Kuka nyt haluaisi vastuuta kantaa ja syyllisyyden tunnustaa, jos on mahdollisuus lähteä karkuun.
Olin kauan aikaa sitten kaverin Ladan etupenkillä. Kaljakassi oli etujalkatilassa ja minä kumartelin sieltä kaljaa itselleni.
Juuri, kun olin saamaisillani olutpullon käteen, niin paukahti.
En panikoinut, vaan otin sen olutpullon ja vasta sen jälkeen nostin pään ylös sieltä jalkatilasta.
Samaan aikaan oli mies rynnännyt huutamaan kuljettajalle päälle ajamisesta, mutta kun kuljettaja näki minut nostavan päätä sieltä jalkatilasta, niin ensimmäinen kommentti oli "kyllä minä korvaan"
Homma meni niin, että oltiin kaverin kanssa Lada 2105 paikallisen Prisman parkkipaikalla. Lada oli parkkiruudussa vaihde ja käsijarru päällä, moottori ei ollut käynnissä. Odoteltiin siinä kolmatta kaveria.
Ladan edessä ollut auto peruutti yht'äkkiä Ladan keulaan. Sen piti lähteä eteenpäin, mutta kerrankos sitä vaihteissa sekoaa, varsinkin, kun näytti siltä, että auto oli peruutettu parkkiruutuun. Sen takia se varmaan lähti taakse päin.
Kaverin ensikommentti johtui varmana siitä, että se luuli, että Ladassa on vain kuljettaja kyydissä ja sopivasti hyökkäävällä asenteella saadaan Ladakuski häkeltymään.
Sen jälkeen noustiin molemmat autosta ja "piiritettiin" törmääjä meidän ja Ladan väliin. Siinä sitten juteltiin ja se kuuluisa kolmas mieskin tuli paikalle kyselemään, että mitäs täällä tapahtuu.
Törmääjä oli vähän peloissaan ja hyvin yhteistyökykyinen. Rahat pois ja etiäpäin. Törmääjälle jäi mieleenpainuva opetus siitä, että ei kannata hölmöillä ja siitä syyttä toista osapuolta.
Kerrankin näin perin.