• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kolina cbr 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Huomaa hyvin tyhjäkäynnillä. tarkasti kun,kuuntelee,niin kuuluu pientä kolinaa. nokkaketju kyllä rallattaa kylmänä,mutta aiheutuuko tuo pienoinen kolina siitä? vai mistä muusta se voisi johtua?

Olisiko kytkin, jatkuuko ääni samana kun painat kytkimen pohjaan?? Ainakin mun kaikki pyörät ovat "kolistaneet" tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä, eli ihan normaali saundi .
wink.gif

Mulla cebari kolisee myös kytkin ylhäällä ---> katoaa kun vetää kytkimen pohjaan. Taitaa olla cebareille tyypillistä.

On ihan normaalia toi kolina kytkin ylhäällä. Vaihdelaatikko vaan pitää ääntä pyöriessään. Mun pyörä tosin ei ole CBR mut Honda kumminkin.

en kyllä huomannut,että ääni olisi hävinnyt kytkin pohjassa. tarvii tutkia lisää

Minun CBRrästä kuuluu samanlainen rahina vapaalla kytkin ylhäällä ja kytkin pohjassa ei mitään
Olen koittanut kuunnella ajaessa mutta muu melu peittää sen.

Itellä o kans cebarissa sama vika että kytkin ylhäällä vapaalla kuuluu rutinaa... huomasin myös tossa yks päivä ku ajaa niin sanotusti varpaillaan (eli varpaat on tapeilla) huomaa pientä mutta selvästi tuntuvaa nykimistä/tärinää, tuntus että jostai takahaarukasta säteilis se jalkatappeihin mut varmuudella en voi mitään sanoa, muut tämmöstä huomannu?

Omassa hondassa on kipuja ton nokkaketjun suhteen. Koneeseen on vaihdettu ensimmäinen liuku ja kiristin ei tuottanut toivottua tulosta. Kun kone on kylmä ei rallastusta kuulu mutta kun lämmöt on normaalilla tasolla rupeaa rallatus kuulumaan. Öljynä olen kokeillut 5w-50 motul ja 15w-50 motul. bikewordista kertoilivat laittavansa 20w-50 öljyt sisään vanhoihin moottoreihin, ajattelin kokeilla viikonloppuna kyseistä viskositeettiä. Jalkatapit tuntuu tärisevän mullakin mutta kai se johtuu kovista rengaspaineista tai liian jäykästä takaiskarista. Minkäs merkkisiä öljyjä olette käyttänyt itselläni on ollut motulia,castrollia,valvolinea. Noista öljyistä castrol on ollut paras.  >toni20 minkäs hintainen se ketjun vaihto oli kun kysyit motoxista? Itse kyselin bikewordista vantaalta 300e ja pari tuntia kuulemma menee.

Motoxin äijä lupaili hinnaksi 300-350e, kun vaihdetaan ketjun kiristin + laahustimet. kunkin hinta n. 80e. eli osien hinnaksi tulisi n. 200-250e ja työ n. 100e.

Jos samaan syssyyn vaihdetaan myös koko ketju,niin hinta kipuaa 500 euron tietämiin. ketjun hinta varmaan joku alle 100e. ja tunti/pari töitä lisää..

eli jos bikeworldis oli pelkkä ketjun vaihto 300 euroo. ja motoxin 500e sisältäen kiristimen ja laahustimet,niin aika samoihin hintoihin menee..

pistäkääs vähän hintavertailuu pystyy, mitä muissa paikoissa on maksanu?

ja >hondacbr kerro auttoiko jäykemmät öljyt mitään?

kallista on,mutta rahalla siitä selviää..
biggrin.gif

Back