttimilla lisää tehoa n. 12hv ja vääntöä n. 10Nm takapyörältä ja molemmat n. 500rpm alkuperäistä matalammilla kierroksilla. Siis kaikilla normaaleilla käyttökierroksilla 4000 ylöspäin sekä vääntöä että tehoa lisää ilman mitään monttuja, huippuvääntö 7000rpm ja huipputeho 10000rpm joten siinä välissä on aikas hauskat ajelut...
tounge.gif

Joku kun on joskus "netissä" kirjoittanut että exupin poisto on haitallista niin sitä pidetään sen jälkeen absoluuttisena totuutena kuten montaa muutakin asiaa
kaboom.gif
. Kumma kun muut ei "exuppia" käytä jos se niin autuaaksi tekevä on...

Tämä siis vain henkilökohtainen kokemukseen perustuva mielipide eikä ehdoton absoluuttinen totuus
cool.gif
.
noup. se on kokonaan eri moottori kuin sun. täysin.

mutta siis tuosta.. ikuisuus exuppijuttu. humm.
ei se ole ihan vain nettijuttu. siitä on ainakin ex-R1 kuski Tylyttäjällä ihan omakohtaiset factat. ja koska R1 tyypin koneissa (1,6,fzs1000) on jo alunperin exuppi vaikuttanut vähemmän niin fzr1000exup pohjaisissa koneissa (fzr1000, yzf750/1000) pudotus voipi olla rajumpi...

quottaan raagasti toiselta sivulta

[Quote Tylyttäjä]
No niin, nyt on mustaa valkoisella (taas). Kävin säädättämässä vehkeeni jarrupenkissä Viaberissa, ja käyristä todellakin näkee, että kokoputki on HUOMATTAVASTI huonompi alle 5000:n kierroksen. Ero on suurimmillaan 16hp sliparin hyväksi! Mulla on nyt siis slipari, suutinsarja ja BMC. Itseasiassa käyrät ovat 4500:sta kierroksesta 8000:een asti melkein samassa (kokoputki aivan hieman edellä), kunnes taas 8000:ssa slipari käy aivan yhtä korkealla kuin kokoputki.. Sen jälkeen eroa alkaa tulemaan kokoputken eduksi..

Sain kyllä harvinaisen hyvän tuloksen pelkällä sliparilla (147hp takarenkaalta), ja tuo kokoputki mihin verrattiin oli ylivoimaisesti paras kokoputkella ollut R1 mitä siellä oli testattu (selvästi yli 150hp takarenkaalla).. Eli aika hyvin sitä ruutia tulee sliparillakin lisää! Yleensä kokoputkella on tulokset olleet n. 147hp takarenkaalta.

Mä suosittelen siis kadulle ehdottomasti sliparia, koska alle 4500 kierroksilla ei näy samanlaista selvää kuoppaa kuin kokoputkella. Ei se EXUP siis mikään turha laite ole. Nuo ovat kuitenkin ihan käyttökierroksia kadulla, ja ainakin mulle on enemmän käyttöä +16 hepalla alakierroksilla kuin muutamalla lisähepalla ihan ylhäällä..

[end quote]

homman nimihän on se että kukaan ei ylensä jaksa penkittää pyöräänsä ensin täysin vakiona, sitten säädettynä sliparilla ja sen jälkeen säädettynä kokoputkella.

muut käyttävät samanlaista systeemiä kuin yamahan exup. exup on vaan sen nimi. suzukilla se on "Suzuki ultimate power valve" jne jne. yamaha vaan keksi sen ekana, ja patentoi.

ps. mulla on sebring race täysputki. on mulle ihan sama mitä siellä motissa motissa tapahtuu tai ei tapahdu alle 7000kierroksen. mutta se onkin valinta jota ei kokeilematta kannata tehdä. siksi alkuperäinen suositus pitää.

Back