Mjooh tilannekatsaus...
Eli näyttääpi siltä, että rennon pärräpoliisimiehen suosituksista huolimatta ajokielto venähti rankemman kerran.
Tein just niinku ohjeistettiin, eli menin hattu kourassa komisarion juttusille siinä uskossa, että kun teolla oli huomattavasti lieventäviä asianhaaroja itse lukemiin nähden, niin jopa poliisin suusta suoraan piti homman olla sillä selvä... ei se kuitenkaa ollut.
Tekoa EI muutettu törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi, vaan vakavuusaste pysyi ennallaa, joskin "vakava piittaamattomuus" muutettiin "liikenteen vaarantamiseksi" joka mun mielestä on vähintään läppä muutos kun siellä sillä hetkellä ei minkään sortin liikennettä ollut
Noh kuitenkin... Tämä komisario oli valitettavasti aivan toisesta ääripäästä verrattuna tähän rentoon prätkäpoliisiin. Tällä ukolla oli jo ovesta sisään astuessani sellanen mentaliteetti että "pyörät on saatanasta. jos multa kysyttäis suoraan ni et ajais enää ikinä" ... siinä sitte pläräs sakon läpi kohta kohdalta ja kysyi sitten oman näkemykseni asiaan... ei näkyny katuva näkemys paljoo painaneen, eikä edes osittainen tarve ajokortille töiden suhteen (töissä ku vois käydä muuallaki ku tossa pääduunissa kesäisin). Komisario turhantärkeänä käänty tuolillaan, otti mapin hyllystä ja lukas sieltä jotain ja möläytti sitten että "4 kuukautta on sitte kortti hyllyllä"... olin vähä niinku että WTF... ku poliisisetä tien varressa sano että luultavammin selvii sillä n. 5 viikkoa mutta kannattaa varautua siihe 3kk. ... mutta ei sanonu mitää neljästä. Ja kovin tää pappa halus tuoda ilmi SATASEITSEMÄNKYMMENTÄ KILOMETRIÄ TUNNISSA koko ajan ihan ku oisin tykittäny tota vauhtia Tuusulasta asti.
Joten se siitä. Tän kanssa pitää ny sitte vain elää. Mun käsitys poliiseista overall otti tän turhantärkeen konttorirotan takia helvetinmoisen askeleen taaksepäin. Jos kaik poliisit hoitas hommansa käytännön järjellä niinku liikenteen päällä useimmat, ois varmaa käsityksetki eri luokkaa. Eniten harmittaa se, että varaudun aina pahimpaan mahdolliseen... nyt käskettiin varautua 3kk ... ja tulikin 4kk .... jotta mitä helvettiä?! Mutta ei auta, valittaa en oikee ehdi ku pitää olla jenkkilässä koko kuukausi, enkä tiiä vaivautuisinko ees yrittää valittaa tosta ajokiellon pituudesta, ties vaik joku vielä plösömpi syyttäjä keksii polkasta jonku linnatuomion mulle vielä...
Eli overall tähän juttuun mun mielipiteeni: Sakon hyväksyn sellaisenaan, soitto huomenna Oikeusvirastoon Hämeenlinnaan ja osamaksusuunnitelma kehiin, mutta toi ajokiellon pituus meni ky yli kaiken järjellisen mitä oon kuullu tähä mennessä. Se 3kk vielä ois just hikisee menny normaaliin järjenjuoksuun mutta 4kk kortti pois vajaa 4 sekunnin ylinopeuden takia ei kyl mee mun kaaliin.... eli näköjäs se rutiini on sitte "jokasta sekuntia kohti 1kk" ... jos siis päätät tykittää yli puol minuuttia ni sit kandee kyl viimeiseen asti mennä karkuun ja lujaa koska kortti kuivuu sit ainaki 3v vuotta....
Hyvät kesäkelin toivotukset muille kanssamotoristeille... mun kausi jatkuu heti syyskuun alussa, jos sillon vielä kelit sallii...
Vähän masentaa tää konttoripolitiikka mutta minkäs teet