• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokoontuminen Peurungassa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja herranja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve, kotona ollaan! Reilun tunnin sulamisen jälkeen kädet toimivat jo, mutta pää ei käänny vielä yhtään. Alkukolmanneksen ajan tuli räntää tuon tuostakin ja loppumatkan oli pirullisen puuskittainen sivutuuli. Peltoaukeamilla oli kova kampeaminen, jotta pysyi tiellä. Kaikki tämä oli kokoontumisen arvoista. Oli hauska tavata maxisteja ja nähdä, mitä kätkeytyykään nimimerkin taakse. Jarmolle iso kiitos järjestelyistä!

Nyt vain sopiva nimi clubille, niin poika saa ruveta tekemään kotisivuja. Niin, ja kuvia kaipailen myös sähköpostiini.

Voipi olla, että jään kesäkuun ensimmäisellä viikolla vielä lauantaiksi Helsinkiin ja osallistun skootteripäiville. Edellyttäen tietenkin, että ilmat ovat tätä päiväistä paremmat, jolloin ajan Nexuksella stadiin. Tapaamisiin!

Pistäkääs sitten jonkunlaista yhteenvetoa tänne että me, jotka emme paikalle päässeet, pysymme kuitenkin kärryillä.

En tosiaankaan viitsinyt lähteä 350 km päähän tällaisessa syyssäässä ajelemaan.

Terve, kotona ollaan! Reilun tunnin sulamisen jälkeen kädet toimivat jo, mutta pää ei käänny vielä yhtään. Alkukolmanneksen ajan tuli räntää tuon tuostakin ja loppumatkan oli pirullisen puuskittainen sivutuuli. Peltoaukeamilla oli kova kampeaminen, jotta pysyi tiellä. Kaikki tämä oli kokoontumisen arvoista. Oli hauska tavata maxisteja ja nähdä, mitä kätkeytyykään nimimerkin taakse. Jarmolle iso kiitos järjestelyistä!

Nyt vain sopiva nimi clubille, niin poika saa ruveta tekemään kotisivuja. Niin, ja kuvia kaipailen myös sähköpostiini.

Voipi olla, että jään kesäkuun ensimmäisellä viikolla vielä lauantaiksi Helsinkiin ja osallistun skootteripäiville. Edellyttäen tietenkin, että ilmat ovat tätä päiväistä paremmat, jolloin ajan Nexuksella stadiin. Tapaamisiin!
Kiitos kiittämisestä! Oli ilo saada olla "järjestysmies" ensimmäiselle maxiskootterikokoontumiselle.

Kotopuolessa paistaa muuten aurinko pilvettömältä taivaalta!
tounge.gif

Pistäkääs sitten jonkunlaista yhteenvetoa tänne että me, jotka emme paikalle päässeet, pysymme kuitenkin kärryillä.

Peurungassa miettimässä ja visioimassa tulevaa kaikkiaan yksitoista henkeä. Webbisivut ja kerhonimi työn alle sekä seuraava tapaaminen Helsingissä 7.6 2008 Skootteripäivän merkeissä.Tässä vaiheessa oman yhdistyksen perustamisen tarpeettomuudesta oltiin liikuttavan yksimielisiä ja jatketaankin nk. kerhopohjalta. Sää ei nyt ihan suosinut osallistujia eteenkään sunnuntaina. Saimme näet herätä valkean lumipeitteen peittävään keskisuomaaliseen talvimaisemaan.

Näin saunassa lämmittelyn jälkeen: Ehkä olis kuitenkin kannattanut lähteä.

Mulla tuli trippiin viikonlopusta 762,8 km, vaikka Jämsän kaffetauolla sanoinkin, että vois sitä muitakin harrastuksia olla, niin onhan tämäkin aika "cool".

Onpa mukavaa olla maxisti, nyt toki vasta 5:ttä päivää ja kuitenkin olen kokenut jo kunnon tuulet ja tuiskut vesisateineen, sekä reippaan raekuuron ja nyt Laukaassa vielä lumisateenkin. Mitähän tästä vielä tulee, kun ikää tulee lisää ja kilometrejä mittariin?

Heti Peurungalta kotiin päästyäni ja emännän vietyäni sulamaan, itse oli pakko lähteä samantien vielä pienelle 30 km "kunniakierrokselle" sekä tankkaamaan. Ihan crazyä, mutta mukavaa!

Tänään viedään sitten mopotin 1000 km määräaikaishuoltoon ja sen jälkeen päästään katsomaan mikä tuo suska on käskytettäessä.
Onneksi ennakoin ajoissa ja tilasin huollon jo täksi päiväksi, näköjään noita kilometrejä vaan tulee...

Hei, terkut vielä kerran kaikille säätäpelkäämättömille kokoontujille, mukavaa oli tutustua teihin maxihemmoihin ja mimmeihin, tästä tulee vielä nastaa!

sanoi:
Heti Peurungalta kotiin päästyäni ja emännän vietyäni sulamaan, itse oli pakko lähteä samantien vielä pienelle 30 km "kunniakierrokselle" sekä tankkaamaan.

Mitä ihmettä? Tosimotoristi, indeed.

Minä olin hengessä mukana täällä lähellä Kuopiossa. Viikonloppu meni töissä, niinkuin aina. Teitähän oli hyvän kokoinen joukko koolla. Mainiota.

Olipa mukava ja hyvähenkinen viikonloppu Peurungassa, kiitos oikea-asenteisten maxistien. Huumori ei loppunut missään vaiheessa, koetuksella tosin oli sunnuntaiaamuna, kun lumen alta pyöriä esiin kaivettiin. Luulin jo tietäväni, mitä kaikkea pitää pyörämatkalle mukaan ottaa, mutta lumiharja ei koskaan ollut mieleen tullut. Kotimatkakin sujui mukavasti raikkaan kirpeässä säässä (+3-5 C), sopivasti "jätskitaukoja" pitäen.

Viime vuoden Hesan skootteritapahtumasta paraateineen olen kuullut vain hyvää, joten mahd. moni maxilla ajava mukaan tapahtumaan, myöskin te, jotka ette Peurunkaan päässeet. Kuulette mukana olleilta vielä parhaat jutut suht. tuoreeltaan. Näkemisiin Hesassa 7.6.

On tuo Helsinki mokoma niin syrjässä.

Pitänee järjestää kesemmällä joku viikonloppuretki vaikka Kalajoelle, niin tulee sitten täältäkin (Oulusta) lähdettyä matkaan.

Tahtoo ongelmaksi näissä "valtakunnallisissa" tapahtumissa (muissakin kuin 2-pyöräisiin liittyvissä) muodostua aina se, että matkaan menee 2 päivää sivu - ei viikonloppuna kerkiä. Mutta jospa tuossa kesällä pääsisi tekemään taas sellaisen 1-2 viikkoa pitkän retken, niin voisi käydä sitten ihan itsekseen lajitovereita tapaamassa, jos reitille sattuu.

Tänne palstallehan voisi itse kukin laittaa noita kesäajan retkireittisuunnitelmiaan, jos haluaa samoilla tulilla nähdä muita asianharrastajia.

Kyllä oli mukava reissu Peurunkaan ja hienoja ihmisiä kokoontui yhteen. Erityiskiitokset aktiiveille kokouksen käynnistäjille ja järjestäjille Herranjalle sekä Trinitylle.

Oma järjestysmies piti tilanteen hyvin hallinnassa. Vapaamuotoisen kokouksen, saunan, ruokailun sekä virvokkeiden  
033102beer_1_prv.gif
jälkeen iltaa jatkettiin joko lätkää katsellessa, parketilla tai kuka mitenkin  
inlove.gif
...

Kaikki maxistit vain mukaan tapahtumiin ja tapamaan hengen heimolaisia. Kokoontumiset ovat hienoja ja kokoontumisajot ovat kokemuksina ja elämyksinä mukavia. Seuraava maxistikokoontuminen onkin kesäkuun alussa skootteritapahtumassa Helsingissä, joten pysykäähän linjoilla

Helsingissä toivottavasti olen mukana ja tapaan lajitovereita. Reunaehtoina sää ja erityisesti fasiliteetit-etäisyys sinänsä on sopiva. Kyseessä ei ole tahdon asia, vaan karu tilanne, jonka kanssa on elettävä.
Pyöräni on Suomen ensimmäinen lajissaan, joten suurella yleisöllä olisi ihmettelemistä.
Jos jotakuta kiinnostaa k.o viikonloppuna pyrähdys Keski-Uusimaan kulttuurimaisemissa, niin mielelläni vedän pikku kierroksen.Tämäkin e.m varauksin.

Aika hassulta tämäkin piiri tuntuu -
etenkin kun täällä etelässä ei vastaan ole omilla ajeluilla ainoatakaan maxia tullut.Asianosaiset sekä ketjuissa että etenkin orgboxeissaan - en ihan teitä ymmärrä. Nautiskelen kuitenkin itsekseni tästä uudesta harrastuksessa minkä kykenen.
Pystyn ajelemaan vain pienen pätkän kerrallaan, viinanjuonti ei onnistu, matkaduuni,perhe ja joku muu rajoittavat elämää ja ajeluita.
Se Suomen toistaiseksi hienoin ja kaunein XCiting 500 Leo Vince sliparilla on mun.Moikkaan iloisesti jokaista kaksipyöräistä vastaantulijaa.Tämän viestin ihmettelijöille suon hämmästelyn ilon, nauttikaa elämästänne.

Edit: Ignore on tähänkin mainio koodi,ymmärrän.

Back