• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Korvatulpat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katya450
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehdottomasti korvatulpat, punaisia Quiet-tulppia löytyy joka taskusta:jpstyle: Vuosi sitten pyörässä oli V&H:t, jotka korvatulppien hieman antautuessa aiheuttivat repivän päänsäryn. Möykkäputket vaihtui vakioputkiin katsastukseen mennessä, eikä tulleet takaisin:thumbup:

Mahtuukohan nuo 3M:n siniset kuuset pieneen korvaan ja voiko noista niitä varsia lyhentää? Vaimentaakohan tarpeeksi, kokemuksia? Howard max litet alkaa loppumaan ja nuokin on hitusen turhan isot :/

pienestä korvasta en tiedä. Itellä aika isot ja sihhe uppoo hyvin.

Ite lyhensin tapin niin lyhkäseks vaan ku ikinä uskalsin. Välillä joutuu vähän kaivamaan pois.
Jos olis oikein fiksu ni laittais jonku ohkasen narun siihen tulpan varteen ni sais ainaki helposti pois.

Vaimennus on just sopiva ja noi korvissa jakselee ajella pidempiäkin siivuja.
Alle kympin invenstointi ni suosittelen kokeilemaan!

Mulle ei nuo perus keltaiset earit sovi enkä tykännyt noista 3M-kuusitulpista kun painoivat liikaa korvakäytävää ja niiden pois ottaminen sattui ihan hemmetisti. Sitten kerran kokeeksi ostin Prismasta tällaiset Uvex Hi-com tulpat ja ne on olleet melko miellyttävän tuntuiset. On pehmoisempi kuin perus eari mutta saa rullattua sopivan ohueksi eikä paina korvassa ollenkaan. Mitään pitkää siivua ei ole tullut ajettua mutta tunti pari menee ilman että noita edes huomaa korvassa :D Vaimennuskyvyltäänkin nuo on omaan ajoon juuri sopivan oloiset, ei vaimenna liikaa.

Pitääpä tsekata minkä kokosia nuo uvexit on, ja samaten apteekin tarjonta uudelleen.

Noita Alpinen MotoSafeja kiinnostaisi kokeilla vaihteeksi. Tuote-esitteen mukaan tulppien runko-osa on pestävä ja kestävä, mutta miten sitten itse suodattimien kanssa on? Voiko niitä pestä?
Nykyään käytän oransseja 3M-tulppia, jotka viskaan roskiin aina muutaman käyttökerran jälkeen. Ainakin 3M-tulpat likaantuvat käytössä ja tulppien materiaali pehmenee -> kauan käytetyt tulpat eivät ole enää yhtä tehokkaat.
Tulee ainakin hintaa tulpille, jos tuollaisia 25€:n settejä ostelee useampia per ajokausi :O

Noita Alpinen MotoSafeja kiinnostaisi kokeilla vaihteeksi. Tuote-esitteen mukaan tulppien runko-osa on pestävä ja kestävä, mutta miten sitten itse suodattimien kanssa on? Voiko niitä pestä?
:O

Kyllähän nuo motosafet voi pestä, itse ainakin pesen muutaman kerran vuodessa/ajokaudessa.

Tulppaosa pehmeää silikonia tms.materiaalia josta katkaissut "varresta" puolisen senttiä pois.
Varsinainen vaimennin on jotakin kovempaa muovia.
Pesuaika on kätevästi viimeistään silloin kun "vaimennin" ei tahdo pysyä enää paikoillaan vaan irtoaa helposti tulpasta.....:blink:

Ja puhe ja musiikki kuuluu hyvin. Vain tuulen suhinat suodattuu pois.:thumbup:

Ok, hyvä tietää. Täytyy laittaa tilaukseen. Vai saako noita jostain kivijalkakaupoista tai apteekeista tms?

Ok, hyvä tietää. Täytyy laittaa tilaukseen. Vai saako noita jostain kivijalkakaupoista tai apteekeista tms?

Tässä listaa ainakin osasta jälleenmyyjistä *KLICK*
Itse ajattelin kanssa noita kyllä koettaa.. Nyt tuli gixxerillä ajettua kesälomareissu ja ei tahtoneet mitkään tulpat miellyttää vaikka testasin useampiakin malleja.. Että tosiaan nämä seuraavaksi :orgmp:

Itse olen tyytyväinen worksafeihin, pysyvät jopa korvakäytävässä toisin kuin perus earit.
Eroa en ole päässyt kokeilemaan motosafeihin mutten usko että mitään suurta eroa on paitsi hinnassa.

Joo, ellei joku paremmin todista, niin se "suodatin" on pieni muoviholkki missä on pikkuinen reikä keskellä.

Itse suosin saman virman WorkSafeja, ihan vain siksi että jotenkin tuntuu MotoSafeissa olevan "harrastus lisää" hinnassa, kun työsafe irtoaa 12 eskoa halvemmalla. Samanlaiset tulpathan nuo ovat, muka erilaisella "suodattimella". Sinällään olis mielenkiintoista kokeilla peräjälkeen molempia että kuuleeko "kultakorva" noissa eroja.

Tuollapa noita voipi ihmetellä ja tilailla.

http://www.korvatulpat.fi/moottoriurheilu.html

http://www.korvatulpat.fi/tyoskentely.html

Alpinesta siis kyse.

Itse toin ulkomailta vastaavat tulpat, hintaan 2.95€. Kotelossa oli suodattimet sekä korkeille taajuuksille, että matalalle murinalle. Voin suositella lämpimästi noita, mutta katselkaa mihin hintaan hommaatte...:thumbup:

Hommasin alkukesästä nuo Alpinen MotoSafet enkä ole katunut.

Vaimentavat kivasti tuulen suhinat ja muut, mutta liikenteen äänet kuuluvat kaupunki- ja hitaassa ajossa lähes normaalisti.

Lisäksi tulpat ovat mukavat päässä, ne ei paina ja pituuden voi säätää kullekin sopivaksi leikkaamalla runko-osaa. Lisäksi helppo pitää puhtaana, kun voi ne pestä.

Ainoa miinus on tietysti toi hinta. Mutta mp harrastuksen kokonaiskustannuksissa tuo on kuitenkin aika pieni raha?

Muutama viikko sitten tuli MP-messuilta tilatut muotoonvaletut Finfonicit.
Ovat kyllä hyvät ja istuvat korvaan hienosti kunhan oppi tekniikan kuinka noi kannattaa "kiertää" korvaan:)
Ja se mikä parasta, että suodattaa hyvin, mutta kuitenkin niin että esim. puhe kuuluu hyvin läpi. Tämä on tärkeää.

Samaa mieltä Finfonicin muotoonvaletuista tulpista; minulla ovat olleet kauden alusta käytössä ja en vaihtaisi pois. Eivät paina ja puhe kuuluu läpi.
Noihin löytyy myös erilaisia vaimentimia: minulla oli koekäytössä 25 ja 15 desibelin vaimentimet. Päädyin noihin 15db vaimentimiin ja hyvin tuntuu vaimennus riittävän nakupyörällä ajaessa.

Hintaa tulpille tuli noin 200e mutta ei ole lopuksi paha kun miettii käyttömukavuutta - lisäksi ajokauden ulkopuolella noita voi käyttää vaikka keikoilla tms. Toimitusaika on pitkä mutta MP-messuilta kun tilaa niin tulevat sopivasti ensi ajokauden alkuun :)

Yritin tuossa nettiä selata josko noita motosafeja löytyis ulkomailta huokeammalla mutta ei ole löytynyt, sopivaan hintaan kun saisi voisi useammatkin tilata :dunno:

Alpine MotoSafe:t hain eilen tuosta paikallisesta putiikista.. Ensi kilometrit oli oudot kun osa äänistä tuli normi tulppia enemmän läpi mutta sitten isommissa nopeuksissa tosiaan tuulen humina on miltein kokonaan pois :thumbup: Ja tuon holkin kanssa asennus on kyllä todella helppoa ja pystyy säätämään mieleisekseen.. Suosittelen!:WAZAAP:

Vinkkinä Moto-, Music- ja WorkSafe tulppien ostajille. Kun "joulukuuset" alkavat käytön vuoksi olla finaalissa, niin Shuren 3-kerroksiset joulukuuset toimivat loistavina varaosina. Suodattimet istuvat todella nätisti kiinni. 6 kpl paketti maksoi itselle 13 euroa, joten muutamaksi kaudeksi sai heti käyttöikää näillekkin tulpille :rakastunut:

0060330000_3770.jpg

Monenlaisia on tullut kokeiltua. Myös tuollaisia korvan mukaan valettuja. Niitä yksi tunnettu tekijä yritti useampaan kertaan muokata sopiviksi. Hyvästä yrityksestä huolimatta lopputulos ei ollut toimiva. Aina olen palannut takaisin vaahtotulppiin. Bilsom 303S saksilla vähän lyhennettynä on vaan selvästi paras tähän kallo-korva-kypärä -yhdistelmään.

Back