• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla on ollut samaa ongelmaa 990 SMT:n kanssa, tosin etenkin alaspäin vaihtaessa (5-4 erityisesti, joskus 4-3) eli jää niin tukevasti välivapaalle ettei meinaa saada isompaa eikä pienempää sisään ilman ihmeellistä kikkailua ja/tai raakaa väkivaltaa.
Ylöspäin vaihtaessakin on joskus käynyt, etenkin juuri ilman kytkintä vaihtaessa, motarin rampilla rytisee rajoitinta vasten  
lookaround_orig.gif

Huollossa sanottiin ettei siellä oikein ole mitään mitä voisi säätää tms. asian "korjaamiseksi".
Yleensä pulmat ilmenevät juuri kun yrittää reippaammassa ajossa vaihtaa nopeasti (vrt. sinulla radalla), osaksi siitä johtuen olen alkanut epäillä vian roikkuvan sarvissa kiinni. Eli että selkärangassa on vielä japseille riittävä pikkuruinen vihjaus sopivan vaihteen suuntaan, kun taas Kotarin aski vaatisi hieman päättäväisempää toimintaa etenkin kun kovemmalla kädellä ajaa. Kiireessä sitten joskus homma vain jää puolittaiseksi 
nixweiss.gif

En tiedä mitkä öljyt koneessa oli sisäänajon aikana, tonnin huollossa BW:n neropatit panivat siihen Honda GN4-mineraaliöljyä jonka vaihdoin itse noin toisen tonnin ajettuani Teboilin 4T Superbike -täyssynteettiseen. Sillä ajoin 7,5 huoltoon jossa vaihdettiin Motorexin Power Synt jolla ajettu kohta 4 tonnia.
Ihan sama mitä liukastetta siellä on, ei vaikuta askin toimintaan.

Motorex, tb superbike, motul 5100 ester, ja joku panolin- tuote ollut kahdessa eri lc-kasissa käytössä, ja vaihteiston toiminnassa ei ole ollut eroja. Pienet näpyvaihdot onnistuu hyvin kun ajaa nätisti, mutta käskettäessä konetta pitää myös vaihteistoa käskeä.

Löytyi ohjeet miten tökkivä pintakaasu korjataan pienellä askartelulla: Kliks, eli alasivun 4 alusta alkaen. Tossa puhutaan SMT:stä, mutta kaipa tuo muihinkin SM-malleihin pätee.

Löytyi ohjeet miten tökkivä pintakaasu korjataan pienellä askartelulla: Kliks, eli alasivun 4 alusta alkaen. Tossa puhutaan SMT:stä, mutta kaipa tuo muihinkin SM-malleihin pätee.
Toimii, kaikkiin LC8hin. Joka ei viitti viilata, G2:sen kammessa jonka saa  powerpartseissa on vaihtopalat jolla vasteen määrää voi säätää. Tasaisen pyöreän ja leikatuimman vaijeririnkulan ero on huomattava.

Vielä jos pistää eturattaan 17 > 16 piikkiseksi tasoittuu käytös lisää. Tai suurentaa takaratasta 3 piikkiä. helpompi ja halvempi pienentää eturatasta. Ketjuun ei tarvitse koskea.  Vaikutus normiajossa on että laatikossa on yhtä pykälää isompi vaihde ja silti kone käy sopivilla kierroksilla rykimättä,,  kun kahvaa lyhyempi välitys antaa kierrosten noussa vapaammin.

Edittiä. Tosta vaihdelaatikosta. Ei se kuulosta siltä että siellä olis kaikki reilassa. Omastani en ole vielä yhtään kertaa välivapaata löytäny vaikka painallus/nosto olis ollut huolimato tai puolitiehen jääny. Se suorastaan imee pykälät päälle. Tutun 990 duken laatikko tuntui samanlaiselta tapaukselta.

Itseänikin kiinnostaa kovasti tuo SM. Minkälainen kaksipäällä ja millaiset oltavat kyytiläisellä?

Olen pari kertaa, ehkä yht.300 km istunut 950 sm:n kyydissä, ja siinä on oikeastaan aika hyvä istua. Kokoa on 190/95 eikä se tuntunut edes ahtaalta. Jousitus kantaa ihan hyvin. Itse olen ajanut enemmänkin rouva tarakalla, eikä se kuskinkaan näkökulmasta kovin epämukavaa ole. Tästäkin huolimatta, kyllä se on yksin ajettavaksi suunniteltu.

Käytiin tänään vaimokkeen kanssa koeajamassa SMT ja valitusta tuli takajalkatappien matalasta sijainnista. Samainen ongelma koeistuessa 990SMR. Onko kellään tietoa saako noita jalkatappeja jollakin tavalla taiottua ylemmäs?

Käytiin tänään vaimokkeen kanssa koeajamassa SMT ja valitusta tuli takajalkatappien matalasta sijainnista. Samainen ongelma koeistuessa 990SMR. Onko kellään tietoa saako noita jalkatappeja jollakin tavalla taiottua ylemmäs?
Eiköhän ne tapit saa vaikka penkin yläpuolelle jos tarve vaatii, uusavuttomuus huipussaan..

Dragon Supercorsa Pron virallinen tulos on takasena 6300 km, etunen on kuin ei olisi paljon mitään ajettu. Ensi kausi mennään BT-002 Streetillä, väli mennään MadManilta 5 eurolla ostetulla Racetec-jämällä.
tounge.gif

Mitäs eroa on 950 SM ja 950 SMR? Kovan googlettelun tuloksena erilainen ajoasento ja pienempi tankki, mutta muuta ja tarkemmin?

SMR on varustettu paremmalla alustalla kevyemmillä vanteilla ja tehokkaammilla jarruilla.

Eli hieman enemmän "race".
Kiitos vastauksesta! Onko sekä keula että takaiskari kokonaan eri kuin perusmallissa?
Tuolta saa ladattua owner`s manualin, josta selviää aika kattavasti pyörän tekniikka.
Tattis, ilmeisesti eroina siis tankki, penkki, jarrut, vanteet ja etuhaarukassa jotain eroa. Kuivapainossa ei ilmoiteta eroa.

Miten näissä on huoltohinnat, 7500km ja 15000km huollot?

Millaisia on tehdä itse, lähinnä varmaan venttiilien välykset/säätö, kaasarit, kytkin ja ohjauslaakeri sekä etuhaarukka, muuta vaativampaa? Tarvitseeko erikoistyökaluja? Onko tässä tai 990:ssä vikakoodin/huoltokoodinlukua? Itsellä tähän mennessä kokemusta huolloista ison pyörän osalta vanhan Bladen venttiilienvälysten tsekkaukseen ja keulaöljyjen (taisi olla Showan keula) vaihtoon asti.

Onko jotain erityistä mitä kannattaa tarkistaa ostaessa?

Mitkä on parhaita foorumeita tiedonetsintään?

SMR on varustettu paremmalla alustalla kevyemmillä vanteilla ja tehokkaammilla jarruilla.

Eli hieman enemmän "race".
Kiitos vastauksesta! Onko sekä keula että takaiskari kokonaan eri kuin perusmallissa?
Tuolta saa ladattua owner`s manualin, josta selviää aika kattavasti pyörän tekniikka.
Tattis, ilmeisesti eroina siis tankki, penkki, jarrut, vanteet ja etuhaarukassa jotain eroa. Kuivapainossa ei ilmoiteta eroa.

Miten näissä on huoltohinnat, 7500km ja 15000km huollot?

Millaisia on tehdä itse, lähinnä varmaan venttiilien välykset/säätö, kaasarit, kytkin ja ohjauslaakeri sekä etuhaarukka, muuta vaativampaa? Tarvitseeko erikoistyökaluja? Onko tässä tai 990:ssä vikakoodin/huoltokoodinlukua? Itsellä tähän mennessä kokemusta huolloista ison pyörän osalta vanhan Bladen venttiilienvälysten tsekkaukseen ja keulaöljyjen (taisi olla Showan keula) vaihtoon asti.

KTM UK foorumi

Kottaraiset kasataan kuulemma käsin, joten jokainen on enemmän tai vähemmän yksilö. Esmes Superduke.nettiä selaamalla tulee aikamoinen läjä vikoja ihan uusissakin pyörissä. Omassa on kokoonpanovirheenä tankki väärin paikoillaan, jolloin yläkolmion yksi pultti ottaa siihen kiinni.

Super Duken ostin siksi, kun tuli hyvä tarjous vastaan. Seuraava pyörä on varmaan S-Duken ärrämalli tai sitten tuo SMR. Vuorokaudessa ajoin yli tuhat kilometriä joista noin puolet Super Dukella eikä mitään ongelmia. Yöllä oli perkeleen kylmä, mutta se johtui liian optimistisesta varustevalinnasta.

Sanosin melkein, että kannattaa etsiä 7500 rullattu malli, johon huollot tehty. Tuotantoviat laitettu jo toivottavasti takuuseen, mikäli sellaisia ollut. Tuo tonnin huoltoon pääseminen on todella perseestä kesällä, kun aikoja ei välttämättä ole ja se on niin joutavanpäiväinen huolto.

Itse huollan ehdottomasti itse sen jälkeen, kun takuu on ummessa ja työkaluja saa kaupasta.

Siitä takaisin ramppia ylös ja hieman taajama kruisailua, siis mitä helvettiä..toi kaasun yliherkkyys on kyllä aika kauheaa
sad_orig.gif

Nyki tottumattomissa käsissä niin maan vitusti ja oli pakko laittaa kakkonen tupaan jotta sai ajettua jotenkin säädyllisen oloisesti.
Jos ei osaa kaasua käyttää, niin ei se tarkoita, että se olisi yliherkkä.
biggrin.gif
Itsekin olin hieman pöllämystynyt löysän neloskoneen jäljiltä kun sai tuon partaveitsenterävän kahvan käteen. Nyt ajo onnistuu siinä missä muillakin vehkeillä.

Jos ei kantti kestä niin voi siltä ottaa kivekset pois erinäisillä säädöillä.

Kottaraiset kasataan kuulemma käsin, joten jokainen on enemmän tai vähemmän yksilö.
Niin muuten kasataan yllättäen japsitkin.
wink.gif

Kokoonpano on niitä vaikeimpia teollisia prosesseja automatisoitavaksi. Varsinkin kun mallisarjat mp-teollisuudessa ovat kautta linjan lyhyitä. Mikä tarkoittanee sitä, että lähes kaikki moottoripyörät ovat "käsin kasattuja".

Tai noh... ehkä siinä joku akku- tai paineilmaväännin voi olla apuna käsien lisäksi.
tounge.gif

Hetian00:n entinen 950 SM löysi uuden kodin täältä hieman etelämpää. Suunnitelmia talven varalle on oikeastaan vain muutamia, xenonit keulalle, tangonpääpeilit ja mahdollisesti vähän hiilikuitua mustan muovin tilalle. Crash padit koneen kylkeen joutuu todennäköisesti myös laittamaan. Painoa olisi hauska saada vielä vähän pois, mutta seuraavat kilot tulevat kalliiksi kun "kaikki" ylimääräiset osat on jo karsittu.

Tämä on kyllä hauskin pyörä mitä olen koskaan omistanut. Ainoa "moite" tulee tärinästä matalilla kierroksilla jos yrittää ajaa liian suurella vaihteella. Varsinainen ongelma tämä ei ole, mutta kun on tottunut rivinelosen tasaiseen käyntiin, niin v2 on kieltämättä hieman erilainen.

Back