• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kortti lähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiljuva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eilen viimex 260 60 alueella ja vielä ilman korttia reilu viikko niin saan takas
smile_org.gif
bowdown.gif

Siis oulussa olevaa nelostietä missä on kaksi ajorataa molempiin suuntiin ja aita välissä 100 rajotus ..
kempeleen kohdalla
Se ei valitettavasti ole motari l. mun käsityksen mukaan moottoritie(motari) on tie, jolla nop.rajoitus on 120 km/t. Sitten on vielä moottoriliikennetiet, joille ei muilla kuin autoilla ja motskareilla ole asiaa.
No joka tapauksessa pikkuisen säälipisteitä, koska itse olisin vastaavalla tiellä ajanut just noin, niin kuin ajelit. Tampester-Hki-motaria pitkin pitkät ajat mun Hurlumilla mittarinopeutta n.150 km/t ja todellisen nopeuden ollessa n. 135 km/t. Tuntui hirveeltä vaarantaa tätä liikenneturvallisuutta, mutta pienemmillä nopeuksilla melkein nukahdin sarviin. Samoin palatessa klo 21:00 jälkeen metsätaipaleilla ja varsinkin Pohjanmaan pelloilla puolen yön tietämissä. Metsässä ajelin rekan perässä, toimii paremmin hirviraivaajana.

eilen viimex 260 60 alueella ja vielä ilman korttia reilu viikko niin saan takas
smile_org.gif
kyseinen 60 alue yli 2 km suora ei ainuttakaan sivutietä....herää kysymys missä näiden nopeus rajoituksien järki on??? ei kouluja ei mitään muuta kun mettää ja tie melkein uusi???miettikääpä sitä ennen ku rupeette vaahtoomaan  
033102ass_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Provona ihan hyvä!
062802jumpie_prv.gif

Jos tosissas oot
033102ass_1_prv.gif
.Jollain toisella foorumilla voit saada enemmän respektiä...

smile_org.gif
kyseinen 60 alue yli 2 km suora ei ainuttakaan sivutietä....herää kysymys missä näiden nopeus rajoituksien järki on??? ei kouluja ei mitään muuta kun mettää ja tie melkein uusi???miettikääpä sitä ennen ku rupeette vaahtoomaan  
033102ass_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Onko tää provoo , vai onko päästä lähtenyt jotain irti
omg.gif

Ei kukaan voi olla noin  
withstupid.gif
kehuu ajaneensa 260km/h 60km/h  alueella ,sillä perusteella että suoraa on 2km pitkä eikä ketään näkynyt .
Tuossa nopeudessa sä et edes kerkiä näkeen menikö siinä joku kävellen vai pyörällä!
Mopos menee jo 70m/s eli pikkaisen liioiteltuna huonon ilmakiväärin "luodin" lähtönopeus on tuota luokkaa!
Kerroppa mopoilu taustasi ,eli onko "ekaa"kautta mopolla liikenteessä ja tarkoitus ois päästä tuonne kynttilä ketjuun mukaan!
Per**le ei kukaan voi olla oikeastin noin *****
Tän on jo oltava provoo!
Meinaan muutama vuosi sitten yksi motoristi kuoli lentokentällä tapahtuneessa nopeusajossa,
kun ei kerinnyt/huomannut jarruttaa ajoissa ja metsä tulikin yllättäen vastaan .
Jarrutus matka oli sentään 700m!! ja alue oli suljettu!
Ois kyllä paree, jos toi tekstis on totta ,että kannattaisii hommata se bussikortti jo oman turvallisuuden takia!

smile_org.gif
033102ass_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Jos tämä ei ole provo niin sua pitäisi vetää kuonoon ja kunnolla.

Eipä ole mitään merkityst oliko ylinopeus hetkellinen vai ei,itse
ajoin kesän alkupuolel 142km/h 80 alueel ja eipä armoa annettu vaik polliisi setä jopa kirjoitti lappuun:hetkellinen ylinopeus,kyseessä kiihdytys, ei ylinopeutta kohdatessa. Sanktiot: 2,5kk ajokieltoa ja 700e
sakot!
033102ass_1_prv.gif
veryangry.gif

Tosin eipä se syyttäjäkään (nainen) mitään pyörist tienny,saati sitte niiden kiihtyvyyrest!!!meinas muuten pikkasen hermot hiiltyä ku lopuks totes et eiköhän asia ollu tällä selvä ja niin..hyvää kesän jatkoa!!
kaboom.gif

Tuossa nopeudessa sä et edes kerkiä näkeen menikö siinä joku kävellen vai pyörällä!
Siis miksi ei kerkeä näkemään? Hidastuuko silmien toiminta kun ajetaan ylinopeutta, vai mitä tuo kommentti tarkoitti? Jos ko. herra on vetäissyt mittari 260, niin todellinen lienee jossakin 230-240 paikkeilla, ja en itse ole huomannut mitään ongelmia silmien toiminnassa huomattavasti kovemmissakaan nopeuksissa.

Se taas, että onko viisasta ajaa 60 alueella em. vauhteja onkin toinen juttu. Ehkä kyseessä tosiaan oli vain hyvin toiminut keskustelunavaus.

br, Mikko

Siis miksi ei kerkeä näkemään? Hidastuuko silmien toiminta kun ajetaan ylinopeutta, vai mitä tuo kommentti tarkoitti? Jos ko. herra  on vetäissyt mittari 260, niin todellinen lienee jossakin 230-240 paikkeilla, ja en itse ole huomannut mitään ongelmia silmien toiminnassa huomattavasti kovemmissakaan nopeuksissa.

Se taas, että onko viisasta ajaa 60 alueella em. vauhteja onkin toinen juttu. Ehkä kyseessä tosiaan oli vain hyvin toiminut keskustelunavaus.

br, Mikko
Sen kummemmin ottamatta kantaa, mutta onko väki kuullut ilmiöstä nimeltä putkinäkö?

Siis miksi ei kerkeä näkemään? Hidastuuko silmien toiminta kun ajetaan ylinopeutta, vai mitä tuo kommentti tarkoitti? Jos ko. herra on vetäissyt mittari 260, niin todellinen lienee jossakin 230-240 paikkeilla, ja en itse ole huomannut mitään ongelmia silmien toiminnassa huomattavasti kovemmissakaan nopeuksissa.

br, Mikko
Sen kummemmin ottamatta kantaa, mutta onko väki kuullut ilmiöstä nimeltä putkinäkö?
No jos paikka tuolle väitetylle teolle oli kuten kuvattu "kyseinen 60 alue yli 2 km suora ei ainuttakaan sivutietä", niin ihan kohtuullinen putkinäkö pitää todellakin olla jos ei muita tielläliikkujia tuossa pätkällä näe. Tietty jos on ajettu hämärällä/pimeässä/sateessa/sumussa/side silmillä tjsp niin näkyväisyys heikentyy olellisesti...

Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että yli kaksmarkkaa 60 alueella ei ole kovin viisasta, vaikka suora olisi minkälainen.

br, Mikko

smile_org.gif
033102ass_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Hähää, hyvin toimii tällaset kommentit, porukka sekoo ihan totaalisesti!!
baaa.gif
Jos tietokoneruudun kautta vois tappaa ni olisit jo varmaan kuollu!!
wink.gif
Mutta eipä tossa ole mitään ihmeellistä, täälläkin päin on ainakin kaksi vastaavanlaista paikkaa (jos motaria ei lasketa), joissa tuollaiset lukemat ovat helposti otettavissa. Tosin rajoitus taitaa molemmissa olla 80, että ei se mene kuin suunnilleen kolme kertaa yli sallitun..
cool.gif

Olen joskus muinoin ajanut mopolla kadulla huomattavaa ylinopeutta, mutta en koskaan vahngossa enkä huomaamatta. Tosin tyhmäksi/kyvyttömäksi/tietämättömäksi heittäytyminen on suomalaisten vakioselitys aina kun jostain jäädään kiinni.
Ylinopeutta ajetaan tarkoituksella kun kyykyllä ei on liian epämukavaa körötellä jotain 80 km/h.
Näinhän se menee ja koska en tahdo enempää valtiota rahoittaa en aja kadulla kyykyllä enää lainkaan. Poliisille ja rosiksessa tietenkin valehdellaan noi vakiovalheet ettei "huomannu/tajunnu/oho-miten-se-nyt-noin", mutta jos on oikeasti sitä mieltä että mopo menee tuntivua ylinopeuksia ihan vahingossa eikä sitä itse tajua niin todella huonosti on kuskilla asiat, 125:n vaihtoa isompaan kannattas tollasessa tapauksessa siirtää 5-15 vuodella...

smile_org.gif
bowdown.gif
"Siis niinku vittu mä vedän", tällä suorituksella kun retostelen amiksen pihalla viikset vahattuna niin kyllä irtoo, pissiksiltä tulee piparia niin että sitä voi voi sukulaisillekin jouluna lähettää. Kaikenlainen itkeminen tosta on ihan kateellisten panettelua, ette vaan osaa/uskalla...

Mutta eipä tossa ole mitään ihmeellistä, täälläkin päin on ainakin kaksi vastaavanlaista paikkaa (jos motaria ei lasketa), joissa tuollaiset lukemat ovat helposti otettavissa. Tosin rajoitus taitaa molemmissa olla 80, että ei se mene kuin suunnilleen kolme kertaa yli sallitun..
cool.gif
Kyllähän sitä mennen tullen Pullapojat - Marenki välissä
crazy.gif
Tai no riippuu valoista.. ja VT12:lla on noillakohdin 70 rajoitus.

Ei vaan rauhallisesti ajan..

Yleistä jeesustelua ja vaikka muutama läpsyhymiö.

sanoi:
niin ihan kohtuullinen putkinäkö pitää todellakin olla jos ei muita tielläliikkujia tuossa pätkällä näe

Putkinäöksi sanotaan kaiketi näkövirhettä.

Tunnelinäkö tulee kaikille, se on nopeudesta riippuvainen silmien toimintaan liittyvä juttu: Tunnelinäkö, sivulla 25
Ok, siis tarkoitin juuri tuota tunnelinäköä. Putkinäöstä en tiedä mitään. Joskus olen tosin näyttänyt melko surkealta kun on ollut putki päällä.

br, Mikko

cool.gif
Kyllähän sitä mennen tullen Pullapojat - Marenki välissä  
crazy.gif
Tai no riippuu valoista.. ja VT12:lla on noillakohdin 70 rajoitus.

Ei vaan rauhallisesti ajan..

Yleistä jeesustelua ja vaikka muutama läpsyhymiö.
Joo, ja siitä töyrylältä oululaisen ohi kaupunkiin päin tai päin vastoin  
wink.gif
..ei mutta tarkotin näitä hieman pienempiä teitä, esim. rantatiellä, tiedät varmaan...
062802moto_prv.gif

Olen vain kuullut juttua, että esimerkiksi siellä on joskus ajettu lujaa..tiedä sitten pitääkö paikkansa...
sport05.gif

Hahaa, tässähän kualee nauruun
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Kukkahatut skitsoo oikeen kunnolla pikku provosoinnin jälkeen BUAHAHAA
smile_org.gif

Back