KTM 790 Adventure

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
https://www.mpmaailma.fi/ktm-790-adventuren-hinnat-selvilla/

Sen sijaan Moto-Seinäjoen facebook-sivulla julkaistiin eilen 790 Adventure R -mallin hinta 18 490 euroa. Perusmallin hinta puolestaan selviää Motokeitaan sivuilta, jossa 790 Adventuren hinnaksi kerrotaan 16 987 euroa. Samalla sivulla kerrotaan R-version hinnaksi 14 199 euroa, joka lienee ajoneuvoveroton hinta.

Eiköhän nuo aika virallisia jo ole.

Edit, Sukke kerkisi ensin, eli Motokeitaan sivuilta löytyy jo ainakin hinnat.
 
On kyllä kova hinta. Muualla 12500-13500. Suomessa 5000€ kalliimpi. Ei oo onni olla moottoripyöräilijä suomessa.
(Joo en oo ollu Djiboutissa..voi olla et siel on toisin)
 
On kyllä kova hinta. Muualla 12500-13500. Suomessa 5000€ kalliimpi. Ei oo onni olla moottoripyöräilijä suomessa.
(Joo en oo ollu Djiboutissa..voi olla et siel on toisin)
Nuo tuo on sikäli reilua, että on vaan ALV erotus ja autovero. Mutta esim. Africa Twin on Keski-Euroopassa saman hintainen, Suomessa 20 250, eli Brandt (tai joku muu)vetää vielä reilut pari tonnia välistä.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
 
Uuden AT:n hinta oli ensin siinä 790R tasolla kunnes yhtäkkiä maahantuoja laittoi reilu paritonnia lisää hintalappuun.
 
Jep, hinta varmasti ihan suominormin mukainen ei siinä mitään. Kun ajattelee mitä tuossa saa 18500 eurolla niin siinä mielessä mun mielestä kova hinta (köyhälle). Hinta lähellä uutta Kawa Z1000Sx:ää, jossa kuitenki paljon "enemmän pyörää". Riippuu toki siitä mitä haluaa ja mistä on valmis maksamaan. Niinhän tuo uus crf450L:kin on 14ke. Ei siinä hirveesti pyörää saa hintaansa nähden. Törkee hinta , mutta silti himottaa.

Nuo mielikuvamyyntimainokset missä vedetään 790 advella lähes HardEnduroa on mun mielestä pahasti harhaanjohtavia. Kyl toi 200 kg on liian painava normipulliaiselle . Siihen vielä vähän tavaraa päälle.

Noh..silti tekis tosiaan mieli ostaa..tuokin.
 
Viimeksi muokattu:
Yllättävän kova hinta on uutuudella. Vieläpä 5000€ kalliimpi kuin duke 790. En osaa päässä laskea mikä siinä on viisi donaa arvokkaampaa. Uusi 690 endurokin taitaa paukutella 15000€, joten metsään on kotari menossa metsäpyörillään.
 
On sitten ihmeen matala hinta Suomessa, sillä isoissa maissa väläytelleet 2019 690 enduron olevan n 1000-1500 rahayksikköä kalliimpi kuin 701.
 
Onko soratieajelu adventurea? Mutta kuiteskin speksien puolesta tämä uusi KTM vaikuttais yhdeltä parhaista ellei parhaalta vaihtoehdolta Suomen oloihin. Mutta vaikka miten fanittais pyörää niin verotuksen myötävaikuttava hinta 18,5 kiloo + optiot vaan nousee liian isoksi mitä leikkikaluun voi laittaa kiinni. Jos asuntovelkaa olis esim. 5 v vähemmän jäljellä niit sit varmaan.
 
Onhan tuo ihan kiinnostava laite, mutta painoltaan jo lähellä 1190:stä. Mulla oli aikoinaan Superenduro 950 ja totesin 1190R:n olevan ominaisuuksissa kaikessa parempi eli vaihtui. Sitten oli 1290 isolla tankilla, josta en tykännyt ollenkaan. Nyt on 1290R, joka on soratieajoon täydellinen. Metsään tietysti liian painava, jos tie huononee tai kunto loppuu. 690 potku ei riitä maantielle eikä oikein sorallekaan ja painavahan sekin on kun vertaa ns. kisaenduroihin. Hypermotard 1100:sta tykkäsin myös ja ajelin nastarenkaillakin. Jos iskareita olisi muuttanut pehmeämmäksi ja jotenkin joustoja lisää niin se olisi ollut tosi hyvä. Onhan se joku rakentanut Ducatin Monsteristakin endurotyyppisen. Bimotalla oli myös mallistossa yhteen aikaan tosi mahtava kaksipyttyinen Öhlinsin alustalla oleva iso enduro, mutta en tiedä oliko niitä oikeasti myynnissä.
 
Ensimmäisiä pyöriä on taidettu jo luovuttaa omistajille. Olisi mukava kuulla kokemuksia, kun pääsette ajamaan kunnolla.

R malli on lähes loppuun myyty jo, vain joidenkin liikkeiden ennakko pyöriä saattaa olla jäljellä. Maahantuoja myy jo ei oota. Toki jossain kohtaa tulee heille lisää kiintiötä.

Perusmallia taitaa olla paremmin tarjolla ja jo suoraan kauppojen varastoissa paikalla.
 
Back
Ylös