• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hans_81

New member
Onko kellään kyseistä pärrää? Lähinnä tuo SP-1:n kiinnostaa koska sopii paremmin kukkarolle  
sad_orig.gif

Loppu peleissä aikas hyvännäköinen kiituri  
062802moto_prv.gif

Nyt on kokemusta vähän toista tuhatta kilsaa, ja voin sanoa että on huippupeli.. jos tykkää twinistä, eikä välitä siitä että se painaa 30kg enemmän kuin vastaavat uudet nelikot.. Omassa on Acran racing kokoputkisto ja äänet on jotain aivan uskomatonta
biggrin.gif
Ajoasento on tosi rento, vaikka kisapyörän geometria onkin.

RC51 foorumeilla kyllä suosittelevat PCIII asennusta ja välitysten lyhentämistä, mutta olen itse tullut toimeen kaasun "herkkyyden" kanssa pienillä kieroksilla ja pitkän 1. vaihteen vaatiman tarkan liikkeellelähdön..

ZXR400 mopon jälkeen tuon kierrosalue vaatii hieman totuttelua  
tounge.gif
..mutta mukava on posottaa motarinopeuksia kun kierrokset on noin 3500rpm..

Samalla rahalla saa minkä vaan tuota nopeamman uuden 1000cc superpyörän, mutta tuossa laitteessa on munaa  
cool.gif
Seuraava pyörä onkin sit varmaan aikanaan SP-2
wink.gif

PS. Sellainen kuva on tullut että noita ei ainakaan montaa tällä foorumilla ole.. korjatkaa jos olen väärässä.

Tässä mun koeajokokemus SP2:sta viime syksyltä:

Kävin testaamassa SP2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen oo sitä mitä pitäs. Ei oo vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna. Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu...

Kävin testaamassa SP2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen oo sitä mitä pitäs. Ei oo vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna. Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

VTR tarvii kyl putken tai sliparin ja muutaman pikku modauksen millä se herää henkiin. Tärinää en oo kyllä ite noteerannu millään tavalla.. vanha mopo ainakin täristi tietyllä kierrosalueella häiritsevästi. Välitykset on tosi pitkät.. 6. vaihteella 100km/h tarkottaa n. 3000rpm tai alle, eikä veto ole kovin tasaista noin alhaalla. 1. vaihteella taajamissa on aika kikkailua.. Perusratassetti veturiin, millä tuokin keulii 3. vaihteella, on 1 piikki edestä pois ja taakse 1 lisää, eli 15/41.

VTR tarvii kyl putken tai sliparin ja muutaman pikku modauksen millä se herää henkiin. Tärinää en oo kyllä ite noteerannu millään tavalla.. vanha mopo ainakin täristi tietyllä kierrosalueella häiritsevästi. Välitykset on tosi pitkät.. 6. vaihteella 100km/h tarkottaa n. 3000rpm tai alle, eikä veto ole kovin tasaista noin alhaalla. 1. vaihteella taajamissa on aika kikkailua.. Perusratassetti veturiin, millä tuokin keulii 3. vaihteella, on 1 piikki edestä pois ja taakse 1 lisää, eli 15/41.
Välitykset tuntu munkin mielestä AIVAN liian pitkiltä tehoon nähden. Aika rajusti täristi niillä vauhdeilla ja niillä vaihteilla millä voi rivinelkulla ajella ihan kevyesti, tolla joutu heittämään pari pykälää pienempää. Voimaa on kyllä kilosissa rivinelkuissa selkeesti enemmän, siitä ei pääse mihinkään. Muutenhan pyörä oli aivan mahtava, huokoo sellasta "racing" fiilistä.. Penkkikin on kuin vanerinpala  
biggrin.gif
Alusta tuntui siltä, että kestää vetää rajua vauhtia missä tahansa. Todella vakaa ja helppo ajaa kaikin puolin.

Meinasin jopa toissakesänä haksahtaa vaihtamaan Rykkösen SP1:een, johon oli Akrat ja Commanderit laiteltu.

Kiitti vaan mielipiteistä!  
033102beer_1_prv.gif

Ite oon kyllä kallistumassa noiden uudempien kilosten sporttien suuntaan. Sillä olis vaan tuo VeTuRi kiinnostanu kun niitä ei oo ihan joka nurkalla.
biggrin.gif

Ehkä syksyllä tai viimeistään ens keväänä ajellaan tuoremmalla pärrällä.
sport05.gif

Petturi.. sinne vaan massan mukana
tounge.gif

Kannattaa koeajaa kuitenkin tuo SP1/2 jos siihen on mahdollisuus.. saatat jopa muuttaa mielesi
wink.gif

Petturi.. sinne vaan massan mukana
tounge.gif

Kannattaa koeajaa kuitenkin tuo SP1/2 jos siihen on mahdollisuus.. saatat jopa muuttaa mielesi
wink.gif
En oo vielä mitään päättäny. Kyllä tottakai ensin ajellaan tyyppejä ja sitten vasta tehdään lopulliset tuomiot.

Kyllä tuo VTR saattaa tuntua räväkämmältä kun mun nykyinen. Koska on kevyempi ja paremmin ajettava, vielä kun vähän piristäis niin mikä ettei. Nykyinen juna 1100 gixxer on turhan raskas ja huono ajaa verrattuna uudempiin sportteihin.

Antaa ajatuksen muhia...
idea3.gif

..ja vielä tähän.. eli onko kellään kokemusta paljonko sp-1:stä irtoaa ruutia esim. putkella ja pc III:lla?

rupes hiukka tää aihe rönsyilemään....mutta kun tuntuu olevan käyttäjiä paikalla niin kysytään.Oon soittanu viidestä SP-1:stä ja käynyt ajamassa kahta ja yhdessäkään ei ole ollut huoltokirjaa (kadonnut muutossa). Eli yleinen tapa ja käytäntö vai painaako Honda ne semmoiselle paperille joka haihtuu 2-3 vuodessa?
withstupid.gif

Itellä on täydellinen huoltokirja. Mopo on alunperin Bikeworldistä, siellä huollettu pääasiallisesti, ja sieltä myös itse sen ostin. Siellä se on just nytkin huollossa.. Tiiä sit miten hyvin yleensä mopojen paperit säilyy. Mun kawassa ei oo mitään ainakaan mukana, mut se onkin 13v vanha
tounge.gif

Vois kuvitella että porukka takuuaikana huollattais merkkihuollossa, ja ainakin siltä ajalta olis paperit tallessa.. Ainakin ite niin tekisin..

ja vielä..
baaa.gif
pyörät on ollu 6-20 tuhatta ajettuja ja ihan ok kuntosia,mutta se on sitten aikanaan itsellä edessä myydessä,kun ei oo huoltokirjaa niin ei oo huoltokirjaa niin ei oo huoltokirjaa
nixweiss.gif
pitäs ostaa uus
biggrin.gif

Ja löytyhän se SP-1:nen,vähän ajettu ja paprut ok... ja hymy täytyy varmaan käydä poistattamassa lääkärissä
biggrin.gif

Ja löytyhän se SP-1:nen,vähän ajettu ja paprut ok... ja hymy täytyy varmaan käydä poistattamassa lääkärissä
biggrin.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
Onneksi olkoon!!

Pakko kysyä, mistä löysit, mitkä specsit ja mitä suunnilleen köyhdyit??

Vaivasin nimittäin SP-1:llä päätäni koko kevään mutta sopivaa ei verkkooni vain sattunut uimaan edes Belgian suunnasta. Mutta en näkisi mahdottomana että sitten joskus aikanaan seuraava mopotin voisi olla esim. harmaatuonti SP-2..?

p.s. syy miks en sit SPhen päätynyt, oli olevinaan liian raju hinta muihin kiloisiin verrattuna, mutta lopunperin sekin "argumentti" kaatui kun sekosin ´03 Bleidiin joka meni kirkkaasti yli SPhen varaamani budjetin...
crazy.gif
lookaround_orig.gif
blush.gif
tounge.gif
062802moto_prv.gif

SP:n hankintahan onkin enemmän asennekysymys kuin tehopainosuhteen optimointia.. tuohan painaa kuin kristityllä synti ja tehoa alle 130hp takakumilla..

Ajo-ominaisuudet on kuitenkin huippuluokkaa, V-koneen ajettavuus ja hieno superbike historia tekevät tuosta todellisen klassikon. Noista tulee vielä joskus kova kysyntä kun valmistus nyt loppuu.. Toivotaan vaan että Honda tajuaa edes käyttää tuota konetta jossain uudessa mallissa. Pian ei taida olla kuin italialaisia sporttitwinejä
sad_orig.gif

Niin.. ja tuon koneen laadusta kertoo ehkä jotain, että omalla koneella on ajettu 46000, eikä venoja ole tarvinnut toistaiseksi säätää.. puhumattakaan että nokkaketjua tarvitsisi uusia, kun tuossa on hammasrattaat.
biggrin.gif

Back