• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Konnevedellä rysähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SeniliX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

SeniliX

New member
Uutinen Iltalehdestä:

sanoi:
Moottoripyöräilijä loukkaantui vakavasti Konnevedellä
18.6.2007 14:15
33-vuotias moottoripyöräilijä loukkaantui vakavasti sunnuntaina illansuussa Konnevedellä.

Miehen ohjaama moottoripyörä suistui tieltä ja törmäsi kallion seinämään. Kyydissä oli äänekoskelaismiehen 30-vuotias vaimo, joka loukkaantui lievemmin.

Onnettomuus tapahtui Leskelänkyläntien liittymässä. Pariskunta oli ajamassa 69-tietä Kuopiosta länteen. Moottoripyörä tuhoutui täysin.

STT

ja linkki: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706186250729_uu.shtml

Ei taas näitä...
omg.gif

Pitäiskö meidän kokeneiden kuljettajien ruveta pitään kursseja uusmotoristeille joka kylässä ja maksuttomasti. Itse olen oikonut omia kavereita kahvitauoilla ja ajometrejä on kertynyt vuodesta 71.Tätä hommaa vois tehdä ihan siinä sivussa?Mitä mieltä
idea3.gif

Sama neuvo kuin kaikille: opetelkaa ajamaan lujaa niin osaatte ajaa hiljaa (joskin voitte pitkästyä)..
Ja se lujaa-ajo kannattaa harjoitella hiukan sivummalta siitä taajaman pääkadulta, mieluiten radalla. Joka tapauksessa jokaiselle, kukkahatullekin, sattuu tilanne johon tulee syystä tai toisesta liian suurella tilannenopeudella ja silloin olisi hyvä osata reagoida.

Pitäiskö meidän kokeneiden kuljettajien ruveta pitään kursseja uusmotoristeille joka kylässä ja maksuttomasti. Itse olen oikonut omia kavereita kahvitauoilla ja ajometrejä on kertynyt vuodesta 71.Tätä hommaa vois tehdä ihan siinä sivussa?Mitä mieltä
idea3.gif
Aina neuvot ovat paikallaan. Itsekin duunikavereiden kanssa aina välillä keskustelen näistä ajohommista. Oli yhdellä kaverilla aina tapana ajaa ihan ns. tappituntumalla edellä menevän perässä, oli se sitten auto tai mp. Ensin veti pikkasen hernettä nenään että mitä sä siinä neuvot. Selitin asiaa vähän lisää turvavälistä, niin jo alkoi tajuun ja muutti ajotapaansa. Kaikki ei vaan neuvoja ota vastaan ja ottavat sen ennemminkin v**tuiluna, valitettavasti. En mäkään aina ole todellakaan oikeassa, mutta kun jutellaan asioista niin kyllä se siitä.

idea3.gif
biggrin.gif
Toi oli paha,vanha pieru tutisemassa ja opettamassa,not
biggrin.gif
Eikö ois jo paras laittaa pillit pussiin,taidat itte aiheuttaa niitä vaaratilanteita
veryangry.gif

Sama neuvo kuin kaikille: opetelkaa ajamaan lujaa niin osaatte ajaa hiljaa (joskin voitte pitkästyä)..
Ja se lujaa-ajo kannattaa harjoitella hiukan sivummalta siitä taajaman pääkadulta, mieluiten radalla. Joka tapauksessa jokaiselle, kukkahatullekin, sattuu tilanne johon tulee syystä tai toisesta liian suurella tilannenopeudella ja silloin olisi hyvä osata reagoida.
Komppaan tätä siinä mielessä että lujaa oppii ajamaan vaan harjoittelemalla sitä. Siinä ei auta 35 v. kokemus ja 400.000 km jos eri ole ikinä ajanut lujaa. Tietysti voi olla ajamatta lujaa tai yleensäkin ajaa taitojensa mukaan. Vaarallinen homma on juuri se että provosoidutaan tai jostain muusta syystä räppäillään kova vauhti päälle ja sitten ei taidot riitä tai muuten asioita alkaa tapahtuma liian nopeeseen tahtiin.
sport05.gif

Tutiseva vanhapieru ajaa kostavalla muovi luodilla päivittäin ja paljon. Tarkoitus oli herättää ja näin myös kävi. Pari viikkoa näin hemmon kääntävän uutta hd:tä stongasta;käänny hd käänny, eikä ainuttakaan kanttauskulmaa.Jossain päin se kostautuu.Meidän kylässä olen itse aloittanut aktiivisen hiotaan ajamista ajattelun. Voi olla että tulee nenä kipeäksi, mutta jos sillä pelastaa ihmishengen niin so what.Pahimmat uhat tulee takaa
033102ass_1_prv.gif

Back