• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Koneremontti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peksu64
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

peksu64

New member
Tervehdys kaikille, olen tekemässä vanhaan VT-800 shadoviin vm-88, konermonttia eli tarkoitus olisi vaihtaa männänrenkaat ja venttiilinvarren kumit sekä tutkailla muidenkin osien kuntoa samalla. Kone käy nätisti eikä muutakaan vikaa ole, mutta öljyä kului viime kesänä 2,5 l / 5600 km. Korjausopasta olen lueskellut moneen kertaan, mutta pari kysymystä silti on: koneessa on hydrauliset venttiilinnostajat jos irroitan ylimmän kannen ja kasausvaiheessa laitan takaisin niin tarviiko apuakseleita säätää (eli akseli johon hydraulinen nostaja menee).
Kun tämä ylin kansi laitetaan vatsinaiseen kanteen kiinni, mitä tiivistysmassaa tai silikonia tulisi käyttää ( metallit vastakkain ). Kaikki remonttia tehneet voivat antaa muitakin vinkkejä Terv Pekka

Jos käy hyvin eikä mitään vikaa, niin enpä lähtisi tommosen öljynkulutuksen takia yläkertaa aukomaan (mun mielestä kulutus aika lähellä "normaalia").

juu..jos ei muuta vikaa ole ni ajoa vain..ei tuo nyt paha vielä ole..no ehkä venttiilivarren kumet vois vaihtaa..rengastuksella pelkällä hoonauksella voi käydä niinkin höpösti et kulutus nousee..

Jos käy hyvin eikä mitään vikaa, niin enpä lähtisi tommosen öljynkulutuksen takia yläkertaa aukomaan (mun mielestä kulutus aika lähellä "normaalia").
Tuosta tuli mieleen "vanhan koneasentajan" ohje, älä koske koneeseen, jos se liikkuu.  
biggrin.gif

Back