• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljon porukalla on 950SM vienyt bensaa noin "normiajossa"
Tuntuu aika jäätävältä toi kulutus ku alle 150km syttyy bensavalo.
Kaksi viimeistä tankillista mennyt 8,5l/100km. Tuntuu älyttömän suurelle kun entinen K6 1000gsxr meni melkein puolet tehokkaampana noin kuudella litralla/reilulla kuudella, oli täysputkea ja säädetty.

Täytyy varmaan penkkiin varata aika ku tuntus ett käy liika rikkaalla ku helposti sammahtelee välillä kaupungissa.

Mitenköhän tälläisen kaasarimopon penkitys, vaikeampi ehkä saada hyviin säätöihin, mut maksaako saman verran kuin ruiskupelin penkitys ja säätö?

Paljon porukalla on 950SM vienyt bensaa noin "normiajossa"
Tuntuu aika jäätävältä toi kulutus ku alle 150km syttyy bensavalo.
Kaksi viimeistä tankillista mennyt 8,5l/100km. Tuntuu älyttömän suurelle kun entinen K6 1000gsxr meni melkein puolet tehokkaampana noin kuudella litralla/reilulla kuudella, oli täysputkea ja säädetty.

Täytyy varmaan penkkiin varata aika ku tuntus ett käy liika rikkaalla ku helposti sammahtelee välillä kaupungissa.

Mitenköhän tälläisen kaasarimopon penkitys, vaikeampi ehkä saada hyviin säätöihin, mut maksaako saman verran kuin ruiskupelin penkitys ja säätö?
Aika kova on kulutus, mulla menee 7.5L/100km mikä on mielestäni kova kulutus sekin Fasu 1000 kulutti kaasarivehkeenä 6.7L/100km ja tehoja oli 30hp enemmän.

Mulla heiluu 6-7 litran välissä satkulle kulutus. Tosi kuumilla keleillä menee alle kuudenkin. Mut pyörä on tosiaan 990.

Kyllä contestin moto varmaan vähän säätöjä kaipais...

Täytyypä varata takuuhommiin aika BW:sta, siellä uutena laitettu akrat kiinni ja "säädetty" näköjään tosi hyvin
baaa.gif

Jos sais siellä suurinpiirtein säätöhin ja sit penkkiin. Kyllähän tuo sit selvästi vie enemmän ku pitäis.

Oliko huntterin mopossa kiinni akroja tmv? Ja onks säädetty penkissä vai ihan vakio

Vantaan BikeWorldissa mullakin aikanaan säädetty kaasarikawa liian rikkaalle putkenvaihdon jälkeen. Seurauksena pari litraa satkulle kovempi kulutus ja matalilla kierroksilla pahasti nykäisevä tehokäyrä.

Sinne vaan rutisemaan.

Täytyypä varata takuuhommiin aika BW:sta, siellä uutena laitettu akrat kiinni ja "säädetty" näköjään tosi hyvin  
baaa.gif

Jos sais siellä suurinpiirtein säätöhin ja sit penkkiin. Kyllähän tuo sit selvästi vie enemmän ku pitäis.

Oliko huntterin mopossa kiinni akroja tmv? Ja onks säädetty penkissä vai ihan vakio
Pyörässä on akran vaimentimet ja on kuulemma säädetty penkissä edellisen omistajan mukaan,sammumis ongelmaa en ole huomannut kilsoja on vasta 650km itsellä alla.

Muutaman SE:n olen säätänyt ja pykälää suuremmat pääsuuttimet (160/165), neulaa pari pykälää ylöspäin ja seosruuvit n 2 kierrosta auki tuntuis toimivan aika hyvin. Tosin ne on vaan persdynolla mitattu, mutta noilla kulutukset tuntuu olevan siellä 6-7 litran välillä hiukan kaasun asennosta riippuen.

Soittelin tänään Raisioon BW:hen. Huollosta suoraan kyselin että miten on ko. kampe säädetty kun sieltä ostettu. Vastasivat että pelkät neulat nostettu pari pykälää ylöspäin, suuttimia ei vaihdettu ollenkaan! Ja eikös tämä jotakuinkin kuulu kuvioon jos ostetaan putket ja säätötyö pakettina... Huollon kommenteilla joita tänään kuuntelin, hankitaan varmaan lukuisia uusia asiakkaita. "Ei mee enää takuuseen ku et ole eka omistaja", "et voi enää vaatia takuuseen ku on jo kesän ajettu", sekä ajotyylillä voi saada kulutuksen noin suureksi, ei varmaan edes radalla.

Meinasivat etteivät ilmaseksi enää ala suuttimia vaihtamaan, kun eivät saa siitä mitään korvausta ja on niin suuri työ. No en tähän kyllä tyydy ja kysyin paikan vastaavalta, sovittiin että vien pe pyörän koeajettavaksi ja katsotaan sit lisää. Jotenkin vaan tuntuu että koeajon jälkeen kommentti on; hyvinhän tää toimii ja kulkee, ei tää mitään säätöä tarttee  
033102bebe_1_prv.gif

Katsotaan nyt mitä ne keksii selityksiä. Penkkiinhän se on kuitenkin vietävä kun on sliparit laitettu, ei tuu mikään mopoviritys. Tuntuu vaan aika vastuuttomalta myydä putki/säätöpakettia, kun sitä ei edes penkitetä, joka olisi olennainen osa onnistunutta säätötyötä...

Odotan perjantaita innolla, lähtökohtana on että suuttimet saataisiin vaihdettua. Ja sitten myöhemmin penkkiin viilaamaan viimeiset irti.

Tosin kellekään ei enää ole suuri uutinen jos BW:ssa jätetään sovittuja ja huoltoon kuuluvia asioita tekemättä, mut rahastaa kyllä osataan. Kurjaa vaan kun takuun takia on pakko käyttää näissä merkkipaikoissa vielä tämän kesän yli. Itse tehden saisi työn laadun ja tarkkuuden vaan paljon paremmaksi ja vieläpä ilmaiseksi.

Ärrä näytti liian hienolta, niin päätin hieman rumentaa sitä laukkusetillä.

SAM_0160.jpg

Onkos kellään muulla lähtenyt pinnoitteet kuoriutumaan koneen poskesta? Itsellä peukalon kokoiselta alueelta hilseillyt irti.

Kurjaa vaan kun takuun takia on pakko käyttää näissä merkkipaikoissa vielä tämän kesän yli. Itse tehden saisi työn laadun ja tarkkuuden vaan paljon paremmaksi ja vieläpä ilmaiseksi.
En ole koskaan tuolla huollossa käyttänyt mitään mutta jotain neuvoja olen kyllä saanu, joten ei valittamista. Itse tässä vasta pari kk sitten havahduin asiaan että Turkuunkin on tullut virallinen KTM-huoltamo.

^Tuntuu olevan liikenteessä tälläistä kottaraisesta luopumista.  
wink.gif
Mutta minä en vaihda. Juuri kaasareihin suuttimet vaihdettu sekä synkattu, tää on aivan mahtava laitos!!! Luulin että nuo 16 - 44 välit tekevät tästä hauskan, mutta sitten se hauskuus alkoi kun sai oikeat säädöt koneeseen.

Ensi talvena kannet ja nokat vaihtoon,jos budjetti antaa myöden, niin riittää hauskkuutta taas seuraavaksi 3 vuodeksi  
buttrock.gif

Nitrous,

Käys vielä kokeilemas SuperTuken Super Dukea, johon on säädetty alusta, ohjausiskari ja kunnon renkaat.. herrajumala, että se menee ku juna..

ihan täysin eri pyörä, kuin mitä oma Super Duke. Lähtee nimittäin oma pyörä säädettäväksi samantien..

Back