Koska Buellissa kilometrit täynnä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wheel

New member
Mulle tuli tossa vaan mieleen, että paljonkohan buluun kerkee tommosella normaalilla sporttisella ajotyylillä ajaa kilsoja ennen kun se lopulta täytyy heittää romuttamolle muun ongelmajätteen joukkoon?
wink.gif


Onks kukaan kuullu kauanko noi buellit kestää ja mitä niistä pettää ensimmäisenä. Vetohihnan vaihto on 40 tkm, joten voisi kuvitella, että tuo härveli sen kestää Ohjekirjan huoltomuistiinpano-osiossa voi huoltoja merkata 80 tkm asti, joten tarkoittaakohan se sitä, että tehtaallakaan ei uskota pyörän kestävän juuri sitä kauemmin?
sad_orig.gif
 
Eihän sellaista voi määritellä. Kestäähän ne koneet vaikka miten paljon kun vaan huolta pitää. Siihenhän ne yleensä väsähtää kun ei viititä vanhaa rojua enää huoltaa.
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
 
No tottahan se kestää kun on toteutettu vanhaa saksalaista insinööritietoutta. VW = HD, (mahd. vähän tehoa mahd. suuresta kuutiotilavuudesta)
talktohand.gif
tounge.gif
biggrin.gif
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
Näinpä. Yleensä juurikin kuulee haukuntaa HD:n öljyvuodoista ym. juttua. Ihan oikeasti, näyttäkää sellanen japskipärrä joka on esim. vm-70. yli 100tkm ajettu ja josta on huoltoja jätetty tekemättä...ja joka sitten vielä toimii kuin uusi, ei syö öljyä,etenkään vuoda sitä ja tuprauttele pikkusia savupöllähdyksiä putkesta jne.

Yleensähän semmonen hurley joka jotain vuotaa, kertoo siitä kuinka huonosti sitä on pidetty/huollettu. Ei se pyörän vika ole jos siitä ei huolta pidetä.
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
Näinpä. Yleensä juurikin kuulee haukuntaa HD:n öljyvuodoista ym. juttua. Ihan oikeasti, näyttäkää sellanen japskipärrä joka on esim. vm-70. yli 100tkm ajettu ja josta on huoltoja jätetty tekemättä...ja joka sitten vielä toimii kuin uusi, ei syö öljyä,etenkään vuoda sitä ja tuprauttele pikkusia savupöllähdyksiä putkesta jne.

Yleensähän semmonen hurley joka jotain vuotaa, kertoo siitä kuinka huonosti sitä on pidetty/huollettu. Ei se pyörän vika ole jos siitä ei huolta pidetä.
Tää nyt on ihan vitsi. Tuli vaan tosta kommentista mieleen, että kasvaako HD-omistajien peukalot sitten kainalosta, vai ovatko muuten vaan tumpeloita..
biggrin.gif
(Älä ota vakavasti)
wink.gif
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
Näinpä. Yleensä juurikin kuulee haukuntaa HD:n öljyvuodoista ym. juttua. Ihan oikeasti, näyttäkää sellanen japskipärrä joka on esim. vm-70. yli 100tkm ajettu ja josta on huoltoja jätetty tekemättä...ja joka sitten vielä toimii kuin uusi, ei syö öljyä,etenkään vuoda sitä ja tuprauttele pikkusia savupöllähdyksiä putkesta jne.

Yleensähän semmonen hurley joka jotain vuotaa, kertoo siitä kuinka huonosti sitä on pidetty/huollettu. Ei se pyörän vika ole jos siitä ei huolta pidetä.
Tää nyt on ihan vitsi. Tuli vaan tosta kommentista mieleen, että kasvaako HD-omistajien peukalot sitten kainalosta, vai ovatko muuten vaan tumpeloita..
biggrin.gif
 (Älä ota vakavasti)
wink.gif
Niin tottahan se on että HD toimii satatonnia ajettuna kuin uusi --> eli tiputtaa öljyä, epärasainen käynti, osat löysällä ja heikohkot ominaisuudet
biggrin.gif
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
Näinpä. Yleensä juurikin kuulee haukuntaa HD:n öljyvuodoista ym. juttua. Ihan oikeasti, näyttäkää sellanen japskipärrä joka on esim. vm-70. yli 100tkm ajettu ja josta on huoltoja jätetty tekemättä...ja joka sitten vielä toimii kuin uusi, ei syö öljyä,etenkään vuoda sitä ja tuprauttele pikkusia savupöllähdyksiä putkesta jne.

Yleensähän semmonen hurley joka jotain vuotaa, kertoo siitä kuinka huonosti sitä on pidetty/huollettu. Ei se pyörän vika ole jos siitä ei huolta pidetä.
Tää nyt on ihan vitsi. Tuli vaan tosta kommentista mieleen, että kasvaako HD-omistajien peukalot sitten kainalosta, vai ovatko muuten vaan tumpeloita..
biggrin.gif
 (Älä ota vakavasti)
wink.gif
En maa niin tosikko sentäs ole, enkä edes (vielä vuosiin ) jäteöljyn vatkainta omista  
biggrin.gif
 

Vaan asiaan..suurin syyhän on (mutua ja parilta omistajilta vuosien varrelta kuultuna) se että kun se kone on palasina siinnä pöydällä, ollaan vaihtamassa yhtä osaa joka on jo rikkoutunut, huomataan että toinenkin osa on melkeinpä tiensä päässä. Sitten ajatellaan että kyllä se vielä menee, vaihdetaan kun tulee ajankohtaiseksi eli hajoaa = mennään siis pers edellä sinne puuhun, ja tätä sitten vielä perustellaan sillä kun on niin kalliit osat. Yksikin (urpo?) ihmetteli koko kesän kun aina vähän bensa löyhkäsi, ei tullu kuulemma mieleen etsiä sitä aiheuttajaa. Talvella vaivautui (painostuksen jälkeen)tutkimaan asiaa, tulos: tankin yhdysletku vuosi ja suoraan taaimmaisen pytyn päälle  
thumbs-up.gif
 
huhupuheisiin. HD:n koneet on tunnetusti erittäin kilometrikestäviä.(ihan oikeesti).

useammalla sporsterilla olen kuullut 150tonnia ajetun.

lisäksi buell kilometrikestävyyttä ei voi ihan arvioida samoilla kriteereillä kuin japsipyöriä. Kun japsi on ajettu, niin se on paskana ja osia ei saa mistään ja konetta ei pakosti pysty edes remontoimaan. Buelliin saa heittää uudet pytyt ja männät kiinni ja jatkaa ajoa.

vähän eri tarina kuin joku lohko yhdistettynä sylinteriryhmään alumiiniviritys nikasil tjms pinnoitettuna.

JT
Näinpä. Yleensä juurikin kuulee haukuntaa HD:n öljyvuodoista ym. juttua. Ihan oikeasti, näyttäkää sellanen japskipärrä joka on esim. vm-70. yli 100tkm ajettu ja josta on huoltoja jätetty tekemättä...ja joka sitten vielä toimii kuin uusi, ei syö öljyä,etenkään vuoda sitä ja tuprauttele pikkusia savupöllähdyksiä putkesta jne.

Yleensähän semmonen hurley joka jotain vuotaa, kertoo siitä kuinka huonosti sitä on pidetty/huollettu. Ei se pyörän vika ole jos siitä ei huolta pidetä.
Tää nyt on ihan vitsi. Tuli vaan tosta kommentista mieleen, että kasvaako HD-omistajien peukalot sitten kainalosta, vai ovatko muuten vaan tumpeloita..
biggrin.gif
 (Älä ota vakavasti)
wink.gif
En maa niin tosikko sentäs ole, enkä edes (vielä vuosiin ) jäteöljyn vatkainta omista  
biggrin.gif
 

Vaan asiaan..suurin syyhän on (mutua ja parilta omistajilta vuosien varrelta kuultuna) se että kun se kone on palasina siinnä pöydällä, ollaan vaihtamassa yhtä osaa joka on jo rikkoutunut, huomataan että toinenkin osa on melkeinpä tiensä päässä. Sitten ajatellaan että kyllä se vielä menee, vaihdetaan kun tulee ajankohtaiseksi eli hajoaa = mennään siis pers edellä sinne puuhun, ja tätä sitten vielä perustellaan sillä kun on niin kalliit osat. Yksikin (urpo?) ihmetteli koko kesän kun aina vähän bensa löyhkäsi, ei tullu kuulemma mieleen etsiä sitä aiheuttajaa. Talvella vaivautui (painostuksen jälkeen)tutkimaan asiaa, tulos: tankin yhdysletku vuosi ja suoraan taaimmaisen pytyn päälle  
thumbs-up.gif
Hih hih. No nyt sekin selkis miksi se takimmainen pytty käy aina kuumempana.
biggrin.gif
talktohand.gif
 
No tottahan se kestää kun on toteutettu vanhaa saksalaista insinööritietoutta. VW = HD, (mahd. vähän tehoa mahd. suuresta kuutiotilavuudesta)
talktohand.gif
tounge.gif
biggrin.gif
Jep, ja isäpapan kuplaan tuli vaihtomoottori Saksasta aina 90 tuhannen välein.

Minä en tunne ketään, joka olisi saattanut oman pyöränsä haudan lepoon Topinojalle. Tapahtuuko sellaista?
 
Back
Ylös