Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
kyl mun on ainakin pakko laittaa earit. Mun mopottimesta ei juuri surinaa kummempaa ääntä lähde (pikku Hornet), mutta ajoviima paukuttaa kypärään aika tanakat desibelit. Kun on tulppiin tottunut, ei tulis mieleenkään lähtee ilman korvatampooneja maantieliikenteeseen. Kaupunkiliikenne vielä menee ilmankin.
Olen kyllä kokeillut useampiakin maailman hiljaisimmiksi mainostettuja deluxe kypärämalleja Sjuupertista Sohoheissiin...
Tosin mulla ei oo kokemusta sellaisista touring vehkeistä, joissa on hervottoman kokoiset säädettävät tuulisuojat... mut normaalit kyykyt ja nakut vaatii tulpat mun tapauksessa.
Earit on vakiokäytössä joka yö, makaa sellainen olosuhde vieressä. Ajaessa ne on minustakin vähän epämiellyttävät, painavat ja vaimentavat liikaa. Kokeilin pumpulia, se on hyvä. Pehmeä, vaimentaa, mutta kuulee kuitenkin tarpeellisen eikä tarvi tukkia korvaan sisälle. Kypärä on hyvä raid2, mutta ei niin hiljainen etteikö korvat suhise pitkän taipaleen jälkeen ilman lisävaimennusta. Herkkäkorvaiselle suosittelen.
Mä käytän aina. Melu paitsi heikentää kuuloa vaikuttaa myös fyysiseen jaksamiseen. Vähänkään pitempään ajettaessa tulee perille paljon pirteämpänä ja / tai jaksaa ajaa kauemmas.
Sama juttu kuin kotilon ilmastoinnissa, ilmankin ehkä pärjää, mutta on helavatan paljon kivempi olla.
Pitemmillä matkoilla tulee pidettyä muttei lyhyillä kaupunki rundeilla. Sellaisia ear:n ka Wurthin soft kertakäyttötulppia. Kumpia nyt "halpishalleista" sattuu halvimmalla saamaan.
Tämä on ensimmäinen kesä tulppien käyttöä ja nyt ne änkee korviin kauppareissullekin. Aiemmat kokeilut EAReilla eivät olleet rohkaisevia, mutta sitten päätin kokeilla millaista olisi musiikin kuuntelu samalla. Hankin Etymoticin ER6i -luurit ja iPod Minin. Nyt on luurit korvissa aina - joko musalla tai ilman.
Juuri päättyneellä kuuden tuusan kesäreissulla ei tullut ollenkaan samanlaista väsymystä päivämatkojen jälkeen kuin aiemmin. Vaikka pyöräkin on vaihtunut niin uskon hiljaisuuden vaikuttaneen vähintään yhtä paljon. Huvittavinta oli, että reissulla ajossa luurit olivat vain tulppina. Musaa tuli kuunneltua vain ajanvietteeksi.
Mulla on korvissa melkein aina tulppamalliset kuulokkeet, ne vähän vaimentaa melua ja niistä työntyy "hiljainen" musiikki pään sisään. Vie varmaan viimeisenkin kuulon...