• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kritiikkiä moderaattoreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHBMW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.

JHBMW

Tunnus suljettu
Tämä MagnaMan on sen verran vikkelä poistelemaan viestejä etenkin kun ne koskevat häntä itseään, että noudatan hänen omaa kehoitustaan ja avaan uuden aiheen. On suorastaan älytöntä, että moderaattorina toimii henkilö joka mielivaltaisesti poistelee eräiden kirjoittajien tekstejä ja sitten ”julkisesti” arvostelee näitä nimimerkkejä. Kun joku sitten hieman kohdistaa kritiikkiä häneen itseensä niin johan se delete-näppäin taas laulaa.

Onhan se tietysti kiva kun moderaattorit pitävät meidän ”epäaikuismaiset” kirjoituksemme kurissa, mutta olisi vielä kivempaa jos he myös  itse pelaisivat samoilla säännöillä kuin mitä vaativat muilta.

Ohessa pätkä viestiä joka poistettiin hetki sitten ”Boxintien” puolelta kun ihmettelin hieman MagnaManin Bomber –kritiikkiä:

--------------------

"Menee hiukka asian vierestä, mutta kun kerran MagnaMan tämän itse aloitti.  
tounge.gif

On mielenkiintoista havaita, että yksi ja sama moderaattori tuntuu yhä uudestaan hermostuvan Bomberin jutuista. Olen ehtinyt lukemaan joitakin näitä poistettuja viestejä ja täytyy sanoa, että herkässä on MagnaMan:in delete -näppäin kun kyseessä on Bomber. Sen sijaan läpi lasketaan juttuja jotka ovat tosi älyttömiä. Mistä tämä valikoiva Bomber-fobia johtuu on vaikea sanoa, mutta pieni peiliin katsominen olisi varmaan paikallaan.    
wink.gif

Ja moderaattori joka "julkisesti" arvostelee jotain nimimerkkiä epäaikuismaisesta käytöksestä, mutta itse poistelee valikoivasti joidenkin kirjoittajien viestejä on varmaankin sitten tosi aikuismainen"    
baaa.gif

--------------
Jyrki

Tämä MagnaMan on sen verran vikkelä poistelemaan viestejä etenkin kun ne koskevat häntä itseään, että noudatan hänen omaa kehoitustaan ja avaan uuden aiheen. On suorastaan älytöntä, että moderaattorina toimii henkilö joka mielivaltaisesti poistelee eräiden kirjoittajien tekstejä ja sitten ”julkisesti” arvostelee näitä nimimerkkejä. Kun joku sitten hieman kohdistaa kritiikkiä häneen itseensä niin johan se delete-näppäin taas laulaa.

Onhan se tietysti kiva kun moderaattorit pitävät meidän ”epäaikuismaiset” kirjoituksemme kurissa, mutta olisi vielä kivempaa jos he myös  itse pelaisivat samoilla säännöillä kuin mitä vaativat muilta.

Ohessa pätkä viestiä joka poistettiin hetki sitten ”Boxintien” puolelta kun ihmettelin hieman MagnaManin Bomber –kritiikkiä:

--------------------

"Menee hiukka asian vierestä, mutta kun kerran MagnaMan tämän itse aloitti.  
tounge.gif

On mielenkiintoista havaita, että yksi ja sama moderaattori tuntuu yhä uudestaan hermostuvan Bomberin jutuista. Olen ehtinyt lukemaan joitakin näitä poistettuja viestejä ja täytyy sanoa, että herkässä on MagnaMan:in delete -näppäin kun kyseessä on Bomber. Sen sijaan läpi lasketaan juttuja jotka ovat tosi älyttömiä. Mistä tämä valikoiva Bomber-fobia johtuu on vaikea sanoa, mutta pieni peiliin katsominen olisi varmaan paikallaan.    
wink.gif

Ja moderaattori joka "julkisesti" arvostelee jotain nimimerkkiä epäaikuismaisesta käytöksestä, mutta itse poistelee valikoivasti joidenkin kirjoittajien viestejä on varmaankin sitten tosi aikuismainen"    
baaa.gif

--------------
Jyrki
Joo munkin viesti lähti samasta topikista kun hiukan kritisoin..

Perseestä vois sanoa, hyvinkin perseestä
nixweiss.gif

Moderaattoreiden statukset on taidettu aikoinaan jakaa arvalla baari-illan päätteeksi...

Päällimmäisenä toivomuslistalla olisi, että moderaattori ilmoittaisi poistetun viestin kirjoittajalle perusteluin toiminnastaan. Tälläinen menettly selventäisi käyttäjällekin, mikä on sallittua ja mikä ei, kuin myös sen, mikä täällä on politiikkana tietyissä aiheissa.

Kannatetaan, samat säännöt kaikille.

Erityiseti kun moderaattorit kirjoittelevat henkilökohtaisia viestejä niin heidän pitäisi noudattaa samoja sääntöjä kuin mitä he itse vaativat muilta  
wink.gif

Kaikilla on samat säännöt. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole sallittua ja se oli syy ko. tapauksessakin. Aivan kuten olen ilmoittanutkin.

Samoin aiheet koetetaan selvyyden vuoksi pitää edes pääosin asiassa. Näitä uusia aiheitahan voi jokainen aina avata.

Kaikilla on samat säännöt. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole sallittua ja se oli syy ko. tapauksessakin. Aivan kuten olen ilmoittanutkin.

Samoin aiheet koetetaan selvyyden vuoksi pitää edes pääosin asiassa. Näitä uusia aiheitahan voi jokainen aina avata.
Hyvin mielenkiintoinen on tapasi käsitellä kritiikkiä. Kun katselin ”Boxintien” kirjoittelua niin olit ensin vastannut aivan asiallisesti kyselyihin miksi joku oli poistanut Bomberin viestin.

”Poistin bomberin viestin harkinnan jälkeen ja syynä on henkilökohtaisuuksiin meneminen. Olipa hymiöitä tai ei niin moinen ei kuulu asiaan”.

Tämä ei kuitenkaan riittänyt vaan aloit vähän sen jälkeen erillisellä vastineella sättimään Bomberia ja syyttämään häntä epäaikuismaisesta käytöksestä. Kyseessä oli siis aivan puhdas henkilökohtainen hyökkäys Bomberia vastaan. Kun sitten allekirjoittanut sekä eräs toinen kirjoittaja ihmetteli linjaasi niin johan alkoi taas sensuurin käyttö ja tällä kertaa poistit koko kyseisen osion. Syyksi ilmoitit tällä kertaa sen että kirjoittelu oli ohi aiheen. Varsin erikoinen perustelu kun itse olit kyseisen kirjoittelun juuri aloittanut.

En voi muuta sanoa kuin, että jos sinulla on jotain henk. koht. kaunaa Bomberia kohtaan niin pelaa samoilla säännöillä kun toisetkin äläkä ole pupu ja piiloudu delete –näppäimen taakse.  
baaa.gif

Viestini oli vastaus bomberin viestiin, joten en aloittanut vaan perustelin miksi näin taas pääsi tapahtumaan. Olisi näköjään ollut viisasta jättää bomberin vastaus näkyviin.

Poistin sitten kaikki ylimääräiset viestit, myös omani, koska selvästi oli näkyvissä tämä kritiikki mikä on täällä nyt näkyvissä.

Selvyyden vuoksi täytynee sanoa, että bomberia en henkilökohtaisesti ole tavannut enkä siis häntä tunne.

Olen yhä sitä mieltä että tämän aiheen perustaminen on parempi vaihtoehto verrattuna siihen, että sotketaan joku muu näillä asioilla.

Viestini oli vastaus bomberin viestiin, joten en aloittanut vaan perustelin miksi näin taas pääsi tapahtumaan. Olisi näköjään ollut viisasta jättää bomberin vastaus näkyviin.

Poistin sitten kaikki ylimääräiset viestit, myös omani, koska selvästi oli näkyvissä tämä kritiikki mikä on täällä nyt näkyvissä.

Selvyyden vuoksi täytynee sanoa, että bomberia en henkilökohtaisesti ole tavannut enkä siis häntä tunne.

Olen yhä sitä mieltä että tämän aiheen perustaminen on parempi vaihtoehto verrattuna siihen, että sotketaan joku muu näillä asioilla.
Haista...

Haista...
delete..

Turhahan tämäkin on, mutta minun mielestäni on outoa, että se on aina samat jätkät jotka winettää moderoinnista, vaikka on kuitenkin monta tuhatta rekisteröinyttä käyttäjää
tounge.gif

Turhahan tämäkin on, mutta minun mielestäni on outoa, että se on aina samat jätkät jotka winettää moderoinnista, vaikka on kuitenkin monta tuhatta rekisteröinyttä käyttäjää  
tounge.gif
ja tämä se vasta turhaa onkin, mutta minä ole huomannut myös sen että yleensä juuri harvat ja valitut modet saavat ureaa korvaansa...

ja tuo yllä oleva ei viittaa keneenkään henkilöön vaan on yleinen oma vääristynyt ja asenteellinen havainto ja käsitys

Hei siskot ja veljet!
talktohand.gif

Olen itsekin ollut deletoinnin ikeen alla.Se,että onko aihetta ollut en enää "muista".Joillakin varmaan "kipukynnys on hyvin-hyvin alhaalla.

Ja senkun muistaa,että tottuvathan jotkut pakonedessä elämään "peräpukamienkin" kanssa.
JA HOKKUS POKKKUS-onhan olemassa vielä se PASKANJAUHANTA-foorumi

PS. hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille riippumatta onko "pipo" kireä vai ei.......................
idea3.gif

(tämän voi poistaa jos meni "asian" virestä)

tounge.gif
Toisaalta onhan se outoa jos moderaattoreita on 22 kpl ja kritiikki osuus aina vain samoihin pariin moderaattoriin. Saattaisi olla paikallaan myös siellä moderaattoripuolella hieman miettiä onko se oma linja aina asiallinen.

Moderaattoreilla on lisäksi se delete –valtuus joka asettaa heidät aikalailla eri asemaan kun aletaan keskustelemaan pelisäännöistä. Näin kävi tälläkin kertaa. Ensin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen erästä nimimerkkiä vastaa ja sitten kun sitä ihmetellään niin poistaa koko osion. On se hieman vaikea käydä keskustelua kun kaikki jäljet hävitetään aina kun kritiikki osuu omalle kohdalle. Se niistä pelisäännöistä….  
baaa.gif

Lisäksi näyttää olevan, että täällä on ainakin yksi aihe joka aiheuttaa kerta toisensa jälkeen herkästi sensuurireaktioita, nimittäin poliisit. Jostain syystä poliisia kritisoiva teksti aiheuttaa eräillä tahoilla hyvin voimakkaita reaktioita ja joutuu varsin nopeasti sensuurin kouriin.

On varmasti hyvä ettei mitään väestö/ammattiryhmää parjata syyttä suotta ja siksi ehdotankin, että voisimme jatkossa välttää kritioisoimasta poliisin ohella mm.
- putkimiehiä
- kotiäitejä
- hiihtäjiä (erityisesti perinteisen hiihtotavan)
- joulupukkia, sekä tietysti
- Matti Nykästä

He ovat kaikki niin tärkeitä yhteiskunnan kannalta, ettei ole perusteltua mennä parjamaan heidän saavutuksiaan.  
wink.gif

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille  
smile_org.gif

Lisäksi näyttää olevan, että täällä on ainakin yksi aihe joka aiheuttaa kerta toisensa jälkeen herkästi sensuurireaktioita, nimittäin poliisit. Jostain syystä poliisia kritisoiva teksti aiheuttaa eräillä tahoilla hyvin voimakkaita reaktioita ja joutuu varsin nopeasti sensuurin kouriin.

On varmasti hyvä ettei mitään väestö/ammattiryhmää parjata syyttä suotta ja siksi ehdotankin, että voisimme jatkossa välttää kritioisoimasta poliisin ohella mm.
- putkimiehiä
- kotiäitejä
- Matti Nykästä

He ovat kaikki niin tärkeitä yhteiskunnan kannalta, ettei ole perusteltua mennä parjamaan heidän saavutuksiaan.
wink.gif

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
smile_org.gif
Äläs unohda sivareita.
biggrin.gif

Toisaalta onhan se outoa jos moderaattoreita on 22 kpl ja kritiikki osuus aina vain samoihin pariin moderaattoriin. Saattaisi olla paikallaan myös siellä moderaattoripuolella hieman miettiä onko se oma linja aina asiallinen.

Jos jäseniä on 5000 kpl, ja 2501 eivät itke, niin olen tyytyväinen, koska enemmistö on
tounge.gif
No ei vaiskaan. Ihmiset ovat erilaisia.En nyt tiedä tarkoitatko minua sillä "toisella" moderaattorilla, mutta mielestäni en ole poistanut kovin montaa viestiä, jos ei nyt oteta huomioon tuota yhtä "osiota", jonka poistin yleisön pyynnöstä. Se on todellaa vaikeata pitää kaikkia tyytyväisinä, sen on monet ihmiset huomannut. Ammatinvalintakysymys.

Moderaattoreilla on lisäksi se delete –valtuus joka asettaa heidät aikalailla eri asemaan kun aletaan keskustelemaan pelisäännöistä. Näin kävi tälläkin kertaa. Ensin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen erästä nimimerkkiä vastaa ja sitten kun sitä ihmetellään niin poistaa koko osion. On se hieman vaikea käydä keskustelua kun kaikki jäljet hävitetään aina kun kritiikki osuu omalle kohdalle. Se niistä pelisäännöistä….
Nyt en valitettavasti päässyt lukemaan mitä siellä voorumissa oli ennen kun sitä poistettiin, joten en osaa ottaa kantaa asiaan. Mutta edelleen, ihmiset on erilaisia. Jotkut loukkaavat herkemmin, ja jotkut kestää enemmän. Joidenkin ihmisten päivät menee pilalle jos niille sanoo "perse". Joillekin se voi tarkoittaa saman kun "terve".
Joten mielestäni on sitten aika hyvä pitää sitten semmoinen "puhdas linja" koskien henkilökohtaista vittuilua. Siitä olen samaa mieltä, että moderaattorit pitäisi noudattaa samaa linjaa. Tästä on keskusteltu aikasemmin, ja tullaan varmasti vielä keskustelemaan. Siitä ei ole kovin kauan kun meillä oli JHBMW:n kanssa ja Bomberin kanssa "yksityiskeskusteluja", ja silloin mielestäni päästiin jo yhteisymmärrykseen. Ainakin JHBMW:n kanssa...
Ja kun edelleen mainitset sitä "koko osion", niin voineeni ilmoittaa, jos tarkoitit sen The Word We Do Not Speak (lue s*vari), niin sitä ei poistettu koska kritiikki osui pelkästään minuun. Hei, asiahan koski sivareita, ja sitähän minä en ole
biggrin.gif

- putkimiehiä
- kotiäitejä
- Matti Nykästä

Poliisi saa kritisoida...Saa kritisoida myös armeijaa, leikkikouluja, keulivia pellejä, sairaaloita, lääkäreitä. Mutta anna nyt eden Nykäselle vähän löysää
tounge.gif
Mutta se mitä en salli edelleenkään on henkilökohtaisuuksiin menemistä. Juuri siitähän keskusteltiin silloin aikasemmin, ja mielestäni päästiin silloin yhteiymmärrykseen, mutta ilmeisesti siitä on niin pitkä aika, että on taas aikaa astua kehään, ja päivittää nuppia.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille täältäkin, ja toivottavasti tämä on kohta käsitelty loppuun.

Varmaan toi juttu etta miks kritiikki kohdistuu vaan pariin moderaattoriin, johtuu siita etta etta vaan pari moderaattoria tekee noita ketjujen siivoushommia ..muutenkinhan toita on jaeltu vahan (tai jakautuneet, whatever) joku lukitsee innolla uusintaposteja, jotkut puuttuu aiheitten karkailuun, toiset siivoaa ikivanhoja posteja ja jotkut (iso osa, tappakaa kritiikin vuoksi) eivat tee sitten tasan niin mitaan, ja silloinhan ei kritiikkia tule.

Mielenkiintoinen aihe. Monta mieleentulevaa seikkaa.
- Jokainen voi valita, millä foorumeilla kuljeksii.
- Moderaattorit on ihan tavallisia (?) ihmisiä nekin.
- Turha ärsyttäminen (kenen tahansa) on aina turhaa.
- Joskus vaan potuttaa.

Itse olen uudehko mode, ja innokkaan mieleni tekisi monesti puuttua näkemykseni mukaan melkoisen epäasiallisiin juttuihin. Pidän kuitenkin delete-näppäimen ja etusormeni tapailusuhteen melko etäisenä. Miksikö? En kirjoittajien tai kritiikin pelosta, vaan toisten moderaattoreiden antaman palautteen pelosta.  
omg.gif
  Jotta ei ole helppoa tälläkään puolella piikkilankaa.        
cool.gif

Päällimmäisenä toivomuslistalla olisi, että moderaattori ilmoittaisi poistetun viestin kirjoittajalle perusteluin toiminnastaan. Tälläinen menettly selventäisi käyttäjällekin, mikä on sallittua ja mikä ei, kuin myös sen, mikä täällä on politiikkana tietyissä aiheissa.
Ideana ihan hyvä, mutta käytännössä kun tästä toiminnasta kukaan ei saa rahaa, aika jota modet käyttää tähän on rajallinen, joten on pakko karsia työn määrä. Poistettavia viestejä tulee paljon, ja jos jokaista joutuisi kommentoimaan kirjoittajalle siihen ei aika riitäisi yksinkertaisesti.

Se että poistetaanko viesti on aina subjektiivinen asia, mutta jossain on pakko vetää linjaa. Modeista on yksi poistettu epäasiallisen käytöksen vuoksi ja pari on eronnut ajanpuutteen/muiden syiden takia, joten MIELESTÄNI olemme myös modejen puolella katsottu että asiat sujuu ja modeja ei olla pidetty täällä koska he ovat hyvää baari seuraa...

edelleen vaihtoehtoja löytyy...
1. Bomberit
2. mp-foorumi
3. Motot.net
And my favorite:
4. Nahka foorumi  
lookaround_orig.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back