KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko porukalla alkanu mittaristo sekoilemaa?..ite läksin työmaalta ni ei palanu ku abs valo ja ajonesto.
no ei muutaku ajamaa ja hetken päästä kaikki ok..seuraava ajo taas kaikkipimeenä paitsi taustavalo ..mittailin akun jännitteen ja lataus jännitteen ja vaikutti ok..ktm sähköt :rakastunut:...onko ehdotuksii mistä alkaa hakemaa viallista liitintä / johtoa?

Kyseessä on varmaan gen2 mittaristo mikä löytyy myös 690sta. Ohjeita on monellakin palstalla ja tuupista löytyy ihan video missä mittaristo puretaan ja elvytetään. Sulla on todnäk kosteutta siellä ”tuhannen pinnin rivistössä”. Ei ole tekemätön paikka jos on vaan varovainen ja hommaa sopivat työkalut.
https://youtu.be/0Y9j62dKZMA
 
Otin kytkimen työsylinterin irti kun vaihdoin eturattaan. Takaisin laittaessa tuntu ettei se oikein "napsahtanut" paikoilleen. Voiko toi jäädä helposti kantamaan jostain kohtaa ja kuuluuko sen edes loksahtaa paikalleen mitenkään huomattavasti?
 
mistähän löytys kottaraisee vesipumpun korjaus kitti..tai no löytyy motokeitaalta mutta siinä ei tuu mukana uutta tiivistettä tohon vespumpun kanteen..et mistäköhä sen tiivarin sais ku alkanu kuumana valskaa aika reilusti siitä.=?
 
mistähän löytys kottaraisee vesipumpun korjaus kitti..tai no löytyy motokeitaalta mutta siinä ei tuu mukana uutta tiivistettä tohon vespumpun kanteen..et mistäköhä sen tiivarin sais ku alkanu kuumana valskaa aika reilusti siitä.=?

Kysyppä Racingbike sidecar, Rajamäki tai LA Racing, Vantaa :lta. Molemmista kokemusta, hyvää sellaista. Ensin mainitussa aikanaan omaan 990 SD:hen huollatin vesipumpun ennenkuin oli edes tarve. Kysäseppä jos jompikumpi sulle sellasen tiivisteen sais hommattua.
 
Viskasin dukeen euroopan reissua ajatellen 16-40 välitysten tilalle 16-38. Polttoainevalo on normaalisti syttynyt jossain 130km kohdalla, nyt syttyy jossain 155-160km kohdalla. Onko muka kahdella takapiikillä näin jumalaton vaikutus kulutukseen? Tämä sinänsä positiivista kun juuri tätä tavoittelin ja kierrosluvun putoamista enemmän siedettävälle tasolle.
 
Kyllä Keitaalta vesipumpun tiivisteen saa. Minulle laittoivat kirjekuoressa niin tuli postilaatikkoon suoraan. On itseasiassa yhä asentatamatta, Vuoto loppui kun varaosa tuli.
 
Kyllä Keitaalta vesipumpun tiivisteen saa. Minulle laittoivat kirjekuoressa niin tuli postilaatikkoon suoraan. On itseasiassa yhä asentatamatta, Vuoto loppui kun varaosa tuli.
Miulla on juurikin sama homma SMTn kanssa. No onpahan valmiina odottamassa, jos vuoto jatkuu.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Vaihtelin SMThen jäähdytysnesteet ja jostain (tankin välistä?) tuli tuollainen kumilärpäke. Ei ole tankin kiinnittävistä sivupulteista. Tankki on jämäkästi paikallaan enkä keksi mistä tuo tuli tai minne se kuuluisi. Ajatuksia?
b738422ab04f2dc40a9d9db934a3e711.jpg


Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Näyttää siltä kumilutterolta mikä on tankin yläkiinnityspultin välissä? Siis ainakin dukessa se kumi on kaksiosainen ylä ja ala puoli ja tuo olis niinkuin se alakumi.
 
Nyt tuli hankittua ensimmäinen kotari 950sm. Ja pientä käyntiin lähtö ongelmia löytyy. Joutuu sahailemaan aikas paljon, että saa käyntiin. Ihan täysi poropeukalo en ole, mutta moottoripyrät täysin uutta tekniikkaa. Jos joku osaisi neuvoa, mitä kannattaisi ensimmäisenä kokeilla?
 
Nyt tuli hankittua ensimmäinen kotari 950sm. Ja pientä käyntiin lähtö ongelmia löytyy. Joutuu sahailemaan aikas paljon, että saa käyntiin. Ihan täysi poropeukalo en ole, mutta moottoripyrät täysin uutta tekniikkaa. Jos joku osaisi neuvoa, mitä kannattaisi ensimmäisenä kokeilla?
Onko huoltohistoriasta tietoa? Onko merkintää milloin venttiilit säädetty viimeksi?

Tekeekö tuota sekä kylmänä että kuumana?
 
Onko huoltohistoriasta tietoa? Onko merkintää milloin venttiilit säädetty viimeksi?

Tekeekö tuota sekä kylmänä että kuumana?

Huoltohistoria aika heikko. Myyjä kehu et olis säädetty/tarkistettu viimevuonna noin 2000km sitte. Tästä 700e kuitti missä ei ollu kyl eritelty venttiileiden säätöä 樂Kylmäna enempi, vähän kun antaa kaasua niin lähtee paremmin. Ja ajetu 26tkm
 
Vanha bensa? Kaasarin säädöt tekemättä? Roskaa kaasarissa? Vanhat tulpat? Noi tuli ekana mieleen.

EDIT: ehditkin jo vastata välissä.
 
Vanha bensa? Kaasarin säädöt tekemättä? Roskaa kaasarissa? Vanhat tulpat? Noi tuli ekana mieleen.

EDIT: ehditkin jo vastata välissä.

Kiitos vienkeistä! Mutta nyt muuttui vian luonne aikas lailla. Ei lähde käymään, kun koittaa startata niin naksahtaa vain ja sitte ei mitään. Akussa on virtaa. Koitan nyt päästä starttin käsiksi.
Olishan se kiva ollu ku olis pyörällä itte saanu ajaa edes ennen kun hajoo :blink:
 
Akussa on virtaa mutta antaako se sitä ulos tarpeaksi? Oma entinen 990 oli todella tarkka akusta.

Oli akku latauksessa yön yli. Laitoin kiinni ei mitään naksahtaa vain. Koitin lykät tuloksetta, mutta sitten alko startti pyöriä. Heikosti ensin, toisella kerralla pyöri paremmin ja vehje lähti käymäån. Tänään laitoin uuden akun tilaukseen saa yhden muuttujan pois.
 
Tuli tuo allekirjoituksen kawa myytyä ja nyt olis uusi hakusessa. Kiinnostavin vaihtoehto ois kotarin 950/990 adve ja kovana kakkosena 640 adve. Osaiskos täällä porukka antaa jonkun tiivistelmän että mikä noissa osaa mennä vikaan ja mitä katsella/kysellä ostotilanteessa? Ainakin vesipumpusta olen jotain pahaa kuullut?
 
Tuli tuo allekirjoituksen kawa myytyä ja nyt olis uusi hakusessa. Kiinnostavin vaihtoehto ois kotarin 950/990 adve ja kovana kakkosena 640 adve. Osaiskos täällä porukka antaa jonkun tiivistelmän että mikä noissa osaa mennä vikaan ja mitä katsella/kysellä ostotilanteessa? Ainakin vesipumpusta olen jotain pahaa kuullut?

Kunhan on huollettu säännöllisesti ja kattelee, että yleisolemukseltaan siisti niin noi vespumput yms. On pikkuhommia. Varautua voi siis tuon lisäksi kytkimen työsylinteriin ja takapytyn pakokäyriä on mennyt myös, normaalit ketjut/rattaat katsoo, kestää yleensä sen 25tkm. Aika harmittomia pelejä ne on ollut, itse ajanut joku 75tkm kahdella eri yksilöllä ja toiseen tein tuon vesipumppuhomman ja siinä se oikeastaan oli normihuoltojen lisäksi. Säädättää ne kannattaa, jos ei ole tehty, muuttuu eri pyöräksi. Ja tämä olis siis tuohon isompaan.
 
Ok, kiitos vaan tiedoista :thumbup: Nyt kun vielä löytyisi jostain minun kukkarolle sopiva yksilö kaupan kun aika heikosti on tarjontaa.
 
Back
Ylös