• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ks rengas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pthuone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla oli metzlerin M3 jolla ajoin kulutusnystyröihin saakka. Viimeiset tuhannen kilometriä oli kuin olisi ajanut tyhjällä renkaalla. Pinta oli tosi epätasaisesti kulunut. Tarvitsin pian renkaan ja soitin Bem-Arille pirkanmaalle. Sieltä löytyi Continental renkasta tosi sopivasti. Ruuhkaa tuntui olevan renkaspuolelle aika paljon. Pienen ajolenkin jälkeen rengas tuntui tosi hyvältä.Hinta laatusuhde erinomainen. Mitä mieltä muut ovat Continental renkaista....

Mulla oli metzlerin M3 jolla ajoin kulutusnystyröihin saakka. Viimeiset tuhannen kilometriä oli kuin olisi ajanut tyhjällä renkaalla.
Millaisiin kilometrilukemiin pääsit?

Mulla Mezerein kutoset vaihtui just äsken 11.500 km lukemilla, eikä ne olleet vielä edes ihan loppu. Olivat vaan viimeiset 1500 km jo niin kulmikkaat, että alkoi ajelukin tuntua kulmikkaalta. Mutta tuonne kymppitonnin tuntumaan ne oli vielä ihan ok.

Nyt alla sama merkki ja malli, mutta uudempi versio. Reliatecillä alta alle asennettuna 375,-. Erään toisen liikkeen hinta samoille renkaille töineen olisi ollut 470,-

Erikoisen näköistä "agnea". Jos rengas olisi uusi niin saattaisi olla valmistusvika, mutta jos on jo 5000km ajettu niin kummastuttaa. Voiko talvisäilytyksessä olla jotakin pielessä?

Lähetä kuvat Metzen tehtaalle ja kysy mikä voisi olla syy.
Lähetin yhteydenottopyynnön Metzeler-UK:lle. Eipä ole vielä mitään kuulunut. Renkaan talvisäilytys on ollut asiallista. Pyörä on ollut huoltopukilla, jolloin rengas on ilmassa. Olisivatkohan ruvet syntyneet kun kuuman renkaan alle jää kiviä pyörän ollessa sivuseisontatuella. Ainakin tuo läikän koko ja paikka viittaisivat siihen (suunnilleen tuollainen alue takarenkaasta koskee maahan fillarin ollessa parkissa)
Juurikin tuosta veikkaisin jälkien tulleen. Mulla näkyi samanlaisia jälkiä, mutta ne katoaa kun rengas taas lämpenee ja elää ajaessa. Kovaa ajoo ja huoletonta pitoo...
smile_org.gif

Kilometreistä en tiedä kun renkaat tuli käytetyn pyörän mukana. Ne oli kylläkin hiljattain vaihdettu. Kilometrejä veikkaisin jossain kympin paikkeilla. Se oli ihmeellistä että eturengas meni vaihtoon tuhatta aikasemmin. Mun mielestä ne ei ollut koko aikana mikkään ihmeelliset. Bem-Arikaan ei niitä Metzlereitä enää myy, siirtynyt aika paljon myymään Continentaalia joka on melkosen edullinen.
sport05.gif

Back