• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kortti lähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No joo, aikana se ei ole pitkä tietenkää mutta tarvin korttia töissä.
Ja siitähän sulla tietysti oli toimitettuna työnantajan kirjallinen dokumentti ennen oikeudenkäyntiä? Olihan? Eivätkä mitenkään ajokiellon pituutta jakaessaan ottaneet huomioon?
omg.gif
Siis en sillon vielä tarvinnut sitä töissä, mutta nyt mun työt muuttu ja nyt sitä tarvis. Mutta silloinkin epätoivoissani pyysin todistuksen että tarviin autoa/prätkää työmatkoille. Mutta eivät sitten ilmeisesti ottaneet moista huomioon.

Pää pystyyn, mekanik, lokakuussa mopoillaan vielä Spectralle kahville hyvinkin taajaan.
062802moto_prv.gif

Ajo-oikeudetta ajosta saa 20 päiväsakkoa ja vuoden lykkyä ajokortti hommiin. kovaa ajoa !
Eikös toi lykkäys oo vaan sillon kun ei oo edes saanut ajokorttia vielä?
kyllä.
mä en saanu kun jonkun verran ajokieltoo lisää kun kiinni jäin kortitta ajosta, toisenkin kerran. kielto jatkuu ens vuoteen..
062802jumpie_prv.gif

ps. Tuli outo tunne kun ratsian yhteydessä kysyttiin korttia. 50m oli määränpäähän ja vielä kerkesivät, kele..
smile_org.gif

e.hymiö

Oiskohan syytä ajatella ennen töppäilyä.Omaa hölmöyttä tosiaan niinku sanoit.Mihin niin kiire voi olla että täytyy ajaa noin paljon yli?Ettei vaan olis taas sitä näyttämistä mistä me muut maksetaan korotettuina vakuutusmaksuina ja maineen huononemisena.31 vuotta olen mopoillu eikä yhtään sakkoa tullu."Viisautta ei voi oppia elämättä elämää".
033102ass_1_prv.gif
Juu.. Pelkkää näyttämistähän se todellakin oli.
033102ass_1_prv.gif
Kai sitä olis vielä pitäny vetää hytti pystyssä autojen välissä pujotellen... Se vasta oliskin ollut näyttävää.
idea3.gif

Järjestys muistaakseni seuraava:
ylinopeutta
1-20 kmh rikesakko.
20-> päiväsakko.
30-50kmh yli. päiväsakkoa, Harkitessaan poliisi voi ottaa kortin pois. Silloin luonnollisesti rosikseen. Olosuhteet vaikuttavat.
Ei taida ainakaan aina mennä noin. Onko täällä Orgissa poliiseja, jotka vois kertoa miten nämä oikein menee?

Mä ajoin -02 vantaalla 50:n kympin alueella 98:aa enkä hölmö huomannut takana poliiseja. Kortti lähti heti, mutta eipä menty oikeuteen vaan seuraavalla viikolla joku komisarjus kuulusteli. Oli mukava kaveri, kysyi onko muita sakkoja ja mä kerroin että ed. kesänä ajoin mopolla 98:aa 80:n aluella. Enkä siitä selvinnyt rikesakolla. No se komisarjus ajeli itsekkin mopolla kesät ja kotilolla talvet ja suorastaan tyrkytti mulle, että sähän tarvitset työsi puolesta autoa. Johon mä jotta tärkee on. Ajokieltoa 3 viikkoa, tosin sakkoa 1400e. Ja koska kesältä tuli 400e niin olen yrittänyt pysyä rikesakkorajoissa.

Tosin jos multa kysyttäis niin mopolla sais ajaa vähän lujempaa kuin autolla eikä ohitustilanteita laskettas ollenkaan mukaan, nopea ohitus on paras ohitus. No, ei multa kysytä.

Oiskohan syytä ajatella ennen töppäilyä.Omaa hölmöyttä tosiaan niinku sanoit.Mihin niin kiire voi olla että täytyy ajaa noin paljon yli?Ettei vaan olis taas sitä näyttämistä mistä me muut maksetaan korotettuina vakuutusmaksuina ja maineen huononemisena.31 vuotta olen mopoillu eikä yhtään sakkoa tullu."Viisautta ei voi oppia elämättä elämää".
033102ass_1_prv.gif
Royal with cheese! Yeah! Tän toivoisi olevan trolli...

Ajo-oikeudetta ajosta saa 20 päiväsakkoa ja vuoden lykkyä ajokortti hommiin. kovaa ajoa !
kyllä.
mä en saanu kun jonkun verran ajokieltoo lisää kun kiinni jäin kortitta ajosta, toisenkin kerran. kielto jatkuu ens vuoteen..
062802jumpie_prv.gif

ps. Tuli outo tunne kun ratsian yhteydessä kysyttiin korttia. 50m oli määränpäähän ja vielä kerkesivät, kele..
smile_org.gif

e.hymiö
Aika kohtalaisen tyhmää ajaa, jos ei ole ajo-oikeutta. No, meitä on moneen junaan... valitettavasti.

thumbs-up.gif
vaan sullekin...

033102ass_1_prv.gif
Joo. Vitun Mekanik, sun takia mun maine huononi ja kylällä alettiin heti puhua selän takana paskaa ja naapurit vittuilee päin naamaa. Pillua sain aiemmin aina silloin tällöin, mutta enää ei irtoa millään kun maine meni, niveaa menee niin maan saatanasti. Tai siis menis, mutta kun kauppias ei suostu myymään sitä mulle huonon maineeni takia, oon joutunut käyttämään jäteöljyä. Pakko vissiin myydä pyörä pois ja ostaa farmarivolvo tilalle, ihan vaan maineen takia.

Kaippa se olis niin että jos joka kerta kun joku saa sakot yms. ja mopoilijoiden "maine" laskis samalla, niin oltais jo rankasti pakkasen puolella.  
biggrin.gif
tounge.gif

Niin ja jos saisin euron joka kerta kun luen ton "vakuutusmaksut nousee ja mainee menee" fraasin jostain viestistä niin olisin varmasti jo jonkunsortin euronääri.

033102ass_1_prv.gif
Joo. Vitun Mekanik, sun takia mun maine huononi ja kylällä alettiin heti puhua selän takana paskaa ja naapurit vittuilee päin naamaa. Pillua sain aiemmin aina silloin tällöin, mutta enää ei irtoa millään kun maine meni, niveaa menee niin maan saatanasti. Tai siis menis, mutta kun kauppias ei suostu myymään sitä mulle huonon maineeni takia, oon joutunut käyttämään jäteöljyä. Pakko vissiin myydä pyörä pois ja ostaa farmarivolvo tilalle, ihan vaan maineen takia.
tounge.gif

Vittu jee jee!  Tuomio tuli...

40 päiväsakkoo á 6e kappale ja ajokieltoo 30.9 saakka!!  
mad.gif
Vastahan mä oon ollu reilu 1 1/2 kuukautta ajokiellossa.

Aika helevetin järjetön tuomio mun mielestä.  
033102ass_1_prv.gif
koko oikeuslaitokselle!!!
Yli 50 % ja yli 50 km/h ylitystä niin ei tuosta varmaan pään silittelyllä selviä kuten nyt oikeudessakin totesivat. Motoristien maineesta viis, mua ei juurikaan kiinnosta mitä muut mun ajelusta ajattelee, mutta mitä enempi näitä tulee niin sen tylymmin tuolla oikeudessa varmaan kohtelevat (laintulkinnat kovenee ja laki mahdollisesti muuttuu), tässäkin tuomiossa saattoi jo tämä nykyinen "hurjastelijajahti" näkyä. Kukin vetää sen mukaan mitä kukkaro kestää, kuinka hyväksi tuurinsa olettaa ja kuinka kovin korttia tarvitsee. Itse ajelen maantiellä perinteistä rajotus + alle 20 km/h "rikesakkovauhtia" sillä oletuksella että tuosta voi huonolla tuurilla aika ajoin (heikosti ryypätyn baari-illan hintainen) sakko tulla, mutta tuskin kortista joutuu luopumaan.

Mun mielestä noi "tartten korttia duunissa" ruikutukset on ihan turhia, toi ois pikemmin hyvä pitää mielessä silloin kuin vauhtinsa valitsee. Ammattikuskeilla tuntuu monesti vallitsevan "ajokiellosta selviää selittämällä" asenne "ajokortti tuo leivän ja siitä kannattaa pitää kiinni" asenteen sijaan. Tosin tässä sossutätiruikuttajien "vaikee lapsuus selittää kaiken" yhteiskunnassa vois varmaan tosin perustella ylinopeutta sillä että oli niin ruosteinen/hidas kolmipyörä pienenä tai että äiti kielsi juoksemasta sisällä  
idea3.gif

Käsivällisyyttä kortinodotukselle.

033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif

Päivän paras!!
bowdown.gif

kyllä.
062802jumpie_prv.gif

smile_org.gif

e.hymiö
Aika kohtalaisen tyhmää ajaa, jos ei ole ajo-oikeutta. No, meitä on moneen junaan... valitettavasti.

thumbs-up.gif
vaan sullekin...
jep jep. valitettavasti on olemassa typerämpiä ihmisiä kun sinä. valitettavasti.  
thumbs-up.gif

ps. miten se vaikuttaa keneenkään jos mä ajaisin ilman korttia, paitsi omaan lompakkoon. Autokoulun olen käyny vaikka en sitä pystykkään todistamaan kun ei ole korttia väli-aikaiseti. Eri juttu jos en olis auto-koulua käynyt. Kohtalaisen tymää kommentoida asiasta
wink.gif

Kortitta ajosi vaikuttaa kohtalaisen paljon muiden motoristien touhuihin, sillä hilaat rangaistuksia ylöspäin ja virtsaat muiden motoristien muroihin.

Saat minun puolestani olla vastuuntunnoton tilastojen kaunistus.
033102bebe_1_prv.gif

Ei sitä kortilla ajella..

Ajotaito ei siitä katoa mihinkään, jos poijjaat ottavat kortin vähäks aikaa hyllylle. Ei muuten kirpaise omaatuntoa yhtään ajella ilman korttia. En näe sitä minkäänlaisena oikeana rikoksena, en aiheuta siinä yhtään enempää vaaraa kuin ajellessani kortti taskussa.. Päinvastoin, ajan silloin mahdollisimman iisisti etten herätä turhaan huomiota.

Oikeet rikokset on sitten ihan eri asia...

Back