• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm 1290 GT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan ilman peikkoja.....

Kun kevällä tuli sepiteltyä esim. Kinkyyn näpsäkät kiinnityspaikat
Giveille.....

Eihän siitä puutu kun hieman hulppeempaa plexiä eteen :D.

Plexejähän Kinkyissä on etenkin Saksanmalla näkynyt aika paljon,
mutta minkäänlaisia laukkuja aika vähän.....

"Naku"... "Fighteri"..... juuei, ei laukkuja, hieman vaan lippaa eteen, enintään.

Vanha peruspyörä on sinällään se "käyttökelpoisin" keksintö moneen pienellä tuunaamisella.
OK, se on ollut trenditöntä ja harmaata, mutta mitä ihmettä mopolla kuitenkin tehdään..... :;):.

Perinteinen peruspyörä on trendittömyytensä lisäksi ollut jollain tapaa "pitkä ja kankea".
Fighteriin ei trendien puitteissa sovi kapsäkkiä tai pientä screeniä lukuunottamatta muuta.

Hassu juttu..... Nyt pukkaa "uutta huipputrendiä" joka paikasta :;):.

Brändättyä hottia :p, fighteria sujuvasti kiinnittyvillä ja irtoavilla laukuilla ja hieman isompaa lippaa eteen :p.

Jaa että miksi?

Koska se on.... sattuu se kuipal pahast tahansa..... JÄRKEVÄÄ , monipuolista, toimivaa ja hauskaa.....
ilman äärirajoille jossain lajissa viedyn laitteen kapea-alaisuutta ja sen ulkopuolella
kintuille-munille-silmille paukkuvia valjopuolia.

PS. Tähän lähtöön ajatellen.... ja vanhoihin trendirajoihin tukeutuen.....
Kawan Versys esim. on ihan "turha laite". Z1000 SX on itse asiassa "uusinta uutta"..... mutta miten
vanhalla tavalla eri genreen brändättyä..... tähän uuteen aaltoon täydellisesti istuvaa laitetta enää saadaan
"uutena" parrasvaloihin ja aallonharjalle :;):.
 
Oliskohan kotari saanut jo korjattua superduken lapsuudet tähän malliin.... Noiden kuvien perusteella ulkomuodosta on vähän vaikea saada tolkkua. Ainakin kilpailua tässä genressä riittää kun melkein kaikilla tunnetuilla valmistajilla alkaa olemaan tarjolla oma näkemys aiheesta ja hyvä niin!
 
Oliskohan kotari saanut jo korjattua superduken lapsuudet tähän malliin.... Noiden kuvien perusteella ulkomuodosta on vähän vaikea saada tolkkua. Ainakin kilpailua tässä genressä riittää kun melkein kaikilla tunnetuilla valmistajilla alkaa olemaan tarjolla oma näkemys aiheesta ja hyvä niin!

Ei mulla ole ollut mitään Superdukessa. Ehkä takarenkaan välys on liian iso, en tiedä kun ei ole häirinnyt. Kone on makea ainakin koko Akralla ja alusta hyvä. Mun mielestä se oli paras uutuus pyörä viime vuonna. Minun makuun paras matkapyöräkin SD oli mitä ajelin viime kesänä, muilla ajoin mm. 5000 km Adventure R:llä, 2000 km BMW K1600GT:llä ja 3500 km BMW HP4:lla. Laukuthan siitä puuttuu eikä voi kyydittää minkä tämä 1290 SMT korjaa. Ei ole muilla yhtä hyvää konseptia mun mielestä.
 
Ei mulla ole ollut mitään Superdukessa. Ehkä takarenkaan välys on liian iso, en tiedä kun ei ole häirinnyt.

Ehkä takarenkaan välys liian iso? Jos takarengas pikkasenkin heiluu, on kyseessä laakerivika. Laakerin välys kun on oikea ja laakeri ehjä, rengas ei heilu yhtään.
 
Konseptinahan tuo on todella hauska pyörä. Kerkesin valitettavasti ostamaan 990 SM-T:n viime kaudella katupyöräksi, ehkä tuohon voisi vaihtaa sitten sen :D
 
Ehkä takarenkaan välys liian iso? Jos takarengas pikkasenkin heiluu, on kyseessä laakerivika. Laakerin välys kun on oikea ja laakeri ehjä, rengas ei heilu yhtään.

Jos akselin ja laakerin välissä on välys, jonka tuntee vain paikallaan ryskiessä takasta. Miten se on laakeri vika:blink:
 
Jos akselin ja laakerin välissä on välys, jonka tuntee vain paikallaan ryskiessä takasta. Miten se on laakeri vika:blink:

No vika on silloin akselin ja laakerin sovitteessa. Miten KTM ei ole tuollaista vikaa saanut korjattua? Uskomatonta touhua. Uutta mallia pukkaa kokoajan ja vanhoistakin on viat korjaamatta..
 
No vika on silloin akselin ja laakerin sovitteessa. Miten KTM ei ole tuollaista vikaa saanut korjattua? Uskomatonta touhua. Uutta mallia pukkaa kokoajan ja vanhoistakin on viat korjaamatta..

Taitaa eniten kaivella tämä minimaalinen ongelma sellaisia henkilöitä joilla ei tätä KTM superdukea ole ja varmaan siksi kun eivät siitä mitään tiedä ja suurentelevat sitä mielessään . Noh, siihen on tulossa myös korjausta olkaa huoleti, mutta ensitiedolla pitää sitä ketjupuolen mutteria kiristää 200 Nm:stä 250 Nm. Taka akselissa on kuulemani mukaan joissain pyörissä toleranssivirhe akselissa (- 0,10-? ) . Eli taka akselin vaihdolla varmaan selvitään ellei kiristys auta.
Vian etsintä on kyllä vienyt aika pitkän ajan mutta parempi niin kuin hätä ratkaisut .
 
Taitaa eniten kaivella tämä minimaalinen ongelma sellaisia henkilöitä joilla ei tätä KTM superdukea ole ja varmaan siksi kun eivät siitä mitään tiedä ja suurentelevat sitä mielessään . Noh, siihen on tulossa myös korjausta olkaa huoleti, mutta ensitiedolla pitää sitä ketjupuolen mutteria kiristää 200 Nm:stä 250 Nm. Taka akselissa on kuulemani mukaan joissain pyörissä toleranssivirhe akselissa (- 0,10-? ) . Eli taka akselin vaihdolla varmaan selvitään ellei kiristys auta.
Vian etsintä on kyllä vienyt aika pitkän ajan mutta parempi niin kuin hätä ratkaisut .

Ei kaivele.. Ihmettelen vaan joidenkin suhtautumista KTM:n toimintaan. Heh.. Minimaalinen ongelma.. Onko 1190 adven hiekat koneessa myös minimaalinen ongelma? Ei siinä mitään, jokainen ajelee sillä millä haluaa. Mitään sellaistahan KTM ei tarjoa mitä ei muilta merkeiltä löytyis.
 
Ei kaivele.. Ihmettelen vaan joidenkin suhtautumista KTM:n toimintaan. Heh.. Minimaalinen ongelma.. Onko 1190 adven hiekat koneessa myös minimaalinen ongelma? Ei siinä mitään, jokainen ajelee sillä millä haluaa. Mitään sellaistahan KTM ei tarjoa mitä ei muilta merkeiltä löytyis.

Miksi pitäisi hätäillä ? Eikö pidä ensiksi ottaa selvää kuinka pieni tai iso ongelma on . On mulla myös ollut tuo 13 mallin 1190 adve eikä siinä ollut mitään ongelmia 15000 kilsan aikana. Noh sivutuki vaihdettiin takuulla ei muuta . Nyt sitten on tuo 1290 on tullu 15000 kilsaa ajettua eikä siinä suurempaa ongelmaa eli vissiin 12-13000 kilsaan tullu ajettua "Kauheasti" heiluvalla takapyörällä enkä ajossa edes ole sitä huomannut. Niin on siinä vielä mittaristossa kuulemma joku kiinnitys ruuvi löysällä ehkä .
 
Ei kaivele.. Ihmettelen vaan joidenkin suhtautumista KTM:n toimintaan. Heh.. Minimaalinen ongelma.. Onko 1190 adven hiekat koneessa myös minimaalinen ongelma? Ei siinä mitään, jokainen ajelee sillä millä haluaa. Mitään sellaistahan KTM ei tarjoa mitä ei muilta merkeiltä löytyis.

Ainakin omalla kohdalla KTM:n takuu- ja takuuajan huoltopalvelut on toiminu ihan loistavasti. Tosin kokemukset ovat tuosta 990 Superdukesta. En oikein ymmärrä, että miksi joku, jolla ei omakohtaista kokemusta ko. merkistä tunnu olevan, jaksaa nähdä noin paljon vaivaa sellaisista vioista huuteluun, jotka ovat tuttuja vain nettipalstalta.

En minäkään mesoa suzuki-topicissa gixerin suihkusuuttimista tai bensapumpusta, yamaha-puolella kiinni leikkaavista imuventtiileistä tai Honda-topiceissa vaihteistosta ja surkeesta huipputehosta verrattuna muihin vastaaviin.

P.S. Kerro mulle miltä muulta merkiltä saa V-2 koneisia katupyöriä vastaavilla ajo-ominaisuuksilla? Ducati pärjää superbike-puolella, mutta hintakin on sitten ihan toista maata.
 
Ei kaivele.. Ihmettelen vaan joidenkin suhtautumista KTM:n toimintaan. Heh.. Minimaalinen ongelma.. Onko 1190 adven hiekat koneessa myös minimaalinen ongelma? Ei siinä mitään, jokainen ajelee sillä millä haluaa. Mitään sellaistahan KTM ei tarjoa mitä ei muilta merkeiltä löytyis.

Tarjoaapas ainakin minulle, riippuu tietysti siitä mitä kukin arvostaa. Molemmat 1290 Superduke ja Adventuret 1190/1290 ovat minun makuun erilaisia tai parempia kuin lähimmät kilpailijat. Japseista ei kilpailijaa löydy.

- iso V2. Ducati periaatteessa vaihtoehto, mutta kalliimpi. Ducatilla ei ole Superduken tyyppistä mallia. Adventure on taas enempi maastoonkin kykenevä kuin Multistrada. Laadullisesti Kotarilla ja Ducatilla ei liene hirveää eroa.
- Adventure kevyempi ja tehokkaampi kuin BMW GS. Maastokelpoisempikin.
- Superduke ja BMW S1000R. Tässä on vastustaja lähimpänä ja valinta on oikeastaan rivi4/V2. BMW:ssä käsittämättömän paljon laatuongelmia näköjään myös. Uusi Aprilia Tuonokin olisi kova peli.
- Adven putsarin hiekkatapaukset ovat kieltämättä anteeksiantamattomia. 2014 mallien pitäisi olla parempia.
- Kotareissa on aina hyvät alustat ja jarrut.
- osien hinnoittelu on kohtuullista. Japsien tai Ducatin tyyppisiä ylläreitä ei tule.
 
Ainakin omalla kohdalla KTM:n takuu- ja takuuajan huoltopalvelut on toiminu ihan loistavasti. Tosin kokemukset ovat tuosta 990 Superdukesta. En oikein ymmärrä, että miksi joku, jolla ei omakohtaista kokemusta ko. merkistä tunnu olevan, jaksaa nähdä noin paljon vaivaa sellaisista vioista huuteluun, jotka ovat tuttuja vain nettipalstalta.

En minäkään mesoa suzuki-topicissa gixerin suihkusuuttimista tai bensapumpusta, yamaha-puolella kiinni leikkaavista imuventtiileistä tai Honda-topiceissa vaihteistosta ja surkeesta huipputehosta verrattuna muihin vastaaviin.

P.S. Kerro mulle miltä muulta merkiltä saa V-2 koneisia katupyöriä vastaavilla ajo-ominaisuuksilla? Ducati pärjää superbike-puolella, mutta hintakin on sitten ihan toista maata.

Paljon vaivaa? Pari riviä kirjoitin ja ihmettilin touhua :) Syytä on takuuasioiden toimiakkin, ei mulla muuta.
 
Kohtuuttoman paljon on useimmissa "uusissa mopoissa" nykyisin
aika karkeita kämmejä..... valmistajasta riippumatta.

Yli 20 kiloa riihikuivaa UUDESTA pelistä pöytään.... vähän kuin rulettipöytään, eikä
mopokaupan tiskiin.

On se ihan vitun syvältä riippumatta siitä mistä pajasta värkki on
maailmaan tupsahtanut.

Hyvä jos hoitavat vastuunsa, mutta "paskaa tuossa housuista pyyhitään"......
Ei oo ihan kaikki muumit laaksossa, ellei huomaa että se paska on omissa, eli
asiakkaan housuissa..... ja on lapsenomaisen kiitollinen siitä että joku muu pyyhkii.... kun sille
hyvin maksaa :;):.
 
Back
Ylös