Kove 450 Rally

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lario
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lario

New member
Tämmöseen törmäsin, kun Nettimotoa selailin.
Kove 450 Rally https://www.nettimoto.com/kove/rally/2928759

9 990 €

Paino: 145kg

Kantama: 500-700km

Moottori: nestejäähdytteinen Zongshen DOHC NC450, myös moottoriöljy on jäähdytetty.

Moottori on paranneltu ja tehokkaampi versio jo todella luotettavasta SOHC NC450sta.

Teho: 38kw (51 hp) @ 9500rpm

Vääntö: 40 Nm (29.5 ft-lbs) @ 7000rpm

Polttoaine: Yhteensä 30 litraa (kaksi tankkia edessä, yksi takana)

Renkaat: takana 140/80-18 ja edessä 90/90 -21

Akseliväli: 1490mm

Maavara: 310mm

Etuhaarukka: Yuan suspension USD 49mm, 305mm joustolla

Takaiskunvaimennin: Yuan suspension 300mm joustolla (linkku)

Huippunopeus: 170km/h

Istuinkorkeus: 950mm tai 910mm

Polttoainejärjestelmä: Bosch EFI

Vaihteet: 6

Huoltoväli: Öljynvaihto 3000km-5000km, venttiilit 8000km

Takuu: 12kk

dfefaa416f5bb57c-large.jpg
 
Kilvissä 12988€ eli 9990€ + 2098€ verot + toimituskulu.
Ei se nyt kiinalaiseksi ihan halpa ole...
Tonnin varausmaksulla sais syksyllä tulevasta erästä.
 
Mut on se halpa rallipyöräksi. Noin yhden oranssiksi anodisoidun KTM Powerparts osan hintainen. Kysymys kuuluu, kuinka hyvä se on.
 
Mielenkiintoinen pyörä järkevällä hinnalla. Moottorin esikuva on 80-90 luvun Honda ja päivitetty tuplanokkaisella kannella. Saman tehtaan moottoria taitaa olla Fanticeissa ja SWM:ssä. Oletettavasti alustan komponentit on kopsattu jonkun tunnetun valmistajan mallistosta, tuskin ne on itse noita piirtänyt. Hienon näköinen pyörä ja kiinnostava.

Vastaava KTM-Honda-Yamaha rallipyörä maksaa 3-4x enemmän, jos niitä edes on saatavissa muuten kun rajoitettuna eränä.
 
Alusta on vissiin Showan kiinalainen kopio. Minun silmään veron verran liian kallis. 9999€ kilvissä olisi kove sana. Eihän tuo mikään tehdaskisapyörä ole. Enduroon laitettu vähän muovikatetta ja alaputki.
 
Kuinka iso ralli on lajina, osallistujamäärältään? Siis se kisaaminen missä yhdistyy ajaminen ja suunnistaminen.
Ilmeisemmin Etelä-Euroopassa eniten esillä? Jollekin maakuntatason harrastajalle joka ei edes unelmoi mistään Dakariin osallistumisesta, niin sellaiselle riittävän tasokas peli?

Suomi-käytössä soratietouringiin henkilölle joka ei halua painavaa 2-sylinteristä mutta haluaa ison toimintasäteen eikä halua käyttää useaa tuhatlappusta rakentaakseen mopon jo valmiiksi kalliin KTM690:n pohjalta?
 
Suomi-käytössä soratietouringiin henkilölle joka ei halua painavaa 2-sylinteristä mutta haluaa ison toimintasäteen eikä halua käyttää useaa tuhatlappusta rakentaakseen mopon jo valmiiksi kalliin KTM690:n pohjalta?

Tuollaiseen käyttöön varmaan sopivin. 690 on saman painoinen ja 20 heppaa enemmän. Itelle siinä on aika sopivasti paukkua. Ei liikaa että pelottaisi eikä niin vähän, että toivoisi lisää. Tyyliltään tuollainen rallimalli olisi varmasti hyvä pikkuteille, metsäautoteille jne. Aavikkoa Suomessa on vähänlaisesti. 300mm joustoille taas ei tarvetta soratiekäytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös