Korvatulppien ostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja praatika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

praatika

New member
Mistähän kannattaisi ostaa korvatulppia Helsingin alueella? Yksittäispakatut tulevat kohtuullisen arvokkaiksi ajan myötä. Tarvittava määrä voisi olla pari sataa tms.

+Pasi

Joku väitti TÄMMÖISIÄ hyviksi - KORVATULPPA TRACERS nauhasuojain.

Tuosta peketin kyljestä näkyy hiukka huonosti, mutta ne eivät
a) ole kalliita
b) ole kertakäyttöisiä - ellei itse halua
c) paina
d) häviä helposti, kun ovat narulla kiinni toisissaan
e) etc ..

Pitäis itsekin mennä tuommoisia etsiskelemään, niin sitten tietäis ...

Joku väitti TÄMMÖISIÄ hyviksi - KORVATULPPA TRACERS nauhasuojain.

Tuosta peketin kyljestä näkyy hiukka huonosti, mutta ne eivät
a) ole kalliita
b) ole kertakäyttöisiä - ellei itse halua
c) paina
d) häviä helposti, kun ovat narulla kiinni toisissaan
e) etc ..

Pitäis itsekin mennä tuommoisia etsiskelemään, niin sitten tietäis ...
Minulla on paketin kuvasta päätellen samanlaiset. Nauha on todella kätevä, tulpat voivat roikkua kaulalla, eivätkä katoa taskunpohjalle.
Tulpissa oleva varsi on hieman epämukava ja tulpat pitää asetella paremmin kuin puristeltavat.
Minulla on yleensä matkassa pussillinen puristeltavia kertakäyttöisiä ja nuo nauhalliset. Nauhallisia käytän.

Apteekista korvakitti-nimistä silikonimössöä. Ei ole kertakäyttöistä ja ei paina kypäränkään kanssa ikävästi. hintaa on n. 6 eur/purkki ja siitä saa n. 3 paria.

Tosin äänen vaimennuskyky ei ole ihan sama kuin noissa "vaahtomuovi" tulpissa, mutta riittää minusta ainakin kaupunkiajoon aivan hyvin.

Matkalle suosittelen kuitenkin jotain noita vaahtomuovisia.

itse lipastin intistä aina kun oli vaan mahdollista.
ja mp-messuilta on vieläkin noita peltorin tulppia jäljellä

Joo töistä vaan wurthin vaahtomuovisia, jos ei itellä oo niin kaverilla
ainakin...
tounge.gif

Noita Tracers nauhasuojaimia oli yhdessä entisessä työpaikassani ja muuten hyvää tavaraa, mutta etsippä siinä sitten pihtejä kun se naru irtosi tulpasta (irtosi tod. helposti), tulppa korvassa ja nakkisormet ei saa siitä otetta. Niissä tulpissa mitä töissä oli, oli todella pieni se kohta josta otetaan kiinni ja vedetään tulppa pois korvasta. Mutta mutta sehän pitkälti käyttäjästä kiinni, miten ne narut kestää kiinni. Töissä olleessa erässä oli kylläkin tollaset 20kpl 100kpl:sta susia, eli narut irtosivat.

terveisin tuleva motoristi.

Ostin vapaavalinnasta pumpulipussin 90 senttiä makso.
Oon tehty korvatulppia siitä koko kesän, teen ensi
kesän ja ehkä seuraavan. Soommuute halpaa.
Ei paina ikävästi. Pyörittelee sormissa reilunkokoisen
tupon ja tunkee korvaan.
biggrin.gif

Eareja taitaa saa vähän joka rautakaupasta ja apteekista. Vaimentaa äänet eikä maksa paljon, joten kannattaa ostaa iso satsi kerralla.
cool.gif

Mistähän kannattaisi ostaa korvatulppia Helsingin alueella? Yksittäispakatut tulevat kohtuullisen arvokkaiksi ajan myötä. Tarvittava määrä voisi olla pari sataa tms.

+Pasi
Mene mielellään johonkin pultti/mutteri-, työasuste-, työkaluliikkeeseen ja osta esim. 3M 1100:a 200kpl laatikko. Oulussa ko. paketin hinta oli 27e eli 13.5c pari. Halpaa ku saippua.

Itse olen käyttänyt koko kauden Bilsomin jotain "kertakäyttötulppia", sinisen pehmeän muovisen "pussin"(kumminkin tulpan muotoinen pussi) sisällä on jotain vanua --> ei paina yhtään eikä tarvitse muotoillakkaan millään tapaa. Olen käyttänyt niitä noin viikon kerralla ja sitten uudet, ja töistä olen saanut. Varmasti löytyy rautakaupasta tai vastaaavasta liikkeestä! Paketissa lukee että -23dB, eli sen verran vaimentaa, ja olen ollut todella tyytyväinen!
biggrin.gif

Prismasta löyty tampereelta 3M:n korvatulpat alumiinisella suppilokotelolla, joka menee avainnippuun kätevästi -> on aina mukana. Tais maksaa 4kpl eareita ja tämä kotelo jotain 5€.

Itse olen käyttänyt koko kauden Bilsomin jotain "kertakäyttötulppia", sinisen pehmeän
Itse huomasin jo 10 vuotta sitten tehtaalla kesätöissä ollessani, että pidän noista Bilsomeista paljon enemmän kuin Ear-tulpista. Joten Bilsomeita olen minäkin käyttänyt prätkäillessä, sinisiä tai vihreitä (ei taida olla muuta eroa kuin väri). Tavallista pumpulia niissä on tosiaan sisällä.

Prismasta löyty tampereelta 3M:n korvatulpat alumiinisella suppilokotelolla, joka menee avainnippuun kätevästi -> on aina mukana. Tais maksaa 4kpl eareita ja tämä kotelo jotain 5€.
Olen tässä itsekin kokeillut muutamia erilaisia korvatulppavaihtoehtoja ja nuo 3M:n 1100DS:t ovat toistaiseksi parhaat mitä on vastaan tullut. Kaupan hyllyllä paketti näyttää suunnilleen tältä, mitä nyt mulla oli kuva-aiheena moottoripyörä
smile_org.gif
Paketin takaa löytyi pienellä präntillä SNR 31 dB, joten ihan kohtuullisen hyvä taitaa tuo vaimennus olla paperillakin.

Apteekista saatava korvakitti on myös aika tehokasta, mutta sen käytettävyys ei ehkä ole pärräkäyttöön optimaalinen. EARin malleista pitäisi vielä kokeilla EARsoft Neon Blast -mallia (siinä on sellaiset liekinkuvat tulppien kyljessä!) kun sen vaimennus taitaa olla noista tavallisista tulpista ihan parhaasta päästä, mutta niitä ei ole ainakaan täällä Jyväskylän kaupoissa vielä vastaa tullut.

Vaahtomuovitulppien kanssa kannattaa sitten toimia ihan paketin ohjeen mukaan kun niitä korviin asettaa. Moni motoristi tuntuu vaan tökkäävän tulpat paikalleen, mutta omien kokemusteni mukaan paremman tuloksen saa kun tulppaa pitää sormella korvaan painettuna sellaiset 15-30 sekuntia ja antaa sen laajentua rauhassa.

Itse olen käyttänyt koko kauden Bilsomin jotain "kertakäyttötulppia", sinisen pehmeän
Itse huomasin jo 10 vuotta sitten tehtaalla kesätöissä ollessani, että pidän noista Bilsomeista paljon enemmän kuin Ear-tulpista. Joten Bilsomeita olen minäkin käyttänyt prätkäillessä, sinisiä tai vihreitä (ei taida olla muuta eroa kuin väri). Tavallista pumpulia niissä on tosiaan sisällä.
Väri muistaakseni kertoo tulpan koon. Siniset taitaa olla L-kokoa ja vihreät M-kokoa. En ole töistä ainakaan muita kun noita sinisiä löytänyt.

Back