KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
990SMT:hen pitäisi hommata vaimentimet ja ilmansuodatin. Mitä suosittelette ja mistä löytyy järkihintaan? Tuo yllä mainittu Dominator on edullinen HP1 425€, onko kokemuksia?

Entäs suodatin, K&N, BMS?
 
990SMT:hen pitäisi hommata vaimentimet ja ilmansuodatin. Mitä suosittelette ja mistä löytyy järkihintaan? Tuo yllä mainittu Dominator on edullinen HP1 425€, onko kokemuksia?

Entäs suodatin, K&N, BMS?

Mie tilasin tominaattorit..iha ookoo pöhinät vaikka otin halppis singot:D..
Sit miulla toi itg basepleitti ja itg vaahtomuovisuodin ja ilmanputsari hässäkkä mäessä ja hyvin soi
 
Myös Rottweiler suodatin on erittäin hyvä. Dominatoreista jossain valiteltiin korkeita desibelejä..
 
Tripleclamp Moto julkaisi juuri uuden vaparisuodattumen 9X0 Kotareihin. Käytännössä täysin vastaava kuin kilpaenskojen filsu. Suodatin samanlaista foamia ja täysin kehikosta irrotettavissa pesuun. Parissa minuutissa vaihto.
Olen noita Rotikoita ja muita katsellut kun paperisiin palaa rahaa ja huolto on työlästö mutta tämä on eka josta taidan suostua maksamaan.
 
Briteistä löytyi edullisesti Leo Vincet väliputkella. Täytyy talven aikana katsella vaihtaisiko tosiaan Dna:n tai Rottweilerin setin tilalle. Ja katson myös tuon uuden tuotteen. Mitäs etuja muuten tuolla SASn poistolla saavuttaa?
 
Mites muuten menee jarrunesteiden vaihto ABS jarrullisissa? Jotain lueskelin että tarvii olla mopo tietokoneessa kiinni että saa nesteen/ilmakuplat kulkemaan ABS yksikön läpi? Onnistuuko esim TuneEculla? Tai toinen vaihtoehto kuulemma on: vaihtaa osa nesteistä, sitten käydä ajamassa ja jarruttelemassa niin että absit alkaa ruksuttaa ja sen jälkeen taas talliin vaihtamaan osa nesteistä. Vai onkohan nuo jutut ihan huuhaata? Kerran tohon omaan vaihdoin nesteet ja molemmissa jarruissa pari ensimmäistä jarrun painallusta/polkaisua on aina vähän pehmeitä ja tunnottomia.
 
Ei ole tietoa miten ne oikeasti pitäisi vaihtaa, mut just tänään vaihtelin 1290rään. Käytin satulat levällään ja puhdistin männät, sitten vaan ”huuhtelemalla” säiliöön nestettä ja alipainekannulla imua alanipoista vuorotellen ja lopuksi sylkyn nippa. Ihan hyvä tuli, en kyllä kokeillu kunnolla, liekö eka jarrussa nutullaan.
 
Mikä mahtaisi vaivata -05 superduke 990, kun välillä startatessa pitää ikävän kolahduksen? Käynnissä ollessa ei omaan korvaan kuulu mitään ylimääräistä.
 
Kirjoitas "starter torque limiter" vaikka lc8 googleen. Noin vanhassa taisi olla vielä se metelöivä malli jos ei ole vaihdettu.
 
Kirjoitas "starter torque limiter" vaikka lc8 googleen. Noin vanhassa taisi olla vielä se metelöivä malli jos ei ole vaihdettu.

Hajoittaako se mitään, on vaan niin karu ääni. Ehkä kylmänä tekee sen useammin. Ei toki kauaa ole kyseinen mopo ollutkaan. Onko kukaan täällä foorumilla kyseistä vikaa korjannut, onko kallis projekti. Itse kuvia katselin, mutta tuntuu ettei ehkä uskalla itse alkaa kyseiseen remonttiin. Nyt tarkemmin tietokoneelta tutkittua, ei ehkä niin pahalta näyttäisikään remontti.
 
Huoltokausi on taas käsillä ja aika kysellä tyhmiä... Tällä kertaa mietityttää toi vesimpumppu. Näissä taisi olla enempi vikaa noissa 950 malleissa mutta nyt mietityttää että kannattaisko -06 Advessa vielä huoltaa (n.25000 ajettu) vai päteeköhän tässä vanha sanonta: "don't fix it if it's not broken"? Näyttää kuitenkin semmoselta projektilta että äkkinäinen saattaa vaikka saada on kytkinkopan halki noita laakereita vaihdellessa jne.

Toinen mietinnän aihe on bensansuodattimet. Miten tiuhaan noita on porukka vaihdellut ja oliko miten likasia?
Suht tyyriin ja työlään oloiset noikin taitaa olla vaihtaa.
 
En muista vuotta muta myöhemmin kuin -06 se pumpun akseli päivittyi kovapintaisempaan. Eli kannattaa vaihtaa. Eikä sitä koppaa pitäisi rikki saada. Lämmöllä purku ja kasaus. Olikohan 150 C° sähköuunissa niin liikkuu mukavasti osat.
 
Mikähän lie nyt tullu 990 ABS Adven etujarrulle? Pyörä on seissut nyt 3-4 viikkoa ton siitepölykauden takia ja eilen sitä tallissa edestakas tönin niin huomasin että etujarru aivan pehmee. Kahva menee suorilta pohjaan mutta jäykistyy kun pumppaa. Heti kun lopettaa pumppailun niin menee välittömästi taas pehmeeks. Ei kai vaan oo tiivarit jostain porsinu tms?
 
Mitä tuossa 990 supermoto R:ssä on eroa tuohon perusmallin 990 supermotoon? Speksejä katselemalla ei ainakaan mitään kovin isoja eroja. Jarrut, jousitus, muovit?

Sitten toinen kysymys liittyy 950sm vs 990sm vs 990smr paremmuuteen. Jos leikitään että käytettynä 950sm maksaa 5k, 990sm 7k ja 990smr 9k, niin saako tolla 950 motolla parhaan hinta-hupisuhteen? Onhan siinä toki kaasarikone ja vähemmän poneja, mutta hintaakin roimasti vähemmän.

Toki 990smr:n eduiksi voidaan laskea jaulikselta saadun rispektin foorumilla, tai ainakin jonkinasteisen hyväksynnän :D
 
Toki 990smr:n eduiksi voidaan laskea jaulikselta saadun rispektin foorumilla, tai ainakin jonkinasteisen hyväksynnän :D

Sehän on selvä että R eikä mikään wannabe malli. Rispektiä saat kun ajat sillä huivipäässä takarenkaalla niin että kukkahatut paheksuu.
 
950:llä saa ylivoimaisesti parhaan hinta/hupi suhteen, joskin on siinä koneessa eroa. Laitoin omaan 950:iin 990:n enkä pienempään vaihtaisi.
Eikös SMR:ssä ollut lyhyemmät joustot kuin normimallissa? Se 950:n ja normi 990:n alusta taputtelee tien ulkopuolella kaikenmaailman Africa Twinit ja seiskatennarit. Tällähän ei ole väliä jos ei meinaa assulta poistua mutta jos meinaa, tuolla voi olla painoarvonsa.
Bensatankki on normimallissa 18litrainen kun se on R:ssä 14.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös