KTM 690 SMC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuulostaa siltä, että johtosarja on jostain rikki ja lyö yhteen/maihin. Kato meneekö tossa samalla tavalla emäputken vierestä kuin enskoissa. Ainakin enskoissa se johtosarja kuluu aina siitä kohtaa puhki.
 
Herääkö ideoita missä vika?

Mittaristo alkoi resetoitumaan kesken ajon noin kuukausi sitten. Teki harvakseltaan, mutta nykyään tulee useammin, useita kertoja minuutissa. Eli käy pimeänä, ja herää samoin kuin virrat laittaisi taas päälle (kaikki valot välähtää, mittarin neula kiertää päästä päähän). Tuntuu että eniten tekee tätä moottorijarruttaessa tai kevyellä tasakaasulla ajettaessa - mutta myös voimakkaammin kiihdyttäessä.

Vittumaisen tästä tekee se, että resetoitumisen yhteydessä myös kaasu käyttäytyy oudosti. Etenkin kevyellä tasakaasulla ajettaessa saattaa voimakkaasti nykäistä resetoitumisen yhteydessä (ikään kuin kävisi 0,1 sekunttia täyskaasulla). Kohtuu ikävää kun esim. liikenneympyrässä käydään tahattomasti täyskaasulla :thumbup:
Veikkaisin jännitteensäädin rikki.
 
Johtosarja tykkää hierautua penkin alta. Sulakepesähässäkän kun nostat pois, näkyy onko johdot hieranneet itsensä tankkia vasten puhki. Virtalukon pohja voi myös tehdä tuota vanhemmiten.
 
Kiitoksia pikaisista vinkeistä, aloitan sorkkimalla johtoja noista kahdesta paikasta. Jos ei parane niin tutkin jännitteensäätimenkin. Kun vaan saisi kuntoon niin huvittaisi taas päristellä menemään :orgmp:
 
Etulampun takana on myös epämääräsiä johtokasoja, jotka hankaavat pultinkantoihin ym. Premium-hintainen pyörä, jossa johtosarjat kuin kiinalaisessa skootterissa.

Täyskaasulle tuo ei voi nykäistessä mennä. Servokaasu tuli vasta 2014 mallissa.
 
Kiitoksia pikaisista vinkeistä, aloitan sorkkimalla johtoja noista kahdesta paikasta. Jos ei parane niin tutkin jännitteensäätimenkin. Kun vaan saisi kuntoon niin huvittaisi taas päristellä menemään :orgmp:

Akulta 12,7v ja käynnissä ollessa n. 14,3v kierroksista riippumatta. Voisiko siis olettaa että jännitteensäädin kunnossa?

Johtojen kanssa otti tilanne vielä enemmän takapakkia.. Halkeamia/hankaumia en johtojen suojia avaamatta löytänyt maskin takaa enkä sulakeboksin alta. Kuvittelen kuitenkin että sain mittariston henkiin ja pois päältä jatkuvasti heiluttamalla mittariston liitintä edestakaisin. Johdot näyttivät ehjiltä ja olevan hyvin kiinni. Irrotin liittimen ja laitoin takaisin kiinni. Nyt ei syty mittaristoon valot enää ollenkaan, ja ajaminen on hirveää (kaasu todella herkkä ja kahvaa vääntämällä ei oikein tapahdu enää mitää pintakaasun jälkeen, ikään kuin kävisi tosi laihalla). Muuten sähköt toimii normaalisti (valot, vilkut, startti).

Tuntuu tuon jälkeen enää epätodennäköiseltä että vika löytyisi availemalla johtosarjojen suojia, vai mitä tuumaatte? Olisiko aika viedä ammattilaiselle, taitaa loppua osaaminen kesken sähköhommien kanssa…
 
Akulta 12,7v ja käynnissä ollessa n. 14,3v kierroksista riippumatta. Voisiko siis olettaa että jännitteensäädin kunnossa?

Johtojen kanssa otti tilanne vielä enemmän takapakkia.. Halkeamia/hankaumia en johtojen suojia avaamatta löytänyt maskin takaa enkä sulakeboksin alta. Kuvittelen kuitenkin että sain mittariston henkiin ja pois päältä jatkuvasti heiluttamalla mittariston liitintä edestakaisin. Johdot näyttivät ehjiltä ja olevan hyvin kiinni. Irrotin liittimen ja laitoin takaisin kiinni. Nyt ei syty mittaristoon valot enää ollenkaan, ja ajaminen on hirveää (kaasu todella herkkä ja kahvaa vääntämällä ei oikein tapahdu enää mitää pintakaasun jälkeen, ikään kuin kävisi tosi laihalla). Muuten sähköt toimii normaalisti (valot, vilkut, startti).

Tuntuu tuon jälkeen enää epätodennäköiseltä että vika löytyisi availemalla johtosarjojen suojia, vai mitä tuumaatte? Olisiko aika viedä ammattilaiselle, taitaa loppua osaaminen kesken sähköhommien kanssa…

No kyl se vika sitten on varmaan siinä liittimessä tai sen välittömässä läheisyydessä. Tarkista onko siinä liittimessä löysiä pinnejä.
 
OSTAN ktm 690 2019-> sopivan penkin (powerparts, touratech, seatconcepts tms.) paa viestiä täällä tai nol5nol5228037
 
Herääkö ideoita missä vika?

Mittaristo alkoi resetoitumaan kesken ajon noin kuukausi sitten. Teki harvakseltaan, mutta nykyään tulee useammin, useita kertoja minuutissa. Eli käy pimeänä, ja herää samoin kuin virrat laittaisi taas päälle (kaikki valot välähtää, mittarin neula kiertää päästä päähän). Tuntuu että eniten tekee tätä moottorijarruttaessa tai kevyellä tasakaasulla ajettaessa - mutta myös voimakkaammin kiihdyttäessä.

Mittariston vaihto uuteen korjasi ongelman, ja ajokausi jatkuu näin lokakuun kunniaksi. Kehutaan samalla LA Racingia joka lopulta vian etsi, hyvän oloinen paikka.
 
Hellurei

Tässä tuli haalittua monen vuoden tauon jälkeen pärrä tosin enduro R, mutta olisikohan jollekkin jäänyt matkustajan jalkatappisarja smc tai enduro mallista talliin lojuumaan?

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
 
Terve 690 smc-r 2017 omistaja kyselee noista dnan ilmansuodattimista?
Onko niistä mitään iloa?
Hommasin sen minkä kanssa pitäisi ohjelmoida kuulemma stage 2. Tietääkö joku minkälaisii vaikutuksii tulee? Vai näkyykö ollenkaa missään.
Löytyy jo evo 1 paketti missä acran koko putkisto. Power commanderia ei ole. Kiitos vastauksista
 
Moi! Oisko kenelläkään suositella hyvää paikkaa missä käyttää 2020vm 690 smc-r ohjelmoitavana? Pyörä käy putkisto ja ilmansuodatin päivityksien jälkeen oletettavasti melko laihalla. Mielellään jos säätöjä tekevä paja löytyisi Pohjois-Savosta tai sen lähialueelta, mutta kaikki suositukset otetaan vastaan! Toinen vaihtoehto olisi sitten powercommander ja siihen joku bulkki kartta, en tiedä pääsisikö tällä sitten helpommalla? :dunno:
 
Vissiin vaikea päästä kiinni ECUun. Koska PC ei kiinnosta, laitoin Rottweilerin "lambda"-plugin – ainakin mun pyörä tuntuu toimivan sen kanssa tosi hyvin, mutta kerro ihmeessä, jos säätäjä löytyy.
 
Pitääkö karttaa muuttaa sen mukaan onko db-killeri paikallaan vai ei? Vaikuttaako niin paljo seoksiin? Sc-projectin putki ja K&N filsu pyörässä paikallaan, joku kartta myös ajettu sisään.
 
Hellurei

Tässä tuli haalittua monen vuoden tauon jälkeen pärrä tosin enduro R, mutta olisikohan jollekkin jäänyt matkustajan jalkatappisarja smc tai enduro mallista talliin lojuumaan?

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla

Täältä löytyy 2011 SMC:stä jääneet matkustajan jalkatapit - jos sattuu vielä olemaan tarvetta sinulla tai jollain muulla
EDIT: nämä myyty
 
Viimeksi muokattu:
Täältä löytyy 2011 SMC:stä jääneet matkustajan jalkatapit - jos sattuu vielä olemaan tarvetta sinulla tai jollain muulla
Kiitos tarjouksesta, teetätin tapit sinne ja pyörääkään ei enää ole tallissa[emoji1]

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
 
Back
Ylös