• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Korvatulppia etsimässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään tuli ostettua apteekista tuollaiset "kuusitulpat" - tuntuvat ajossa erittäin mukavilta. Nyt pitää sitten vielä selvitellä mitenkä noi toimivat kypäräpuhelinten kanssa (esim autocom) ettei ihan suinpäin mene puhevermeitä hankkimaan...

mulla on elacin-mittatilaustulpat tuloillaan, valokset otettiin
viime viikolla ja nyt odotellaan.. muuten oon ajaessa pitänyt
apteekista femmalla saatavia 3m:n sinisiä kumikartioita,
klubeilla/keikoilla hifi-kuusitulppia. elacinet ovat itselleni
välttämättömyys, muilla tulpilla kun on täysi mahdottomuus
soittaa levyjä (kuusitulpan varsi ottaa kiinni kuulokkeeseen ja
painaa tulppaa korvakäytävässä, eikä hifikuusitulppakaan
vaimenna tarpeeksi tasaisesti koko kuuloalueelta).
Onnittelut hyvästä valinnasta!
smile_org.gif

Itsellä ollut samanlaiset viime kesästä asti, ja ovat olleet ahkerassa käytössä. Otitko 15 vai 25 dB:n vaimennuksella?

Noihin valettuihinhan muuten saa kuulokkeetkin. Tai pitäiskö sanoo oikeastaan päinvastoin. Kuulokkeisiin saa valetut korva-osat. Jos ootte sattunu katteleen noita joitain konsertteja telkkarista, niin nykyään monilla laulajilla ja soittajilla näkyy olevan kuulokkeet päässä. Siis semmoiset napit. Ne on monesti sellaiset valetut. Mutta hintahan on sitten tottakai aika suolanen, mutta pitäis toimia...

Onko teillä tietoa niistä hinnoista kun noita vaihtoehtoja tuntuu olevan? Siis lähinnä ne tilaustavarat. Mulla on kai jotenkin kovin pienet ja ahtaat korvat kun kaikkia tulppia täytyy pienentää kovasti ja sitten ne ei auta mitään...
Jos vielä muistuu hinta mieleen niin laiska olis täällä iloinen...
baaa.gif

sanoi:
Noihin valettuihinhan muuten saa kuulokkeetkin. Tai pitäiskö sanoo oikeastaan päinvastoin. Kuulokkeisiin saa valetut korva-osat. Jos ootte sattunu katteleen noita joitain konsertteja telkkarista, niin nykyään monilla laulajilla ja soittajilla näkyy olevan kuulokkeet päässä.

Joo. Kulkevat nimellä korvamonitorit ja homman idea on tarjota niille soittajille sellainen miksaus muista soittajista että osaavat sillä soittaa itse sopivasti. Ja se on sitten iloinen sivutuote että kuulovauriot ei iske ihan heti.

Tiedän, että jostain saa noita kestävinä malleina, valetusta muotista tehtynä ja vaihdettavilla vaimennuspaloilla (ts. voi säätää paljonko sitä vaimennusta haluaa) suunnilleen 170 euron hintaan, ja jos oli riittävän monta kerralla hommaamassa niin siitä sai jotain pari-kolme kymppiä alennusta.

Itse olen ajatellut tuollaiset hommata, paikan saan kyllä selvitettyä ja sitä myöten selviää myös se montako tuohon ryhmäalennukseen tarvittaisiin... Että oikeastaan kysymys kuuluu kiinnostaako tällainen ketään muuta?

Apteekin edulliset Earit toimivat ainakin minulla tosi hyvin ja kestävät monta monta reissua.  Aikanaan luulin korvakäytäviäni liian ahtaiksi, kun Earit jäivät liikaa ulkopuolelle aiheuttaen meteliä ja irtoamisia.  Opastuksen (ohjeet tosin myös paketin kyljessä) jälkeen uppoavat syvälle eikä ongelmia ole ollut.  Muutama paketti kaudessa riittää.

vihreät kartionmuotoiset, katkaistuna sopivat just ja samat tulpat pelaavat monta kesää, jos säilyvät tallessa, niitä tipahtelee silloin tällöin hukkaan, ei pidä pestä, menettävät ominaisuuksiaan, saa apteekista muutamalla eurolla parin.

käytän samoja joskus konserteissa, kuulee paremmin musiikin.

tulppia kannattaa kokeilla monenlaisia. Ne perus EARIT toimii yleensä kerran tai kaksi, mutta sitten menettävät tehonsa. ja se pinta on aika karkea (ärsyttää korvaa). Itse kokeilin myös markun ehdottamia silikonitulppia ja ne oli tehokkaat, mutta ongelmaksi muodostui se, että ne irtosivat kypärää päähän laittaessa. Parhaimmiksi olen itse todennut 3M:n oranssit tulpat (myydään apteekissa 3 parin pakkauksessa). Myös Bilsonilla on vastaavat tulpat, mutta en ole vuoteen löytänyt niitä enää mistään...

Noita 3M:n oransseja tulppia tarttui itsellenikin matkaan viime keväänä Ylivieskassa Kärkkäisellä käytyä, rautaosastolla muistaakseni silmään sattuivat nuo tulpat. Ostin tuollaisen viiden parin laatikon ja omasta mielestä nuo kestää aika hemmetin hyvin, nyt on varmaan kolmas pari menossa
tounge.gif
ja rasia maksoi ehkä muutamia euroja...ja vaimentaa omasta mielestäni oikein hyvin. Menevät nätisti korvaan kunhan litistää tarpeeksi ja pistää nopeasti korvaan ja antaa sitten hetken rauhassa sen paisua siellä niin pysyy varmasti paikallaankin kypärää laittaessa. Eivät ole itselläni kertaakaan irronneet.

Ostimme viime kesänä Rottedamista siellä asuvan suomalaisen motoristin välityksellä Alpine merkkiset tulpat.
cool.gif
 Ovat olleet erittäin hyviä, vaikkakin olivat aika hintavia. Hinta oli € 22,50 per pari. tulpat ovat siistissä taskuun menevässä rasiassa, ja niissä on 2 kpl  keltaisia ja 2 kpl vihreitä vaihtoputkia joilla saa kuulemma säätää tulpan tehoa, sekä tulpan sisäänpanoputki.
blush.gif
 Tulppa on vähän sienen mallinen, pehmeätä muovin tapaista ainetta. On erittäin miellyttävä korvassa ja myöskin pestävä.
buttrock.gif

En osaa laittaa sinne linkkiä, mutta osoite on: www.alpine.nl
kotka
sport05.gif
sport05.gif

apteekista perustulpat korviin...hinta muutamia kymmeniä centtejä pari...ja toimiivat! osta vaikka muovikassillinen kerralla. Ei lopu kesken.

Tänään selvisi, miksi sellaiset "joulukuusitulpat" ja 3M:n vaahtopallot eivät sovi: meikäläisen korvakäytävä on sen mallinen, ettei sinne istu mikään suora tappi. Kävimme puoliskon kanssa tänään tilaamassa Elacinin tulpat. Malliltaan ovat samat joita poliisit käyttävät. Raportoimme sitten myöhemmin, miten homma kulkee uusilla tulpilla...

Tuli hankittua jokin aika sitten, erityisesti pidempia matkoja varten, Etymotic:n ER6 korvatulpat joihin on integroitu erittain korkeatasoiset kovaaaniset.

Ne ovat kooltaan todella pienet ja mahtuvat hyvin kyparan sisaan. Lisaksi musiikin aanenlaatu on suorastaan loistava. Vaimennus on 15-20 dB riippuen millaisia tulpan paita kayttaa.

Hintaa kertyi USD 129 = n. 105 euroa.

Kaveri lainasi työpaikaltaan ja kiikutti mulle hyväksi kehumansa tulpat. On meinaan hitusen edullisemmat kuin mittatilaustulpat...

Merkki ja malli on EAR UltraFit, valmistaja Aearo Limited, Stockport, SK12 1FJ, U.K. (teksti on kopio paketista) Hyvät on, poistaa vihellykset ja suhinat tehokkaasti. Pestävät, narulla toisissaan kiinni. Google löysi seuraavaa: linkki hakutuloksiin [FI]

Back