• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Korvatulpat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katya450
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin, eli Elacin tulpat kokeiltu omasta puolesta.

Lopputulema oli se, että Tampereen Lielahden Tamrex hyvitti maksamani hinnan näistä, kun kahteen kertaan takuuseen valetut tulpat eivät sopineet, eli päästivät läpi.

Kaikki kiitos Tamrexille hyvästä palvelusta tulppien suhteen kuitenkin. Suosittelen kyselemään tuolta, Kirsi Tiltti palveli kiitettävästi. Eikä noiden hintakaan paha olisi ollut, 150€.

Jos tulpat olisivat onnistuneet, olisivat ne olleet huomattavasti paremmat kuin Alpinen Motosafet. Mutta näillä mennään taas. Asettelu on hanurista, mutta kun saa kunnolla korvaan ovat nämäkin huomaamattomat ja vaimentavat sopivasti.

Hyvin on mulla ainakin toiminu. Ei valittamista. Oon muuten huomannu että niitä saa aika monesta paikasta ihan tiskin ylikin, ei välttämättä tarvi netistä tilata, mutta nopeasti ne tuoltakin tuli.

Mistä olet noita löytänyt tiskiltä (pääkaupunkiseutu)?

Noniin, eli Elacin tulpat kokeiltu omasta puolesta.

Lopputulema oli se, että Tampereen Lielahden Tamrex hyvitti maksamani hinnan näistä, kun kahteen kertaan takuuseen valetut tulpat eivät sopineet, eli päästivät läpi.

Kaikki kiitos Tamrexille hyvästä palvelusta tulppien suhteen kuitenkin. Suosittelen kyselemään tuolta, Kirsi Tiltti palveli kiitettävästi. Eikä noiden hintakaan paha olisi ollut, 150€.

Jos tulpat olisivat onnistuneet, olisivat ne olleet huomattavasti paremmat kuin Alpinen Motosafet. Mutta näillä mennään taas. Asettelu on hanurista, mutta kun saa kunnolla korvaan ovat nämäkin huomaamattomat ja vaimentavat sopivasti.

Harmi ettei onnistunu.
Mulle on tehty 2 erilaiset muotista tehtävät - Earfoonit ja Elacinit. molemmat onnistui kerralla (valettin ilman kypärää) ja oon ollu tyytyväinen, takaisin tavallisiin ei enää oo paluuta.
Ovat todellakin kertaluokkaa mukavammat ja helpommat käyttää kuin Alpinen motosafet (tai vaahtomuovitulpat) erityisesti siksi että sujahtavat paikalleen temppuilematta joka kerta ja vaimentavat hyvin eivätkä pitemmälläkään ajolla rupea painamaan.
Hintansa arvoiset ovat.

Motosafe/vastaavat kuusi tulpat on sikäli et jos tykkaa askarrella niin niihinsaa kuulokkeet värkättyä itekin helposti. joskus oli Koss Plugit ja Microbudit (http://www.actionfordeafness.org.uk/microbud-earphones) - molemmat tahtoi tulla sen verran ulos korvasta että rupes painamaan tosi helposti. Noi Microbudit on pienemmät. mut ei ihan hifiä.

edit: typoja

Viimeksi muokattu:
Harmi ettei onnistunu.
Mulle on tehty 2 erilaiset muotista tehtävät - Earfoonit ja Elacinit. molemmat onnistui kerralla (valettin ilman kypärää) ja oon ollu tyytyväinen, takaisin tavallisiin ei enää oo paluuta.
Ovat todellakin kertaluokkaa mukavammat ja helpommat käyttää kuin Alpinen motosafet (tai vaahtomuovitulpat) erityisesti siksi että sujahtavat paikalleen temppuilematta joka kerta ja vaimentavat hyvin eivätkä pitemmälläkään ajolla rupea painamaan.
Hintansa arvoiset ovat.

Motosafe/vastaavat kuusi tulpat on sikäli et jos tykkaa askarrella niin niihinsaa kuulokkeet värkättyä itekin helposti. joskus oli Koss Plugit ja Microbudit (http://www.actionfordeafness.org.uk/microbud-earphones) - molemmat tahtoi tulla sen verran ulos korvasta että rupes painamaan tosi helposti. Noi Microbudit on pienemmät. mut ei ihan hifiä.

edit: typoja

Finfonicin tulppiin saa muutes sellaset sovitinrenkaat kympillä joihin käy muutaman merkkiset nappikuulokkeet. Napeissa täytyy olla korvakäytävään menevä irrotettava kumi. Sennheiserin joku malli oli ainakin käypä. Itsellä philipsit.
Ongelma on ettei pysty käyttää ajaessa kun murkula tulee liikaa ulos korvasta mut monessa muussa paikassa kätevät.

Howardin max litet ilmeisesti puljun pienimmät tulpat, nuo laitan tilaukseen ja kerron sitten kokemukset. Tuskin liian pienet ainakaan on.

Ite hommasin tällasen uuteen Araihin ja kyllä pelittää. Pysyy hyvin kiinni potassa ja vie tehokkaasti ääntä, ainakin muutaman koeajon jälkeen sellanen vaikutelma, jäi. Miinuksena kypärän käyttömukavuuden lasku, pukeminen ja riisuminen nimittäin kestää muutamia sekunteja kauemmin. Mutta kuulo tuntus kiittävän.

http://www.webbikeworld.com/r2/windjammer/helmet-wind-blocker.htm

Tilasin myös http://www.korvatulpat.fi/plug-and-go--korvatulpat.html
mutta nää on aika isot ainakin meiläläisen korvakäytäviin. Kätevä säilytyspurtilo, jonka saa avaimenperään kiinni tuli matkassa ja "tulpat aina kadoksissa"-hakusessa kaverille kieltämättä sopiva apuväline.

Ite hommasin tällasen uuteen Araihin ja kyllä pelittää. Pysyy hyvin kiinni potassa ja vie tehokkaasti ääntä, ainakin muutaman koeajon jälkeen sellanen vaikutelma, jäi. Miinuksena kypärän käyttömukavuuden lasku, pukeminen ja riisuminen nimittäin kestää muutamia sekunteja kauemmin. Mutta kuulo tuntus kiittävän.

http://www.webbikeworld.com/r2/windjammer/helmet-wind-blocker.htm

En ole omassani (Vemar) saanut pysymään tuota paikoillaan, hylkäsin ku oli aina irti. Shuberth ei tarvihe extra tulppia, mut nykyään on earfonin valetut tulpat ja toimii :thumbup:

Tuli hankittua tähän kesään tälläiset..
5555311.jpg

Kukaan tilannu tulppia tuolta korvatulpat.fi osoitteesta? Saitko tavarat?
Tein tilauksen mutta hieman epäilyttävän huonosti toimi sivut eikä tullut minkäänlaista tilausvahvistusta.

Tein tilauksen mutta hieman epäilyttävän huonosti toimi sivut eikä tullut minkäänlaista tilausvahvistusta.

Jep. Kyllä tilausvahvistus tuli spostiin. Kannattaa katsoa onko korttiasi veloitettu nettipankissa. Ja toimituskin tuli Hollannista alle viikossa. Work Safet tilasin. Puhe kuuluu selkeästi läpi, ainoastaan kuusen juurta saisi ehkä pikkaisen leikata, jotta menisi paremmin korvaan.

Jep. Kyllä tilausvahvistus tuli spostiin. Kannattaa katsoa onko korttiasi veloitettu nettipankissa. Ja toimituskin tuli Hollannista alle viikossa. Work Safet tilasin. Puhe kuuluu selkeästi läpi, ainoastaan kuusen juurta saisi ehkä pikkaisen leikata, jotta menisi paremmin korvaan.
No toivottavasti tulee perille kun minulla oli just sama homma kuin ilpo22:lla.
Rahat kyllä lähti tililtä muttei mitään sen jälkeen eikä näkynyt myöskään tehdyissä tilauksissa.

Shuberth ei tarvihe extra tulppia, mut nykyään on earfonin valetut tulpat ja toimii :thumbup:

Mulla on Arain Viper ja oon kanssa ollut pitkään sitä mieltä, ettei sen kanssa välttämättä tarvitse tulppia, vaikka tuskin niistä haittaakaan olisi. Kypärä on edelleen sama, mutta kun pyörä vaihtui, tulppien tarve tuli ilmeiseksi ja nyt ne on suorastaan pakko hommaa. Kypärän ohellä tuo ajoasentokin taitaa vaikuttaa meteliin melkoisesti.

Mulla on Arain Viper ja oon kanssa ollut pitkään sitä mieltä, ettei sen kanssa välttämättä tarvitse tulppia, vaikka tuskin niistä haittaakaan olisi. Kypärä on edelleen sama, mutta kun pyörä vaihtui, tulppien tarve tuli ilmeiseksi ja nyt ne on suorastaan pakko hommaa. Kypärän ohellä tuo ajoasentokin taitaa vaikuttaa meteliin melkoisesti.
Mulla kanssa Viper ja ei kyllä yhtään pitempää matkaa voi ajaa ilman tulppia. Etupleksin vaikutus on iso; kerran kun viimesyksynä.. köhköh, rikoin etupleksin eräällä hämeenkyröläisellä hiekkatiellä, ajelin kotiin ilman pleksiä ja siinä unohdin, muiden asioiden pyöriessä mielessä, laittaa ne tulpat takaisin korviin. Kyllä olis hiljaista kypärän sisällä. Tasaista silkkistä suhinaa verrattuna aikaisempaan rytkytykseen ja rummutukseen.

Laitetaan tännekkin ettei kenellekkään jää kuvaa ettei homma toiminut. Tilausvahvistus inboxissa...

earsoftbluedetectableearplugs-corded.jpg

Edelliseltä työmaalta saaduilla earin mölteillä mennään. Joskus ajelin Howard Leight QUIET tulpillakin, mutta mulla tuli niistä korvat kipeiksi kun ne painoi korvakäytävään. Noilla eareilla ei kyllä kuule yhtään mitään mitä ympärilä puhutaan, mutta jospa joskus sais aijalliseksi hommata kunnolliset tulpat. On nuo kuiotenkin tyhjää paremmat...

Yliopiston apteekissa kun piipahdin niin huomasin että siellä oli "testereitä" noille tulpille. Niitä kun sormissa pyöritteli, niin olipa ne muut 3M yms. Earit todella kovan tuntuisia sormilla puristella verrattuna Bilsomin pehmoisiin tulppiin.

Back