• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kolari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UNTS85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

UNTS85

New member
Noniin, tänään sitten tapahtui mun ensinmäinen kolari. Joku herra päätti pakulla pakittaa liikennevaloissa mun syliin. Prätkä kumoon, etu-lokari säpäleiksi, vanteeseen naarmut, stonga vinoon, vas.jalkatappi vääntyi, vas,moottorin poskeen naarmut ja ajovalo umpioon/ympäröivään katteeseen nirhaumat. Toivottavasti etupumput eivät vääntyneet.

Kysymys kuulukin, että tod.näköisesti pyörä tulee olemaan ainakin 3vkoa pajalla, niin korvaako vastapuolen vakuutus menetetyt ajopäivät, kun itselläni on tuo keskeyttämisvakuutus?

Hyvä homma. Saa edes jotain lohtua tähän ketutukseen..Miten on mahdollista että stonga vääntyi vaikka se ei osunut lainkaan maahan?
nixweiss.gif

tuskin mikään on varsinaisesti vääntynyt, kolmiosta vaan antanut periksi hieman.

aina, jos mahdollista kannattaa pysähtyä niin että sivupeilistä on näkyvissä (ei kettuilua vaan yleinen kommentti).

tsemppiä, kautta vielä riittää.

Noniin, tänään sitten tapahtui mun ensinmäinen kolari. Joku herra päätti pakulla pakittaa liikennevaloissa mun syliin. Prätkä kumoon, etu-lokari säpäleiksi, vanteeseen naarmut, stonga vinoon, vas.jalkatappi vääntyi, vas,moottorin poskeen naarmut ja ajovalo umpioon/ympäröivään katteeseen nirhaumat. Toivottavasti etupumput eivät vääntyneet.

Kysymys kuulukin, että tod.näköisesti pyörä tulee olemaan ainakin 3vkoa pajalla, niin korvaako vastapuolen vakuutus menetetyt ajopäivät, kun itselläni on tuo keskeyttämisvakuutus?
siis häh
crazy.gif
??  pakittaa liikennevaloissa
crazy.gif
??

siis mitä v....ttuu
crazy.gif
??

mikäs oli "meriselitys" tuohon
crazy.gif
confused_orig.gif

siis häh
crazy.gif
??  pakittaa liikennevaloissa
crazy.gif
??

siis mitä v....ttuu
crazy.gif
??

mikäs oli "meriselitys" tuohon
crazy.gif
confused_orig.gif
Tais olla kuskilla jotain patoutumia mua kohtaan. heh..No ei vaiskaan..Kyseinen henkilö oli valinnut väärän kaistan valoissa ja aikomus oli vaihtaa kaistaa.

"Oikealla" ryhmittymisellä olisin varmasti välttänytkin kolarin. Vaikka olihan tuossa pakussa takalasi ja suorayhteys hyttiin.

Jep,

Mulle on käynyt vastaavanlainen juttu Irlannissa kun ajelin pikkutiellä bussin perässä - bussi pysähtyi yllättäen ja ryhtyi pakittamaan... syy pakittamiseen oli vastaantuleva erikoiskuljetus ja väistäminen edellytti pakittamista... no mulla ei ollu pakkia ja painoa 2 päällä niin paljon, ettei alta olisi kerennyt pois - ainoaksi keinoksi jäi viime tipassa "heittäytyminen" sivuun. No kuski oli tietysti pahoillaan ja ihmeissään ja mustelmien lisäksi selvittiin sillä, että bussifirman vakuutusyhtiö osti muutamalla tonnilla uutta muovia ja vaimentajan mopoon. Tuon jälkeen olen muistanut taas olla pysähtymättä vastaaviin katvepaikkoihin...  No toi pakulla pakittaminen
mainituin seurauksian on kyllä jokseenkin absurdia liikennöintiä... tulis mieleen, että ei ollu ton kuskin eka tai vika kokkare  
sad_orig.gif

Meillä on myöskin yksi mopo mennyt lunnaiksi pakittavan pakun avittamana. Eli tosiaankin aina pakuun perään kannattaa pysäyttää niin että mopo nakyy kuskille.

Varsinkin mäkilähdöissä kannattaa valoissa jättää edellä olevaan autoon tilaa reippaasti. Huonommat kuskit valuttavat autoa aina alaspäin (taakse) lähdössä (itseäsi kohti), ennenkuin pääsevät edes liikkeelle eteen päin.

Muutenkin olen jättänyt valoissa todella usein tasaisellakin tiellä välimatkaa reilusti edellä olevaan autoon. Saa tulla antamaan palautetta, jos jotain kuskia se ketuttaa.

Oman pyörän päälle on pakitettu kahdesti. En ollut kummassakaan tapauksessa pyörän päällä, joten edes väistäminen ei onnistunut.
Pitäisi alkaa laputtamaan lähiseudun autoja aina jos pyörän jättää parkkiin:
Arvoisa autoilija(tar). Huomaathan, että moottoripyöräni on pysäköity noin xx metrin päähän suuntaan xx autostanne katsottuna. Alue on merkitty myös lippusiimoilla. Mikäli teillä on vaikeuksia ajoneuvon sijainnin paikantamisessa soittakaa tarvittaessa numeroon xxx-yyyyyy. Jos päätätte yrittää liikkeellelähtöä ilman avustusta, olkaa ystävällinen ja älkää peruuttako ajoneuvon päälle suorituksen aikana.

Itselle moinen tapahtuma on osunut kohdalle onneksi vain kerran. Onneks olin liikkeellä autolla, eikä minun takana ollut vielä muita, niin kerkes tekemään pika-peruutuksen.

Pysähdyin nimittäin liikennevaloihin paikallisen bussin taakse, noin autonmitan jätin väliä. Siinä valojen vaihtumista odotellessa välähti bussiin pakkivalot. Ite just kerkesin tuupata kanssa pakin päälle, vilkasta peiliin ja pakittaa ehkä 10m ennenkuin bussi peruutti.

Poikittaisella suojatielläkään ei näkynyt liikkujia, joten minulle jäi täysin mysteeriksi bussin temppu.

Jälkeenpäin tuli päiviteltyä, että olipa onni ettei bussin takana ootellut mp taikka skootterityttö tms. Ois tullu rumia otsikoita lehteen.

Eipä onneksi ole moista tapahtunut pyörällä, autolla kyllä
crazy.gif
.

Itse pysyttelisin, varsinkin isompien autojen sivupeilissä näkyvissä.

Tuskin kukaan tollasta tahallaan tekee, impulsiiviset ihmiset tietty erikseen >>>> pakki päälle ja vauhdilla taakse, ainii, OHO oliko siellä takana joku, ku ei tullu vilkastuu mihinkään peiliin saati sitte taakse, ja tää puhelukin oli "tämmönen".

Laina Vitolla taas muutaman viikon ajeltuani sain havaita kuinka sivupeileistä katsottuna sinne taakse hukkuu pieni henkilöauto, moottoripyörästä puhumattakaan. Kyseisessä Vitossa on myös takaikkuna, mutta koska lasit ovat tummennettuja, myös hytin ja takaosan välinen ikkuna, ei peruutuspeilistä käytännössä näe taakse mitään.

Laina Vitolla taas muutaman viikon ajeltuani sain havaita kuinka sivupeileistä katsottuna sinne taakse hukkuu pieni henkilöauto, moottoripyörästä puhumattakaan. Kyseisessä Vitossa on myös takaikkuna, mutta koska lasit ovat tummennettuja, myös hytin ja takaosan välinen ikkuna, ei peruutuspeilistä käytännössä näe taakse mitään.
Jep, ajan kanssa välillä sellasta mistä ei näe taakse muista kuin sivupeileistä.
Yleensä kyllä tiedän muutenkin mitä kulkupelejä takana kulkee, tulee sen verran seurattua peilejä. Enkä pakittele risteyksissä tms. käyn sitte kääntymässä muualla.

Mutta itse kun pyörällä liikkeellä, pysyn "kuskin sivupeilissä".

Nonni. Ennen riitti kun varoi vastaantulijoita, sivuilta ajajia ja kaistanvaihtajia. Nyt ne perkeleet lyö R:än pääle ja tulee syliin  
crazy.gif
Mitä seuraavaksi? Joku saatana corolla kattopaikoituksesta suoraan kupoliin? Ei kohta enää liiku kallo riittävän moneen suuntaan  
nixweiss.gif

Nonni. Ennen riitti kun varoi vastaantulijoita, sivuilta ajajia ja kaistanvaihtajia. Nyt ne perkeleet lyö R:än pääle ja tulee syliin  
crazy.gif
Mitä seuraavaksi? Joku saatana corolla kattopaikoituksesta suoraan kupoliin? Ei kohta enää liiku kallo riittävän moneen suuntaan  
nixweiss.gif
Kaikkia pitää varoa, ylöspäinkin kun katsoo kans, onnistuu välttämään putoavat meteorit ja helikopterit  
wink.gif

RepsLOL
wink.gif

...nojuu, tarkkanahan pitää olla  
smile_org.gif

Kävin tänään kyselemässä pyörän "kuulumisia" huollosta, korjaus arvio oli 2550€. 2000€ osat ja 550€ työstä. Pitää vielä odottaa tarkastajan hyväksyntää.

Onko kenelläkään suositella hyvää pajaa/kaveria pk-seudulta, joka kiillottaisi prätkän etuvanteen? ("huuli" osuuden)

Onko sulla jo tietoa minkä verran saat / päivä tuota keskeytymis turvaa?

Joskus autosta kun sain se oli 350mk/päivä. Kun auto oli kuudauden poissa pelistä niin sain kyllä ihan mukavat rahat siitä jotka pysty sitten törsäämään hyvällä omatunnolla.

Tietty pyörällä toi on sikäli ikävämpää kun ajokausi on muutenkin lyhyt.

Back