• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Korvatulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Korvatulpat - käytätkö?

• Aina.

Ääniä: 9 33,3%
  • Pidemmillä matkoilla mutten kaupunkikruisailuilla

Ääniä: 10 37,0%
  • Silloin kun muistan...

Ääniä: 1 3,7%
  • Harvoin

Ääniä: 3 11,1%
  • En koskaan.

Ääniä: 4 14,8%

• Ääniä yhteensä
    27
kaupunkikruisailussa en käytä, muuten kullä tulee korvat suojattua...

Tulppien merkkiä en tiedä, täkäläisen mopo kaupan hyllyltä ne löyty

Aina tulee käytettyä, ilman tulppia jos erehtyy lähtemään niin eka bussipysäkillä on pysähdyttävä laittamaan tulpat korviin. Kun siis on tottunut tulppiin ilman ei voi ajaa.
wink.gif

Paras konsti on tunkea purukumia korviin  
biggrin.gif

En käytä en vielä!

(Perhanan kirjoitusvirhe)
crazy.gif

Myös katteet tuntuis vaikuttavan tulpan tarpeeseen. Aikaisemmin ne oli ihan välttämättömät, kun edellisessä pyörässä oli korkeampi pleksi joka heitti ajoviiman just päin kypärää. Tänä keväänä vaihdoin pyörän ja laitoin uuteen matalamman pleksin, kaikkein pienimmän kapan mallin. Nyt ei enää tulpat tunnu niin välttämättömältä. Humina ja kohina ei enää ole niin repivää kuin ennen.

Pitkille matkoille kyllä tulee edelleen välillä laitettua. Suosittelisin kyllä käyttämään ainakin matka-ajossa.

Pidemmillä matkoilla käytössä, muttei kaupungissa.
Vauhtikaan ei tunnu niin kovalta kun ajelee hiljaisuudessa....  
sport05.gif

Niitä perinteisiä EAReita.

Kaupungissa ku kärräilen, niin en käytä mitään, mutta kun menen pidemmille ajoille niin olen yrittänyt käyttää jotain suojia, jotka aiheuttaa enemmän kipuja kun itse meteli.
Se ovat erittäin epämukavia, tuntuu epämukavilta. Ne istuu todella huonosti kypärässä, eikä tunnu ees hyvältä vaikka et käytä kypärää. Ne maksoikin aika paljon. Ostin ne kun olin armeijassa, mahtui silloin paremmin kypärän alle kun peltorit.
Summa tais olla 20 mumman markkaa.

Valmistaja on vissiin LORAL, jotain Poly-Cons:eja, ihan kauheat. Itse asiassa taitavat olla huonoimmat, epämukavimmat korvatulpat koko maailmassa. Kun laitta ne korviin, sattuu, kun otta ne pois niin tuntuu siltä että silmät uppoa päähän, tärykalvo lähtee mukaan, tulee tyhjiötä päässä, tasapainoaisti menee vähäks aikaa. Sitten kun ovat korvissa, niin pari pientä "kahvaa" törröttää parin senttiä päästä. Kun laitta kypärän paikalle, niin sattuu, ja kun otan kypärän pois, niin sattuu...Ovat kumisia...ja likaisia...oon mä joskus pessyt niitä

Vähän ääntähän ne vähentää, ja kyllähän minä käytän niitä...on tärkeetä suojata kuulonsa  
tounge.gif

Ekan kerran kokeilin työmatkalla pari päivää sitten ja kyllä yllätyin niistä! Aion tulevaisuudessa pitää pitemmillä matkoilla kyllä.
bowdown.gif

aina tulee tulppia käytettyä. ei ehkä sen suhinan takia kaupungissa tarvi, mut kun mulla on suzuki ja se kilisee niin prkeleesti, et tulee ihan vainoharhaiseksi ilman tuppia
biggrin.gif

olen kokeillu monenlaisia tulppia ja parhaimmiksi olen todennut 3M:n tulpat. myös jotku Bilsonin tulpat olivat mukavat. Normaalit (keltaiset) earit ovat myös hyvät kerran tai pari, mut menettävät todella nopeaa tehonsa...

Ei noi tulpat nurkkapyörityksessä niin välttämättömät ole, mutta kyllä ne matka-ajossa nostaa homman laatua kiistämättä
smile_org.gif

Toisaalta sitten kun kerran unohtaa laittaa ne tulpat niihin totuttuaan, kuulostaa moottori siltä kuin sisäkaluista olis puolet irti
tounge.gif

Jatkossa tulen käyttämään pitemmillä reissuilla. Viime viikolla muistin vihdoin ne hankkia. (Olen K-Raudassa "korvatulppaosastolla" hommissa ja silti kesti toista vuotta että muistin.)
withstupid.gif

Eka reissun jälkeen tuun kyllä varmaan jatkossakin käyttämään. Avo-Nolanissa on melkoinen humina.

Voi skuuderi. Itse kun ei ole koskaan mopoillessa edes kokeillut tulppia, niin tuntuu kummalta että niin monet pitää niitä ihan ehdottomina..
omg.gif

Ehkä niistä jotain iloa/hyötyä voisi ollakin, mutta ei kai niitä juuri kustomisti tarvi..
cool.gif

Kyllä tulee käytettyä sekä kylillä että pitemmillä matkoilla. Hirveitä hinta-eroja tuntuu olevan noissa viiden parin paketeissa. Halvimmat 2.02Euroo, kalleimmat lähes tuplaten enemmän/5 paria.

Matkalla tulpat ehdottomasti, kun ajonopeudet 100 tai enemmän. Shoei Z-onea pidetään hiljaisena kypäränä, mutta kyllä korvat soi illalla pidemmän ajolenkin jälkeen, jos tulppia ei ole ollut.
Tulee selektiivinen kuulo
tounge.gif

En ole koskaan käyttäny tulppia ajaessani pidempääkään matkaa, enkä koe tarvitsevani. Lienee kumminkin syytä joskus kokeilla? Kypäränä Shoei Z-One. Tuulen suhina peittää putken murinan kutosella ajettaessa about vajaan satasen vauhdissa...
062802moto_prv.gif

=> Ei ole kypärää missä melu ei nousisi maantienopeuksissa yli 85 dbi:n. Itse käytän aina.. tapa mikä on tullut ja pysyy!!!
sport05.gif

Back